Technologia śruby pociągowej dryspin®
w regulacji tylnej kanapy
Zapytaj o bezpłatną próbkę dryspin®

Dane techniczne:


Co było potrzebne:
Napęd śruby pociągowej we wnętrzu pojazdu do regulacji tylnego siedzenia

Wymagania: 
Minimalizacja hałasu, płynna, bezwibracyjna praca, brak korozji, niskie mgławienie, wysoka nośność, niska masa i współczynnik tarcia
Zastosowane produkty: 
Nakrętka śruby pociągowej i koło ślimakowe o specjalnej konstrukcji, wykonane z iglidur RN293, trapezowa śruba pociągowa

Sukces klienta:
Zoptymalizowany trybologicznie materiał zapewnia niskie momenty napędowe, dzięki czemu można zastosować mniejszy siłownik. Bardzo krótki czas opracowania dzięki harmonizacji koła ślimakowego i nakrętki śruby pociągowej przez igus. Prototypy wykonane z materiału zoptymalizowanego trybologicznie za pomocą metody spiekania laserowego, są dostępne w ciągu 24 godzin.
Regulacja tylnej kanapy

Przejdź do produktów do regulacji tylnej kanapy

Elektryczny system regulacji tylnych siedzeń można znaleźć w pojazdach, w których komfort siedzenia jest niezwykle ważny. Napęd odpowiada za regulację tylnej kanapy i często jest częścią tzw. foteli z pamięcią. Ważnymi cechami jakości rozwiązania igus® są: minimalizacja hałasu, cicha praca oraz niski współczynnik tarcia ślizgowego zastosowanego materiału. Dodatkowe smarowanie nie jest konieczne, ponieważ smary stałe zostały zintegrowane z polimerem.
 
W fazie rozwoju i podczas walidacji, napęd śruby pociągowej był narażony na nietypowe obciążenia w ramach testów zderzeniowych. Testy wytrzymałości, w których, między innymi, badano zużycie i generowanie hałasu w zakresie temperatur od -20° do +80°C, pomyślnie przeszły zarówno śruby pociągowe, jak i nakrętki firmy igus®, bez konserwacji lub jakichkolwiek awarii.

Jaka jest różnica między napędami śrubowymi dryspin® a napędami o standardowej geometrii?

Wysoka wydajność i niskie zużycie

Opatentowana technologia gwintów wielozwojnych dryspin została opracowana przez igus w 2013 roku i oferuje wiele korzyści w porównaniu z konwencjonalnymi gwintami wielozwojnymi. Płaski kąt gwintu skutecznie przekształca wywieraną moc w ruch translacyjny. Dzięki cechom i kształtom odpowiadającym nakrętkom z tworzyw sztucznych i śrubom pociągowym, technologia dryspin gwarantuje jeszcze dłuższą żywotność i wyższą wydajność gwintów wielozwojnych. Dzięki zaokrąglonej geometrii zęba, powierzchnia styku pomiędzy nakrętką a śrubą pociągową jest zredukowana, a systemy pociągowe działają cicho i bez wibracji pod obciążeniem.
 
Większe przestrzenie pomiędzy poszczególnymi gwintami dryspin powodują większy udział (współczynnik 1,3) zoptymalizowanego trybologicznie polimeru w gwintach. Bardziej odporny na zużycie materiał i wyższy poziom wydajności mają kluczowe znaczenie dla żywotności, która jest nawet pięciokrotnie dłuższa w porównaniu do konwencjonalnych gwintów wielozwojnych.
 
Skorzystaj z naszej  usługi obróbki - produkujemy gotowe do montażu śruby pociągowe w oparciu o Państwa wymagania. W tym celu, prosimy o skorzystanie z naszego konfiguratora śrub pociągowych lub przesłanie nam rysunku. My przygotujemy wycenę.
Symetria dryspin

Zastosowane produkty

Śruba napędowa dryspin®

Śruby pociągowe
Przejdź do sklepu online

Nakrętki śruby pociągowej dryspin®

Specjalne nakrętki śruby pociągowej
Przejdź do sklepu online

Więcej szczegółów:


Napędy śrubowe dryspin® w pojazdach

Pięć powodów, dla których technologia dryspin® jest stosowana w samochodach

Dzięki technologii śruby pociągowej dryspin, łatwo jest zaprojektować indywidualne nakrętki i śruby pociągowe dokładnie według życzeń klienta. Nasi eksperci chętnie pomogą Państwu w wyborze odpowiedniego napędu śrubowego i zapewnią krótkie terminy dostaw. Szeroki wybór materiałów i całkowity brak konieczności smarowania lub konserwacji oznacza, że napędy śrubowe mogą być stosowane w prawie każdym obszarze przemysłu motoryzacyjnego. Są one idealne do małych przestrzeni montażowych i pracują prawie bezgłośnie nawet przy niskim momencie obrotowym napędu. Nieskomplikowana integracja w pojeździe lub urządzeniu jest również aspektem, który przemawia za opłacalną alternatywą dla konwencjonalnych napędów śrubowych wykonanych z metalu. 
Przejdź do strony przeglądu
Przemysł motoryzacyjny

Czytaj artykuły na blogu

Artykuły na blogu
Przejdź do artykułów na blogu