Technologia śruby pociągowej dryspin®
w napędzie klapy tylnej
Skontaktuj się z nami

Dane techniczne:

  • Co było potrzebne: napęd śrubowy w  tylnej klapie pojazdu.
  • Wymagania: płynne i ciche działanie, bezobsługowość, brak korozji, niewielkie zaparowanie, gwint wielozwojny o maksymalnej wydajności, wysoka obciążalność, niewielka masa, możliwość przykręcenia nakrętki, montaż poprzez zgrzewanie tarciowe.
  • Zastosowane produkty: nakrętka śruby pociągowej dryspin® wykonana z iglidur® W300, o specjalnej konstrukcji z funkcją zatrzasku dla łatwego montażu, śruba pociągowa dryspin® z gwintem Ds 8x15. Materiał 1.4301
 
  • Sukces klienta: bardzo krótki czas opracowywania, ponieważ specjalna śruba pociągowa i jej nakrętka są dopasowywane do siebie w firmie igus. Ze względu na geometrię dryspin, konieczny jest większy stopień wydajności, a tym samym mniejsze siły napędowe.  

Przejdź do napędu klapy tylnej

Elektrycznie sterowane klapy tylne są coraz bardziej popularnym i zwiększającym komfort wyposażeniem pojazdów produkowanych dzisiaj i w przyszłości. Napęd jest odpowiedzialny za całkowicie automatyczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika. Wbudowane polimerowe śruby pociągowe, z geometrią dryspin®, charakteryzują się szczególnie płynną i cichą pracą oraz znaczną oszczędnością masy, w porównaniu z metalowymi wariantami.
Ponieważ w polimerach zintegrowano smary stałe, można zrezygnować z dodatkowego smarowania.
 
W fazie rozwoju i podczas walidacji, napęd śruby pociągowej był narażony na niezwykłe obciążenia. Testy przeprowadzane były zimą na Alasce, w temperaturach do -40°C, oraz przy wysokich obciążeniach spowodowanych śniegiem i lodem na klapie bagażnika. Z kolei w lecie, wystawione na pustynne upały dochodzące do 80°C. Śruby i nakrętki pociągowe firmy igus® wytrzymały to wszystko, bez konieczności konserwacji lub jakichkolwiek awarii.

Jaka jest różnica między napędami śrubowymi dryspin® a napędami o standardowej geometrii?

Wysoka wydajność i niskie zużycie

Opatentowana technologia gwintów wielozwojnych dryspin została opracowana przez igus w 2013 roku i oferuje wiele korzyści w porównaniu z konwencjonalnymi gwintami wielozwojnymi. Płaski kąt gwintu skutecznie przekształca wywieraną moc w ruch translacyjny. Dzięki cechom i kształtom odpowiadającym nakrętkom z tworzyw sztucznych i śrubom pociągowym, technologia dryspin gwarantuje jeszcze dłuższą żywotność i wyższą wydajność gwintów wielozwojnych. Dzięki zaokrąglonej geometrii zęba, powierzchnia styku pomiędzy nakrętką a śrubą pociągową jest zredukowana, a systemy pociągowe działają cicho i bez wibracji pod obciążeniem.
 
Większe przestrzenie pomiędzy poszczególnymi gwintami dryspin powodują większy udział (współczynnik 1,3) zoptymalizowanego trybologicznie polimeru w gwintach. Bardziej odporny na zużycie materiał i wyższy poziom wydajności mają kluczowe znaczenie dla żywotności, która jest nawet pięciokrotnie dłuższa w porównaniu do konwencjonalnych gwintów wielozwojnych.
 
Skorzystaj z naszej  usługi obróbki - produkujemy gotowe do montażu śruby pociągowe w oparciu o Państwa wymagania. W tym celu, prosimy o skorzystanie z naszego konfiguratora śrub pociągowych lub przesłanie nam rysunku. My przygotujemy wycenę.
Symetria dryspin

Zastosowane produkty

Wielozwjona śruba pociągowa dryspin®

Śruby pociągowe
Przejdź do sklepu online

Nakrętki śruby pociągowej dryspin®

Specjalne nakrętki śruby pociągowej
Przejdź do sklepu online

Więcej szczegółów:



Napędy śrubowe dryspin® w pojazdach

Pięć powodów, dla których technologia dryspin® jest stosowana w samochodach

Dzięki technologii śruby pociągowej dryspin, łatwo jest zaprojektować indywidualne nakrętki i śruby pociągowe dokładnie według życzeń klienta. Nasi eksperci chętnie pomogą Państwu w wyborze odpowiedniego napędu śrubowego i zapewnią krótkie terminy dostaw. Szeroki wybór materiałów i całkowity brak konieczności smarowania lub konserwacji oznacza, że napędy śrubowe mogą być stosowane w prawie każdym obszarze przemysłu motoryzacyjnego. Są one idealne do małych przestrzeni montażowych i pracują prawie bezgłośnie nawet przy niskim momencie obrotowym napędu. Nieskomplikowana integracja w pojeździe lub urządzeniu jest również aspektem, który przemawia za opłacalną alternatywą dla konwencjonalnych napędów śrubowych wykonanych z metalu. 
Przejdź do strony przeglądu
Przemysł motoryzacyjny

Czytaj artykuły na blogu

Artykuły na blogu
Przejdź do artykułów na blogu