Technologia śruby pociągowej dryspin®
w zmiennym spojlerze przednim
Skontaktuj się z nami

Dane techniczne:

  • Co było potrzebne: napęd ze śrubą pociągową, zamontowany na zewnątrz pojazdu, mimo narażenia na wodę oraz brud, działa bez zarzutu
  • Wymagania: Bezobsługowość, odporność na korozję, odporność na rozpryski wody, gwint wielozwojny o maksymalnej wydajności, odporność na działanie mgły solnej, specjalna konstrukcja nakrętki z funkcją zatrzasku na średnicy zewnętrznej, niska masa
  • Zastosowane produkty: nakrętka śruby pociągowej dryspin® z iglidur® J w wersji specjalnej z zaciskiem ułatwiającym montaż, wielozwojne śruby pociągowe dryspin® z gwintem DS6.35X25.4. Materiał 1.430
  • Sukces klienta: Bardzo krótki czas opracowania, dzięki dopasowaniu specjalnej śruby pociągowej i nakrętki — na miejscu w igus. Wyjątkowe właściwości pracy awaryjnej dzięki smarom stałym zintegrowanym w nakrętce z tworzywa sztucznego iglidur J. 

Do automatycznego spojlera przedniego

Na równej drodze, przy prędkości 60 km/h lub większej, spojler wysuwa się w dół. Kieruje on strumień powietrza nad pojazdem w taki sposób, że pod pojazdem nie powstają niekontrolowane turbulencje. W przypadku samochodów typu pick-up lub SUV oznacza to znaczną poprawę aerodynamiki, a tym samym mniejsze zużycie paliwa. Jeśli prędkość spadnie poniżej 60 km/h lub droga nagle stanie się nierówna, przedni spojler zostanie uniesiony do góry.
 
W fazie opracowywania i podczas walidacji, napęd śrubowy był narażony na niezwykłe obciążenia. Testy przeprowadzane były zimą na Alasce, w temperaturach do -40°C. Testy we mgle solnej sprawdzają odporność na korozję, a także silne naprężenia spowodowane błotem pośniegowym i rozpryskami wody. Następnie, w samym środku lata, udaliśmy się na pustynie Nevady. Tam w wielkim upale i przy obecności wszędobylskiego pyłu testowaliśmy śruby pociągowe i nakrętki igus®, które wytrzymały te ekstremalne warunki, bez konieczności konserwacji lub dodatkowego smarowania.

Jaka jest różnica między napędami śrubowymi dryspin® a napędami o standardowej geometrii?

Wysoka wydajność i niskie zużycie

Opatentowana technologia gwintów wielozwojnych dryspin została opracowana przez igus w 2013 roku i oferuje wiele korzyści w porównaniu z konwencjonalnymi gwintami wielozwojnymi. Płaski kąt gwintu skutecznie przekształca wywieraną moc w ruch translacyjny. Dzięki cechom i kształtom odpowiadającym nakrętkom z tworzyw sztucznych i śrubom pociągowym, technologia dryspin gwarantuje jeszcze dłuższą żywotność i wyższą wydajność gwintów wielozwojnych. Dzięki zaokrąglonej geometrii zęba, powierzchnia styku pomiędzy nakrętką a śrubą pociągową jest zredukowana, a systemy pociągowe działają cicho i bez wibracji pod obciążeniem.
 
Większe przestrzenie pomiędzy poszczególnymi gwintami dryspin powodują większy udział (współczynnik 1,3) zoptymalizowanego trybologicznie polimeru w gwintach. Bardziej odporny na zużycie materiał i wyższy poziom wydajności mają kluczowe znaczenie dla żywotności, która jest nawet pięciokrotnie dłuższa w porównaniu do konwencjonalnych gwintów wielozwojnych.
 
Skorzystaj z naszej  usługi obróbki - produkujemy gotowe do montażu śruby pociągowe w oparciu o Państwa wymagania. W tym celu, prosimy o skorzystanie z naszego konfiguratora śrub pociągowych lub przesłanie nam rysunku. My przygotujemy wycenę.
Symetria dryspin

Zastosowane produkty

Wielozwjona śruba pociągowa dryspin®

Śruby pociągowe
Przejdź do sklepu online

Nakrętki śruby pociągowej dryspin®

Specjalne nakrętki śruby pociągowej
Przejdź do sklepu online

Więcej szczegółów:



Napędy śrubowe dryspin® w pojazdach

Pięć powodów, dla których technologia dryspin® jest stosowana w samochodach

Dzięki technologii śruby pociągowej dryspin, łatwo jest zaprojektować indywidualne nakrętki i śruby pociągowe dokładnie według życzeń klienta. Nasi eksperci chętnie pomogą Państwu w wyborze odpowiedniego napędu śrubowego i zapewnią krótkie terminy dostaw. Szeroki wybór materiałów i całkowity brak konieczności smarowania lub konserwacji oznacza, że napędy śrubowe mogą być stosowane w prawie każdym obszarze przemysłu motoryzacyjnego. Są one idealne do małych przestrzeni montażowych i pracują prawie bezgłośnie nawet przy niskim momencie obrotowym napędu. Nieskomplikowana integracja w pojeździe lub urządzeniu jest również aspektem, który przemawia za opłacalną alternatywą dla konwencjonalnych napędów śrubowych wykonanych z metalu. 
Przejdź do strony przeglądu
Przemysł motoryzacyjny

Czytaj artykuły na blogu

Artykuły na blogu
Przejdź do artykułów na blogu