Maszyny do drążenia tuneli firmy Herrenknecht AG, Schwanau-Allmannsweier, są zawsze dostosowane do danego zadania oraz warunków geologicznych i hydrologicznych. W 2010 roku firma Herrenknecht otrzymała kontrakt na budowę maszyny do drążenia tuneli (TBM) do budowy tunelu komunikacyjnego w porcie Miami, "Port of Miami Tunnel". Wynika to z faktu, że prawie 16 000 pojazdów codziennie zatyka drogi do i z portu wycieczkowego i towarowego w Miami. Rozwiązaniem firmy Herrenknecht jest maszyna TBM typu tarcza naciskowa. Cała maszyna waży 2500 ton i ma 110 metrów długości.
Chociaż wszystkie maszyny TBM są budowane na zamówienie, ich wspólną cechą jest to, że zwykle pracują niemal nieprzerwanie od dnia uruchomienia do przełomu, co stawia wysokie wymagania w zakresie odporności na obciążenia, w tym w odniesieniu do systemów zasilania energią. Są one potrzebne, ponieważ w maszynie do drążenia tuneli stosuje się całą gamę różnych systemów dźwigowych do wielu różnych zadań. Są to tak zwane żurawie materiałowe, które na przykład transportują rury, bębny kablowe i inne wyposażenie warsztatowe z pojazdów dostawczych do odpowiedniego miejsca pracy. Te żurawie do układania rur, bębnów kablowych i żurawie warsztatowe odgrywają niezwykle ważną rolę w całym procesie. Są one odpowiedzialne za odpowiednie dostawy. Żuraw warsztatowy lub taśmowy służy do przedłużania taśmy przenośnika.