Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

system sterowania silnikiem dryve

Wybierz, kliknij, kontroluj...

Długości przesuwu, położenia, prędkości, czas pracy - wszystko można z łatwością określić dzięki nowemu systemowi sterowania dla systemów liniowych drylin® E marki igus® opartemu na sieci web.
 
  • Brak konieczności instalacji oprogramowania lub aplikacji, gotowość do użycia
  • Mozliwość sterowania przez smartfon (przeglądarka), tablet lub laptop
  • Prosty i intuicyjny interfejs użytkownika, konfiguracja systemu sterowania w zaledwie kilka minut
  • Kompatybilność z licznymi sterownikami przemysłowymi (np. Siemens S7 / Beckhoff).
  • Dla silników krokowych, DC i EC
  • Ekonomiczny

Pliki do pobrania

Wszystkie istotne dokumenty - ulotki i dane techniczne, najnowsze oprogramowanie, instrukcje obsługi, elektroniczna karta danych CANopen, rysunki 2D i 3D - można znaleźć w dziale pobierania sterowników silnika dryve.
System sterowania silnikiem dryve

1. Napięcie zasilania

Zasilanie układu logicznego oraz silników jest odrębne, co umożliwia wyłączenie awaryjne.
Napięcie nominalne układu logicznego wynosi 12-24 V, a napięcie nominalne zasilania silników wynosi 12-48 V.

2. Wejścia cyfrowe

10 predefiniowanych wejść pozwala wybrać, rozpocząć oraz zatrzymać ruch. Dwa wejścia wyłączników krańcowych pozwalają systemowi sterowania spełniać także funkcje bezpieczeństwa.

3. Wyjścia cyfrowe

5 predefiniowanych wyjść pozwala otrzymywać informacje z systemu sterowania silnikiem. System sterowania silnikiem informuje o obecnie wykonywanym ruchu, gotowości do pracy, wywołaniu bądź jakichkolwiek ostrzeżeniach lub awariach.

4. Wejścia analogowe

Za pomocą dwóch wejść analogowych można odczytać informacje o bezwzględnym położeniu napędu liniowego bądź określić szybkość lub położenie. Za pomocą "elektronicznego pokrętła" można spwodować przesuw napędu liniowego bez konieczności zmiany jakichkolwiek parametrów.

5. Przyłącze silnika i hamulca

Przyłącze silnika jest odpowiednie dla silników prądu stałego (DC), trójfazowych silników bezszczotkowych (EC) oraz dwufazowych silników krokowych. Do przyłącza tego można także podłączyć hamulec silnika.

6. Enkoder kątowy

W celu umożliwienia sterowania silnikiem w sposób optymalny oraz ustalania położenia w sposób precyzyjny niezbędny jest enkoder kątowy. System sterowania silnikiem został zaprojektowany z myślą o wielu różnych rodzajach enkoderów kątowych z napięciem zasilania wynoszącym 5 V.

7. CANopen

CANopen to protokół komunikacyjny używany do komunikacji z systemami sterowania wyższego poziomu. Może być stosowany do sterowania pojedynczymi napędami, jednak głównie wykorzystywany jest przy obsłudze układów wielonapędowych. CANopen pozwala na skuteczną i wydajną obsługę robotów kartezjańskich drylin® E.

8. Ethernet

Gniazdo ethernet wykorzystywane jest do przywołania graficznego interfejsu użytkownika przez przeglądarkę bądź do komunikacji przez protokół Modbus TCP.

9. Wyświetlacz

Wyświetlacz stanu LED dostarcza informacji o adresie IP bądź o stanie systemów sterowania.
Na przykład automatycznie wyświetla on adres IP systemu sterowania silnikiem bądź ostrzeżenia lub komunikaty o błędach.

Przetestuj system sterowania silnikiem dryve

Intuicyjny interfejs użytkownika w przeglądarce pozwala ustawić tryb przesuwu, położenie, przyspieszenia, szybkość oraz przerwy w pracy silnika liniowego.
 
Przetestuj symulowany interfejs użytkownika sterownika silnika tutaj. W przypadku prawdziwego systemu sterowania wprowadzane dane są przesyłane w dokładnie taki sam sposób, jak w przypadku tej symulacji. Osobny przesył nie występuje.
 
To jest tak proste: W sekcji "profile przesuwu" można skonfigurować do ośmiu linii i zastosować parametry sterowania do napędu liniowego. W polu "tryb" należy użyć HOM, aby ustalić punkt zerowy, lub ABS, aby określić bezwzględne położenie dla ruchu wzdłuż napędu liniowego. Następnie należy wybrać cel podając położenie na osi lub używając funkcji uczenia. W dalszej kolejności należy podać wartości przyspieszenia, szybkości oraz opóźnienia, a także, w razie potrzeby, długość przerwy. W sekcji "następny blok" należy podać numer następnego profilu przesuwu.
 

Szczegółowe informacje na temat systemu sterowania

Natychmiastowa gotowość

System sterowania silnikiem dryve można podłączyć do sieci lub bezpośednio do jednostki sterującej (PC lub PLC) za pomocą przewodu sieciowego. Następnie system sterowania można uruchomić bezpośrednio w przeglądarce, bez konieczności instalacji oprogramowania. Oznacza to, iż konfigurację można zakończyć w minutę.
Do każdego napędu liniowego potrzeba jednego systemu sterowania silnikiem dryve.

Łatwe sterowanie

Dzięki prostemu i intuicyjnemu interfejsowi użytkownika nawet amator jest w stanie ustawić parametry długości przesuwu, położenia, zasilania oraz czasu pracy napędu liniowego.
 
Ruchy, które stale się powtarzają, zwane pętlami, można skonfigurować w kilka sekund. Funkcja uczenia pozwala na skonfigurowanie ustawień położenia jednym kliknięciem myszy.

Standardy przemysłowe

Dzięki zastosowaniu standardowych protokołów komunikacji, takich jak CANopen lub Modbus TCP, podłączenie systemu do przemysłowych sterowników, takich jak Siemens S7 lub Beckhoff, jest wyjątkowo proste.
 
Dziesięć cyfrowych wejść i wyjść pozwala niezwykle łatwo nawiązać komunikację nie tylko ze sterownikami przemysłowymi, ale także ekonomicznymi modułami open-source, na przykład Arduino lub Raspberry Pi.

Zaawansowana technologia

system dryve posiada wsparcie dla (DC), (EC) oraz silników krokowych, zarówno w technologii pętli otwartej, jak i pętli zamkniętej.
 
Napięcie zasilania wynoszące do 48 V zapewnia wysokie prędkości silnika. Prąd znamionowy 7 A oraz prąd szczytowy 20 A zapewniają silne i dynamiczne ruchy.

Dane techniczne

aNapięcie znamionowe zasilanie układu logicznego12 - 24 VDC
Napięcie znamionowe zasilanie silnika12 - 48 VDC
Typy silników2-fazowy silnik krokowy bipolarny (ST), silnik prądu stałego (DC),
silnik bezszczotkowy (EC)
Prąd ciągły silnika7 A
[Uncover linktext="Pełne dane techniczne ..."]
 Prąd szczytowy silnika  ST: 10 A, DC: 14 A, EC: 21 A maks. 2 sekundy w zależności od częstotliwości ruchu
Moc wyjściowa przy obciążeniuMaks. 340 W ciągła
Prąd wyjść cyfrowychMaks. 200 mA na wyjście
Hamulec zatrzymujący24 VDC / 1 A
Enkoder kątowyCzujnik Halla (2 lub 3-biegunowy), enkoder (sterownik liniowy-RS422 lub niesymetryczny)
analogowy sygnał zwrotny za pośrednictwem wejść analogowych
Wejścia cyfrowe10 wejść cyfrowych, wstępnie przypisana funkcja, wybór NPN lub PNP,
wbudowany rezystor obniżający (PNP) i podciągający (NPN)
, zabezpieczone przed zwarciami, elektrycznie oddzielone,5 - 24 VDC (zewnętrzne)
Wyjścia cyfrowe5 wyjść cyfrowych, wstępnie przypisana funkcja, PNP,
wbudowany rezystor obniżający (PNP),
zabezpieczone przed zwarciami, elektrycznie oddzielone, 5 - 24 VDC (zewnętrzne)
Wejścia analogowe2 wejścia analogowe, sygnał ± 10 VDC (12 bitów), sygnał 0-10 VDC (11 bitów),
napięcie zasilania 10 VDC
InterfejsyCANopen (DS 402), Modbus TCP, Ethernet, kodowanie bitów, krok/kierunek
Tryby pracyPętla otwarta z monitorowaniem położenia/bez monitorowania położenia, pętla zamknięta
Tryby pracyBinarny: 32 polecenia ruchu
Tipp / Teach: 8 poleceń ruchu z ręcznym zadawaniem pozycji
Krok/Kierunek: zadana liczba kroków w danym kierunku 
Symbol CE zgodnie z wytycznymi EMCEN 61000-6-2:2005, EN 61000-6-3:2007
Temperatura otoczeniaod -20 °C do +45 °C
Wilgotność względna≤ 90%, bez kondensacji
Maksymalna temperatura zespołu napędowego100°C
Temperatura łożyskaod -40 °C do +60 °C
Stopień ochronyIP 30
Funkcje ochronnemonitorowanie, monitorowanie temperatury zespołu napędowego, monitorowanie natężenia prądu,
zabezpieczenie podnapięciowe i nadnapięciowe, wykrywanie uchybów regulacji,
sterowanie enkoderem
MocowaniePrzykręcany, montaż na szynie DIN
D x Szer. x Wys. w mm
(ze złączami i elementami montażowymi)
124 x 31 x 139

Zamów system sterowania silnikiem

Jednostka sterowania dryve®

+system sterowania silnikiem dryve

Gotowe do wysyłki w ciągu 24-48 godzin
Przejdź do sklepu


Porady

Z przyjemnoscia osobiscie odpowiem na Panstwa pytania

Wysylka i doradztwo

Osobiscie:

Od poniedzialku do piatku od 7:00 do 20:00.
Soboty od 8:00 do 12:00.

Online:

24h


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.