Bezsmarowe osie liniowe dla windy do e-scooterów w koncepcji pociągu Deutsche Bahn

Koncepcja pociągu Deutsche Bahn to inicjatywa, która prezentuje nowe pomysły na transport pasażerski. Na platformie firmy partnerskie opracowują konkretne koncepcje, które pokazują wygodny transport w przyszłości.
Winda Arnold AG dla e-scooterów pokazuje teraz, jak można zawiesić dwukołowce na pociągu i ładować je bezpośrednio w razie potrzeby. Dostarczamy technologię liniową do elektrycznego podnoszenia i opuszczania skuterów. Systemy liniowe drylin z napędem umożliwiają cichą, kompaktową, wytrzymałą i bezsmarową pracę.

Profil

  • Co było potrzebne: moduł liniowy drylin SLW z silnikiem krokowym
  • Wymagania: Bezsmarowne, kompaktowe, solidne przechowywanie hulajnóg z napędem elektrycznym
  • Branża:Technologia kolejowa
  • Sukces klienta: Ponieważ systemy liniowe drylin nie wymagają smarowania zewnętrznego, mechanizm nie przyciąga zanieczyszczeń i jest trwały.
Koncepcja pociągu

Problem

Nowe, innowacyjne podejścia, które sprawiają, że podróż koleją jest jeszcze przyjemniejsza. Pomysł ten doprowadził do powstania "koncepcji pociągu", platformy rozwojowej Deutsche Bahn dla transportu pasażerskiego przyszłości. Interaktywna folia na szybach okiennych, miejsca do siedzenia, które można dostosować do obciążenia, oraz miejsca z ladami roboczymi. Pomysły są różnorodne i pokazują trendy na przyszłość.
Innym pomysłem jest winda dla e-scooterów, która zainstalowana blisko wejścia i wyjścia służy zarówno jako miejsce parkingowe, jak i stacja ładowania. Firma Arnold AG, specjalizująca się w obróbce metali, poświęciła się realizacji tej koncepcji i poszukiwała odpowiedniej szyny liniowej, na której można by było łatwo i elektrycznie podnieść skuter.
Wyzwania: Rozwiązanie musiało być kompaktowe, wytrzymałe i odporne na awarie.

Rozwiązanie

Do realizacji innowacyjnej koncepcji podnośnika do e-scooterow firma Arnold AG wykorzystuje nasz drylin SLW 25120, system liniowy składający się z twardo anodowanych szyn z aluminiowym profilem podwójnego wału, wózków, silników krokowych i systemu sterowania.
Zalety montażu w pociągach są oczywiste: szyny drylin nadają się idealnie do kompaktowego montażu w ścianie serwisowej w obszarze wejścia i wyjścia, a ponadto są całkowicie bezsmarowne. Ponieważ skutery wnoszą do windy zanieczyszczenia z zewnątrz, a smary przyciągają zanieczyszczenia, konieczne było, aby nie stosować smarów. Tworzywo, z którego wykonane są elementy ślizgowe ma również właściwości tłumiące — co pozwala na płynną pracę. A ponieważ napęd jest samohamowny, podnośnik pozostaje bezpiecznie w wymaganej pozycji.
Po szybkim uruchomieniu systemu, koncepcja została pomyślnie przetestowana. A funkcja jest bardzo prosta: Użytkownik zaczepia hulajnogę i naciska przycisk, który napędza śrubę pociągową, podciągając hulajnogę do góry.