Przewód hybrydowy do e-prowadnika


Przewody hybrydowe na jednostkach napędowych stanowią stosunkowo nowy trend i generalnie obejmują kombinację żył energetycznych, zasilających do hamulców i czujników temperatury oraz systemu BUS'owego. System BUS'owy służy do przesyłania informacji cyfrowych z enkodera wbudowanego w silnik z powrotem do przetwornicy częstotliwości. Eliminuje to potrzebę stosowania dodatkowego przewodu enkodera i związanych z tym kosztów oraz miejsca na przewód oraz złącze.

Podgląd

Różnice producenta

Technologia hybrydowa to największy trend w branży przewodowej ostatnich kilku lat. Kluczowymi terminami są tutaj One Cable Connection (Siemens) i One Cable Technology (Beckhoff). Ta technologia zazwyczaj łączy cztery żyły zasilające (L1, L2, L3 i PE), jedną parę do funkcji takich jak monitorowanie temperatury oraz żyły do systemu BUS'owego w przewodzie. Każdy duży producent napędów używa własnego systemu BUS'owego. Beckhoff, na przykład, używa Hiperface DSL firmy SICK, a Siemens używa pochodnej Ethernet. My w igus dołączyliśmy do tego technologicznego trendu i zoptymalizowaliśmy konstrukcję przewodu mechanicznego dla e-prowadników. Nasze przewody hybrydowe CF220.UL.H i CF280.UL.H można bez problemu podłączać do układów napędowych głównych producentów OEM.

Jakie są zalety i wady przewodów hybrydowych

Każdy napęd wymaga dwóch przewodów — silnikowego i enkodera. Połączenie w jednym przewodzie zapewnia miejsce w e-prowadniku i w obszarze podłączenia silnika, ponieważ można zrezygnować z połowy komponentów. W miarę możliwości unika się zakłóceń spowodowanych bliskością wrażliwych żył do transmisji danych i energetycznych. Pomagają w tym właściwości EMC ekranowania w przewodach i dobra koncepcja wtyku. Dobre efekty ekranowania osiągamy dzięki wysokiemu pokryciu niezbędnych elementów i płaskiemu kątowi oplotu, który zapewnia zachowanie właściwości na długi czas — nawet w ruchomych aplikacjach.
Przewody hybrydowe

Obrabiarki do drewna

Przewody hybrydowe w obróbce drewna

Duży producent maszyn do obróbki drewna zamienił swoją technologię napędową na nową technologię hybrydową Beckhoff, wykorzystując zalety bardziej kompaktowej konstrukcji. Wyzwaniem były przewody, które w swoich maszynach muszą wykonywać bardzo dużo ruchów o bardzo wąskich promieniach. W tym miejscu firma igus przystąpiła do wyścigu z wymagającym testem żywotności. Było to trudne, ponieważ wymagano również mierzenia transmisji danych z magistrali Hiperface DSL w stosunku do jej wykorzystania. Dlatego bardzo ściśle współpracowaliśmy z naszym klientem, aby osiągnąć wiarygodne wyniki dla nas obu. Jeśli chcą Państwo przetestować trwałość rozwiązania przewodowego, prosimy o przesłanie zapytania.



Czy znacie Państwo nasze narzędzia online?

Wystarczy znaleźć i wybrać odpowiedni rodzaj, obliczyć jego żywotność i zamówić online
 
Wyszukiwarka produktów

Wyszukiwarka produktów

Szybki dobór odpowiedniego przewodu
Kalkulatory żywotności

Kalkulatory żywotności

Obliczanie żywotności dowolnego przewodu chainflex
Obliczanie dodatku miedziowego

Obliczanie dodatku miedziowego

Oblicz aktualny dodatek miedziowy
Konfiguratory chainflex

Konfigurator dla specjalnych przewodów

Konfiguracja indywidualnego przewodu w zaledwie trzy minuty

e-prowadnik

Czy nadal szukacie Państwo e-prowadnika dla swojego przewodu?

readychain

... czy wszystko jest już konfekcjonowane?