Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

dryspin® - więcej informacji technicznych

dryspin

Tabela materiałów

Ogólne właściwości Jednostka iglidur® J iglidur® J350 iglidur® R iglidur® A180
Gęstość g/cm³ 1,49 1,44 1,39 1,46
Kolor żółty żółty czerwony biały
Max. absorbcja wilgotności przy 23°C/50% R. H. % masy 0,3 0,3 0,2 0,2
Maks. absorbcja wilgoci % masy 1,3 1,6 1,1 1,2
Współczynnik tarcia powierzchniowego, dynamicznego ze stalą µ 0,06 - 0,18 0,10 - 0,20 0,09 - 0,25 0,05 - 0,23
maks. wartość p x v ( praca na sucho ) MPa x m/s 0,34 0,45 0,27 0,31

Własności mechaniczne
Moduł Young'a E MPa 2.400 2.000 1.950 2.300
Wytrzymałość na rozciąganie przy +20 °C MPa 73 55 70 88
Wytrzymałość na ściskanie MPa 60 60 68 78
Maks. dopuszczalny nacisk powierzchniowy (20° C) MPa 35 60 23 28
Twardość D, Shore'a 74 80 77 76

Fizyczne i termiczne właściwości
Maks. długoterminowa temperatura aplikacji °C +90 +180 +90 +90
Maks. krótkoterminowa temperatura aplikacji °C +120 +220 +110 +110
Minimalna temperatura aplikacji °C -50 -100 -50 -50
Przewodność termiczna [W/m x K] 0,25 0,24 0,25 0,25
Współczynnik rozszerzalności cieplnej (przy 23° C) [K-1 x 10-5] 10 7 11 11

Własności elektryczne
Opór właściwy objętościowy Ωcm > 1013 > 1013 > 1012 > 1012
Oporność powierzchniowa Ω > 1012 > 1010 > 1012 > 1011

Informacje techniczne o śrubach napędowych
Odchylenie 0.1 mm / 300 mm
Prostoliniowość (standard) 0.3 mm / 300 mm
Kierunkowe <0.1 mm / 300 mm
Tolerancja (zgodnie z DIN 103) 7e
 
Wytrzymałość na rozciąganie/ściskanie materiału śruby pociągowej EN AW 6082 wynosi 160 MPa na mm² (granica wydłużenia 0.2 mm)

dryspin A = Stromy kąt powierzchni bocznej, standardowa geometria
B = Płaski kąt powierzchni bocznej, geometria dryspin®

Większa wydajność dzięki optymalizacji kąta pochylenia gwintu

Dzięki bardziej płaskiemu pochyleniu gwintu, wynoszącemu około 30 stopni w wielozwojnych śrubach napędowych dryspin (podobnie do gwintu trapezowego) przyłożona siła jest skutecznie przetwarzana w ruch postępowy. W porównaniu do gwintów szybkich oznacza to mniejsze straty mocy.
dryspin A = Zaokrąglone zębate powierzchnie boczne, standardowa geometria
B = Zaokrąglone zębate powierzchnie, geometria dryspin®

Niski poziom hałasu oraz tłumienie drgań ze względu na zaokrągloną geometrię gwintu

Dzięki odpowiedniej konstrukcji promieni zębów powierzchnia stykowa pomiędzy nakrętką, a śrubą pociągową jest ograniczona. Dlatego nakrętki dryspin® poruszają się bez wibracji i prawie bezgłośnie. Dzieje się tak ponieważ im większa powierzchnia stykowa dwóch powierzchni ruszających się względem siebie, tym więcej wibracji jest przekazywanych, co może być słyszane jako grzechot lub skrzypienie. Zaokrąglone zęby ograniczają ten efekt i gwint porusza się bez smarowania i bardzo cicho.
dryspin 1 = śruba pociągowa
2 = nakrętka
A = symetryczna geometria standardowa
B = asymetryczna geometria dryspin®

Wydłużona trwałość dzięki asymetrii

Dzięki większym odległościom pomiędzy zwojami dryspin® gwint idealnie odpowiada właściwościom bezobsługowych polimerów o wysokiej wydajności igus®. Proporcje trybologicznie zoptymalizowanego polimeru w zwojach gwintu mogą być zwiększone o współczynnik 1,3 dla wszystkich rozmiarów. Materiały o większej odporności na zużycie i wyższe poziomy wydajności są kluczowe dla zapewnienia do 5-krotnie dłuższej żywotności dla standardowych geometrii. Im większa średnica śruby pociągowej tym większy wpływ tego efektu. Luz może być minimalizowany dzięki zastosowaniu gwintowanych nakrętek bezluzowych dryspin® ze zintegrowanym wstępnym naprężaniem.

Przetestowane: materiały bezsmarowne iglidur® od igus®

Wkładki, elementy ślizgowe i nakrętki z materiału drylin® dostosowane do Państwa zastosowań: bezsmarowe, przetestowane i przewidywalne.

15 000 testów trybologicznych rocznie

Ponad 300 równoległych urządzeń testowych

140 trylionów ruchów testowych

Ciągłe testowanie produktów drylin®


polimery dry-tech®

Polimery wysokiej wydajności igus® są stosowane we wszystkich zespołach napędów i prowadnicach liniowych drylin®, a także napędach ze śrubami pociągowymi. Smarowanie jest uwzględnione w materiale łożyskowym powodując, że jest on odpowiedni do pracy na sucho. np. są bezobsługowe przez cały okres ich żywotności.

Wybór materiałów

Nakrętki drylin® są wykonane z materiałów zoptymalizowanych trybologicznie. Już na etapie projektowania kładziony jest nacisk na optymalizację tarcia zespołów śrub pociągowych drylin® czego celem jest uzyskanie jak najmniejszych możliwych wartości tarcia i zużycia.

Żywotność

Każdego roku w laboratorium igus® wykonywane są setki prób na urządzeniach testowych do gwintowania. Wyniki są wprowadzane do narzędzi online, które można swobodnie wykorzystać do wyznaczenia wymaganego momentu.
dryspin® współczynnik tarcia X = Długość gwintu wielozwojnego dryspin® w km
Y = Szybkość ścierania [μ/km droga skoku nakrętki]
 
próba ścierania gwintu wielozwojnego dryspin® 10x25, obciążenie 175 N, 540 mm skok, 125 RPM


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.