Francuska firma Vossloh Cogifer od ponad 100 lat specjalizuje się w dziedzinie stałych instalacji dla wszelkiego rodzaju sieci kolejowych. Jako jeden z liderów na rynku, producent instalacji planuje, projektuje i produkuje niestandardowe rozjazdy i skrzyżowania dla wszystkich obciążeń, profili i szerokości torów na całym świecie. Zakład w Trewirze produkuje głównie rozjazdy tramwajowe, przy czym każdego roku produkowanych jest od 300 do 400 rozjazdów.
Wszystkie rozjazdy produkowane są w systemie dwuzmianowym przy użyciu nowoczesnych maszyn. Obejmuje to pilarki i wiertarki, stoły frezarskie oraz sterowaną numerycznie frezarkę portalową, która jest używana od 2002 roku. Aby chronić kable przed wieloma gorącymi wiórami w dłuższej perspektywie, firma polega na zamkniętym systemie, rurze energetycznej. Jednak ze względu na ekstremalne wymagania na miejscu, stary system zasilania zużywał się zwykle po maksymalnie dziewięciu miesiącach, więc zaangażowano producenta i wspólnie szukano alternatywnego rozwiązania. Rozważano różne podejścia, takie jak metalowy system zasilania energią, a następnie je odrzucono.
Podczas frezowania ściernic powstaje nie tylko bardzo duża liczba wiórów o różnych rozmiarach, ale są one również bardzo ostre. "Niektóre z nich są rozgrzane do czerwoności niczym igły. Temperatura 600°C i więcej nie jest rzadkością," - mówi Matthias Krames, podsumowując warunki panujące na miejscu. Chipy pozostawiały ślady spalania i topnienia w plastiku, a pokrywa systemu zasilania energią otwierała się miejscami z powodu ogromnego obciążenia. Chipy stopniowo przedostawały się do środka, co miało krytyczne znaczenie dla włożonych kabli. W rezultacie system wielokrotnie się zatrzymywał. Ponadto producent instalacji poszukiwał opłacalnego rozwiązania, które byłoby również trwałe w dłuższej perspektywie.