Problem
Gdy rower jest używany w terenie, NOAH umożliwia dłuższy skok sprężyny przednich widelców (230 mm) dzięki systemowi zawieszenia prowadzonemu w centralnym podwójnym wahaczu. Podobnie jak w przypadku standardowego widelca teleskopowego, przednie koło porusza się liniowo przez cały skok sprężyny — ale z tą zaletą, że kąt skrętu zmienia się w zależności od głębokości zanurzenia widelca. To wyjątkowe centralne zawieszenie zapewnia również, że środek ciężkości znajduje się pośrodku roweru. W trudnym, stromym i wyboistym terenie rowerzysta może lepiej kontrolować rower. Aby uzyskać płynny ruch zawieszenia, należało znaleźć odpowiednie łożyska, które byłyby idealnie lekkie i opłacalne.
Rozwiązanie
Wybór padł na łożyska ślizgowe wykonane z materiału iglidur G. Dzięki niewielkiemu profilowi przekroju poprzecznego tylko w nieznacznym stopniu zwiększają rozmiar środowiska łożyskowego i masę roweru. Dzięki niskiemu tarciu, wysokiej odporności na zużycie i niewrażliwości na brud oraz kurz doskonale nadają się do zastosowania w układzie zawieszenia NOAH. Są również ekonomiczne i — jak wszystkie łożyska ślizgowe igus — samosmarowne, eliminując potrzebę konserwacji i smarowania. „To było nasze pierwsze doświadczenie z firmą igus i byli idealnym dostawcą dla tego projektu”, mówi Major. „Służyli nam pomocą od samego początku. Zaprosili nas do firmy, udzielili cennych porad, wysłali próbki produktów i zapewnili wsparcie. Każdy rozmiar, którego potrzebowaliśmy, mogliśmy zamówić natychmiast ze strony internetowej — a nawet lepiej — w naprawdę dobrej cenie. Łożyska te są idealne do systemu zawieszenia NOAH w swoim zakresie rozmiarów”.
Dowiedz się więcej o łożyskach ślizgowych iglidur G