Co spowodowało zużycie przekładni ślimakowej w prędkościomierzu?
Prędkościomierz w zabytkowym samochodzie Stanley 750B z 1924 roku przestał działać - licznik przebiegu był uszkodzony. Właściciel stwierdził, że przyczyną usterki było koło zębate, które znajdowało się na pierwszym wałku pośrednim i zazębiało się ze ślimakiem na wałku wejściowym. Z powodu zużycia, zębatka przestawała się łączyć ze ślimakiem.
Problem powodował trzyczęściowy mechanizm licznika przebiegu: tarcze miały luz osiowy około 0,2 mm i nie było podkładki sprężynującej dociskającej tarcze do siebie. Zdarzało się, że między tarcze wsuwało się małe koło zębate i blokowało mechanizm liczący. Lekko wygięta, mosiężna podkładka o grubości 0,1 mm, zamontowana z boku, wyeliminowała luz osiowy, dzięki czemu nie dochodziło już do blokowania.