Sprytne rozwiązanie dla wywrotek narażonych na wysokie obciążenia

Jeśli istnieje jeden pojazd budowlany, który zasługuje na miano wszechstronnie utalentowanego, to bez wątpienia jest nim DR601AHG firmy AUSA. Ta wywrotka może udźwignąć ładunek do 6 ton. Niezależnie od tego, czy jest to piasek czy żwir, sól bądź ładunki jednostkowe, takie jak drewno i kamień — stworzona do trudnego terenu, wywrotka musi robić przede wszystkim jedno: działać. Obecnie hiszpańska firma dostarcza m.in. do Europy, Wielkiej Brytanii, Chin i USA.
Wywrotka

Profil

Wywrotka

Problem

AUSA zwróciła się do nas, ponieważ ich inżynierowie szukali rozwiązania umożliwiającego techniczną modyfikację sztywnego siedzenia kierowcy w model, który mógłby obracać się o 180°.

Rozwiązanie

Pomysł: aby manewrowanie zwinnym sprzętem było jeszcze bezpieczniejsze dla ludzi i materiałów. Nawet w trudnym i bardzo wymagającym terenie. Jako firma skoncentrowana na rozwoju i budowie terenowych pojazdów przemysłowych, takich jak wywrotki, wózki widłowe i ładowarki teleskopowe, koncentracja AUSA na tego typu pracach sprawiła, że ewolucja techniczna w kierunku większego bezpieczeństwa była logicznym krokiem — biorąc pod uwagę innowacyjne, nowe technologie, które są opracowywane.
Wspólnie z AUSA opracowaliśmy rozwiązanie dla układu elektrycznego, które umożliwiało obracanie i sterowanie fotelem kierowcy nawet podczas ciągłej pracy. Najważniejszy aspekt: niezawodne działanie przez długi okres użytkowania. Nasza jednoznaczna rekomendacja: stosowanie kabli, które umożliwiają skręcenie o 180° i są technicznie zaprojektowane z myślą o długiej żywotności.
Przetestowaliśmy e-prowadnik z możliwością ruchu w trzech wymiarach triflex® R w połączeniu z przewodem BUS'owym CFROBOT8 i przewodem sterowniczym CF77.UL.D.
triflex® R okazał się najlepszą opcją, ponieważ został specjalnie zaprojektowany do zastosowań 3D, takich jak ruchy obrotowe i wahliwe. Pierwotnie opracowany dla wymagających robotów wieloosiowych, charakteryzuje się wysoką absorpcją siły rozciągającej. Jest również bardzo elastyczny i robi dokładnie to, czego AUSA potrzebowała przez bardzo długi czas, wliczając w to stały promień gięcia.
Dzięki zastosowaniu przewodów BUS'owych można było przewidzieć wszelkie problemy związane z ruchami skrętnymi. Dzięki połączeniu miękkich i ślizgowych elementów konstrukcyjnych z dołączonymi wypełniaczami, możliwe jest zaabsorbowanie sił występujących na siedzeniu kierowcy w wywrotce AUSA. Wynika to z elementów PTFE i nici ze sztucznego jedwabiu. Kable robotyczne chainflex zawierają wkładki z PTFE, dzięki czemu zespoły osłon, zoptymalizowane pod kątem skręcenia, mogą wykonywać niezbędne ruchy kompensacyjne. Ponadto przewody BUS'owe, takie jak ten użyty tutaj, zostały specjalnie opracowane i przetestowane pod kątem zastosowań przy ciągłych ruchach e-prowadników.
Wywrotka Przewód BUS'owy CFROBOT8 i sterowniczy CF77.UL.D w połączeniu z triflex® R. Dzięki temu zapewniona jest wysoka elastyczność i doskonałe pochłanianie siły rozciągającej.

Wywrotka
To czyni je idealnymi dla AUSA i ich pomysłu zastosowania do obracania siedzenia kierowcy, nie tylko dlatego, że wymagania mechaniczne dla przewodów BUS'owych można zdefiniować specjalnie dla danej aplikacji za pomocą zewnętrznego materiału płaszcza i zasady projektowania: jest on skonstruowany w taki sposób, że można zagwarantować właściwości elektryczne odpowiedniej specyfikacji magistrali. Podsumowując, to właśnie precyzyjne dopasowanie elektroniki, mechaniki połączeń i kabli do dostarczanego systemu oraz wymaganych szybkości transmisji danych sprawiły, że ten kabel jest idealnym rozwiązaniem dla AUSA. Dzięki zastosowaniu przewodów robotycznych, AUSA wyposaża teraz swoje wywrotki idealnie do ruchów trójwymiarowych. Zoptymalizowane pod kątem skręcenia materiały izolacyjne i mechaniczne elementy tłumiące zapewniają najlepsze właściwości transmisyjne przez cały okres żywotności. AUSA zdecydowała się również na kable igus®, ponieważ firma może zagwarantować pięć milionów cykli ruchu przy skręcie ±180° na metr.

Wywrotka
Przewód sterowniczy chainflex® CF77.UL.D zainstalowany w wywrotce jest przeznaczony do niezwykle wysokich obciążeń — zarówno liniowych, jak i skrętnych. Firma igus® gwarantuje 10 milionów cykli działania CF77.UL.D. Kabel jest olejoodporny — bez żadnych ograniczeń. Nie dotyczy to tego typu wywrotki AUSA, ale po raz kolejny dowodzi nośności wykorzystanych przewodów. To samo dotyczy promieniowania słonecznego. Nie ma to znaczenia dla zastosowania w fotelu kierowcy, ale podkreśla długą żywotność. W każdym razie AUSA korzysta z płaszcza kablowego wykonanego z bezhalogenowego związku na bazie PUR, który ma również niską przyczepność i jest wysoce odporny na ścieranie. Oznacza to, że ciągły ruch fotela kierowcy w wywrotce może teraz odbywać się niezawodnie przez długi czas. Dotyczy to również sektorów o niekorzystnych parametrach środowiskowych, takich jak inżynieria lądowa, budowa dróg czy transport, a także biorąc pod uwagę różne warunki klimatyczne we wszystkich 90 krajach, w których działalność prowadzi AUSA.
Wywrotka
Wywrotka
Wywrotka