Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.

Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Materialy multimedialne

Czy masz pytania? Potrzebujesz materialów?
Biezace informacje prasowe i material fotograficzny gotowy do publikacji sa dostepne tutaj.
Bedziemy wdzieczni równiez za Twój numer telefonu, adres e-mail czy numer faksu!
 
Kontakt do prasy Czy dodac Cie do naszej listy mailingowej dotyczacej materialów multimedialnych?

Komunikaty prasowe-tematyka

Bezluzowe zawiasy wieloprzegubowe z samokalibrującymi się łożyskami ślizgowymi iglidur do zastosowań motoryzacyjnych2023-03-17

Firma igus opracowuje nowy, wysoce odporny na zużycie materiał iglidur F300, który nadaje się do kataforezy, czyli malowania foretycznego

W praktyce nie jest łatwo w sposób ekonomiczny wyprodukować bezluzowe zawiasy wieloprzegubowe np. dla kinematyki spoilera czy stelaży miękkich składanych dachów do aut typu cabrio. Otwory formowane podczas tłoczenia blach są małej precyzji i mają ostre krawędzie, co w połączeniu z nitami kutymi na zimno (również małej dokładności) wymaga zastosowania kalibrowanych łożysk ślizgowych. Dzięki swoim łożyskom ślizgowym z trybologicznie zoptymalizowanych tworzyw sztucznych, takich jak nowy, elektrycznie przewodzący materiał iglidur F300, firma igus oferuje lepsze pod względem technicznym rozwiązanie, które kosztuje mniej. Podczas procesu malowania foretycznego, a dokładniej na etapie suszenia, łożysko samo się kalibruje. Ponadto łożyska z tworzyw sztucznych nie są wrażliwe na korozję.


Wiatr, słońce i pusta, kręta droga wijąca się w malowniczym górskim terenie. Tak wyobrażasz sobie relaksującą jazdę swoim autem bez dachu. Z drugiej strony, gdy wieje, pada i jeździsz w mieście, cieszysz się, że możesz szybko zamknąć dach. Do tego niezbędne są zawiasy o skomplikowanej kinematyce- najlepiej bezluzowe. Skuteczność elementów poprawiających aerodynamikę pojazdu leży w ich wykonaniu. W praktyce otwory, na których odbywa się ruch są tylko "z grubsza" wybite na prasie. Do tego dochodzą nity i łożyska ślizgowe, które również muszą działać bezluzowo w całym systemie, aby uniknąć hałasu i grzechotania. Metalowe, zwijane z blachy łożyska pokryte PTFE były do tej pory domyślną opcją, ale ich kalibracja po montażu w otworze, wymaga dużego wysiłku. Tu do gry wkracza firma igus, specjalista w dziedzinie motion plastics, ze swoimi polimerowymi łożyskami ślizgowymi, takimi jak te wykonane z nowego materiału iglidur F300. " Wada polimerowych łożysk ślizgowych — to, że stają się miękkie w wysokich temperaturach — jest tu zaletą", wyjaśnia Markus Feth, szef działu automotive w firmie igus.

Samokalibracja w wyniku działania wysokich temperatur
Tuleja wykonana z materiału iglidur F300 jest montowana na wcisk do otworu wybitego na prasie w blasze. Poddawana jest katodowemu malowaniu zanurzeniowemu, czyli procesowi równomiernego pokrycia powierzchni z udziałem prądu elektrycznego. W tym celu firma igus opracowała nowy materiał iglidur F300, który przewodzi elektryczność, dzięki czemu nie izoluje poszczególnych części zawiasu. Przewodność musi być wystarczająca do uzyskania dobrej powłoki dla dużych napięć. Niemniej jednak łożyska igus nie przewodzą prądu aż tak dobrze jak ich metalowe odpowiedniki, więc nie odnotowano znaczących problemów z korozją podczas zwykłych testów OEM w komorze solnej i zmianach klimatycznych. Jest to szczególnie ważne w przypadku elementów aerodynamicznych, takich jak kinematyka spojlerów i regulowane dyfuzory, które stanowią zewnętrzny body kit i są narażone na działanie wszystkich czynników pogodowych. Materiał ten jest ponadto wyjątkowo odporny na zużycie i wytrzymuje wysokie temperatury stosowane podczas suszenia powłok w dalszym procesie malowania. Łożysko rekalibruje się właśnie w procesie suszenia w temperaturze od 180 do 220 stopni. Pomimo niedokładnie wybitych otworów i nitów formowanych na zimno, klient otrzymuje w ten sposób łożysko o znikomym luzie, które działa płynnie i gładko.

Więcej informacji o nowym łożysku ślizgowym iglidur F300 można znaleźć na stronie: https://www.igus.pl/info/iglidur-f300-plain-bearings-for-cathodic-dip-painting


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.