Rozwiązanie
Ramię ssące z tyłu, które ma być zanurzone w betonowej rynnie podtorza, porusza się po połączeniu
oprawy stojakowej i podpartego wału aluminiowego serii drylin R z naszego programu technologii liniowej
(Zdjęcie 2). Mimo, że ZWEIWEG charakteryzuje się wysokim stopniem integracji pionowej, wykorzystano tutaj nasze produkty katalogowe, które przekonują ceną i nie wymagają smarowania ani konserwacji. Napęd liniowy odbiera polecenia z czujników, które skanują torowisko i po wykryciu przeszkód powodują ruch ramienia ssącego w górę.
W przypadku ośmiu ramion do czyszczenia tuneli, które są ułożone w kształt gwiazdy, konstruktorzy zdecydowali się na dwa
profile z podwójnym wałkiem z serii drylin W, każdy połączony tyłem i napędzany przez pneumatykę pokładową
(Zdjęcie 3). System jest bardzo kompaktowy w stanie spoczynku i ma duży zasięg po wypchnięciu. Zapewnia również niezbędną sztywność, aby wytrzymać ciśnienie wsteczne czyszczenia pod wysokim ciśnieniem — i jest odporny na wodę. Ponadto łożyska łatwo kompensują tolerancje w pojeździe i są niewrażliwe na kurz i brud.
Konkluzja była odpowiednio pozytywna: w ramach tego projektu inżynierowie skonstruowali dwukierunkowy pojazd czyszczący, który umożliwia czyszczenie podtorza, tuneli i stacji w zakresie 360
o stopni w specjalnych warunkach.