Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Łączenie w przemyśle samochodowym za pomocą robotów przegubowych robolink®

  • Co było potrzebne: zautomatyzowane wyjmowania elementów z opakowania do łączenia przy produkcji samochodów
  • Wymagania: precyzja klejenia, stała jakość procesu łączenia w produkcji seryjnej 
  • Materiał: robot z ramieniem przegubowym robolink W  
  • Branża: przemysł motoryzacyjny
  • Sukces klienta: modułowy system robotów automatyzuje żmudną pracę ręczną przy produkcji masowej
Zapytaj o indywidualne konsultacje teraz

O aplikacji:

W fabryce Volkswagena w Emden, przy produkcji Passata B8 PA wykorzystuje się
robota z ramieniem przegubowym robolink®. Klejenie elementów akustycznych w obszarze tylnej konsoli akumulatora polega na nakładaniu przez robota klejącego dwóch szwów klejących, eliminując żmudną pracę ręczną pracowników na linii
oraz poprawę jakości procesu klejenia.

Problem

Pierwotny proces klejenia polegał na ręcznym wyjmowaniu przez personel linii produkcyjnej tylnych konsoli baterii z opakowań i nakładaniu dwóch akustycznych szwów klejowych.
Konsola byłaby wtedy zamontowana z boku komory bagażnika. Proces ten spowodował, że aktywność każdego pracownika wynosiła 120% tej przedstawionej na wykresie wydajności podczas masowej produkcji samochodów. Pracownicy byli więc
w stanie utrzymać swój cykl pracy. Większe obciążenie pracą w połączeniu z presją czasu prowadziło do zwiększonej podatności na błędy.

Rozwiązanie:

Zastosowanie robolink W do automatyzacji procesu klejenia nie tylko zmniejsza obciążenie pracowników, ale również zapewnia precyzyjne, spójne wiązanie konsoli baterii z zachowaniem stałej jakości procesu. Cały proces produkcji jest zautomatyzowany, począwszy od usuwania
elementów, poprzez pozycjonowanie na stole do klejenia, aż po nakładanie dwóch akustycznych szwów.
 


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.