To nowe rozwiązanie jest jedyną wieloosiową protezą stawu skokowego na świecie, która została specjalnie opracowana pod kątem wysokiej odporności na uderzenia i może być stosowana w sportach wodnych lub przy dużych obciążeniach udarowych, takich jak sporty jeździeckie. Siła napędowa komponentu protezy stawu skokowego jest zapewniana przez siłę skrętną sprężyny, przy czym sprężyna jest zamknięta w tytanowej tulei.
Łożyska stosowane w protezie musiały spełniać rygorystyczne wymagania. Firma poszukiwała łożysk o bardzo niskim współczynniku tarcia. Ponadto muszą one charakteryzować się niską absorpcją wilgoci, być odporne na korozję, gdy są używane w słonej wodzie lub w jej pobliżu, a także umożliwiać jak najprostszy montaż bez konieczności stosowania elementów mocujących. Ponadto muszą spełniać wymagania QMS zgodnie z ISO 9001 i przekraczać warunki testowe dla obciążeń dynamicznych i statycznych zgodnie z ISO 10328.
Oprócz łożysk ślizgowych wymagany był przegub kulowy, który może obracać się promieniowo podczas ruchu i może być przesunięty o 20 stopni. Musiał on być również odporny na korozję, zachowywać niski współczynnik tarcia, umożliwiać prosty montaż i posiadać oznaczenie CE.