Porównanie trybofilamentów i półproduktów iglidur®

Układ testowy nakrętki pociągowej W najnowszym, przeprowadzonym w laboratorium łożysk ślizgowych igus®, eksperymencie poddano testom w warunkach rzeczywistych nakrętki pociągowe, wykonane w technologii druku 3D z materiałów iglidur® I180 oraz iglidur® J260. W celu dokonania dalszego porównania, testom poddano dodatkowo nakrętki pociągowe wykonane z półproduktów iglidur® oraz nakrętkę pociągową wydrukowaną z materiału ABS.
 
W eksperymencie zamocowano w pozycji pionowej moduł liniowy drylin® SHT, a następnie poddano nakrętkę pociągową obciążeniu wynoszącym 129 N (Rys. 1). Długość skoku wynosiła 370 mm, a prędkość śruby pociągowej 290 obr./min. Zastosowano przystosowaną specjalnie do pracy z bezsmarowymi wysokowydajnymi polimerami iglidur® śrubę pociągową o gwincie wielozwojnym drylin® DST, co zapewniło długą żywotność.

Nakrętka pociągowa, o wysokiej odporności na zużycie

Nakrętka pociągowa, o wysokiej odporności na zużycie
Y = Współczynnik zużycia [mg/km]
Skok = 370 mm
prędkość śruby pociągowej = 290 obr./min
1 = drukowana z ABS
2 = drukowana z iglidur® I180
3 = drukowana z iglidur® J260
4 = półprodukt z iglidur® R
5 = półfabrykat z iglidur® J

Wniosek:

Wynik potwierdza wcześniejsze testy: charakterystyki zużycia nakrętek pociągowych wykonanych w technologii druku 3D z trybofilamentu iglidur® są porównywalne z charakterystykami zużycia nakrętek pociągowych wykonanych z półproduktów.