Porównanie trybofilamentów i półproduktów iglidur®
W najnowszym, przeprowadzonym w laboratorium łożysk ślizgowych igus®, eksperymencie poddano testom w warunkach rzeczywistych nakrętki pociągowe, wykonane w technologii druku 3D z materiałów iglidur® I180 oraz iglidur® J260. W celu dokonania dalszego porównania, testom poddano dodatkowo nakrętki pociągowe wykonane z półproduktów iglidur® oraz nakrętkę pociągową wydrukowaną z materiału ABS.
W eksperymencie zamocowano w pozycji pionowej moduł liniowy drylin® SHT, a następnie poddano nakrętkę pociągową obciążeniu wynoszącym 129 N (Rys. 1). Długość skoku wynosiła 370 mm, a prędkość śruby pociągowej 290 obr./min. Zastosowano przystosowaną specjalnie do pracy z bezsmarowymi wysokowydajnymi polimerami iglidur® śrubę pociągową o gwincie wielozwojnym drylin® DST, co zapewniło długą żywotność.
Nakrętka pociągowa, o wysokiej odporności na zużycie
Y = Współczynnik zużycia [mg/km] Skok = 370 mm prędkość śruby pociągowej = 290 obr./min 1 = drukowana z ABS 2 = drukowana z iglidur® I180 3 = drukowana z iglidur® J260 4 = półprodukt z iglidur® R 5 = półfabrykat z iglidur® J
Wniosek:
Wynik potwierdza wcześniejsze testy: charakterystyki zużycia nakrętek pociągowych wykonanych w technologii druku 3D z trybofilamentu iglidur® są porównywalne z charakterystykami zużycia nakrętek pociągowych wykonanych z półproduktów.