FAQ Technologia śrub pociągowych
Zadaj własne pytanie tutaj

Wszystkie pytania i odpowiedzi dotyczące technologii śrub pociągowych dryspin

Co oznacza technologia samohamownej śruby pociągowej? Jak zainstalować kołnierzową nakrętkę śruby pociągowej? Jakie maksymalne obciążenie może wytrzymać polimerowa nakrętka śruby pociągowej? Czy luz łożyskowy mojej aplikacji może zostać zmniejszony lub nawet wyeliminowany? Czy muszę smarować napędy śrub pociągowych?
Pytanie za pytaniem - a my udzielamy odpowiedzi! Tutaj znajdziesz podsumowanie wszystkich pytań i odpowiedzi dotyczących technologii śrub pociągowych, posortowane tematycznie. Zanurz się w świecie technologii śrub pociągowych i pozwól nam przekonać Cię o zaletach naszej technologii dryspin.

Nakrętki śrub pociągowych

Nakrętki śrub pociągowych

Śruby pociągowe

Śruby pociągowe

Wzory obliczeń

Wzory obliczeń

Ogólne

Ogólne

► Co znajduje się w asortymencie gwintów wielozwojnych dryspin?

Dostępna jest szeroka gama różnych nakrętek i śrub pociągowych o różnych wymiarach. Asortyment gwintów wielozwojnych dryspin® obejmuje średnice od 4 do 20 mm przy skokach od 2,4 do 100 mm. Dzięki różnorodności asortymentu, gwinty dryspin można zastosować w prawie wszystkich aplikacjach.

► Czy rozwiązania ślizgowe ze śrubami pociągowymi drylin mogą zastąpić konwencjonalne napędy śrubowe?

W zasadzie, tak. Konieczne jest przestrzeganie granicznych warunków pracy (obciążenie osiowe, prędkość przesuwu, prędkość obrotowa itp.) i zapewnienie wymaganej dokładności pozycjonowania. Nasz ekspert w zakresie napędów śrub pociągowych oferuje pomoc  przy wyborze idealnego systemu śrubowego do każdego zastosowania.

► Jakie są zalety technologii dryspin w porównaniu do konwencjonalnych napędów śrubowych?

Wyższa sprawność
Niski poziom hałasu i wibracji
Dłuższa żywotność dzięki asymetrii
Zmniejszone zużycie
Wyższa wydajność

► Ile mogę zaoszczędzić dzięki napędom ze śrubą pociągową dryspin?

Nasze nakrętki śrub pociągowych drylin są nawet o 50,9% tańsze niż ich metalowe odpowiedniki.  

► Co oznacza technologia samohamownej śruby pociągowej?

Samohamowne oznacza, że nakrętek i śrub pociągowych nie można przesuwać bez zastosowania siły zewnętrznej. Ma to związek ze skokiem i współczynnikiem tarcia.

► W jakich zakresach temperatur można stosować napędy śrubowe dryspin?

Nakrętki śrub pociągowych, które są wykonane z bezobsługowych, zoptymalizowanych trybologicznie materiałów iglidur®, mogą być stosowane w zakresie temperatur od -20 °C do +150 °C.  

► Jaką podporę dla śruby pociągowej oferuje firma igus w przypadku technologii dryspin?

Nasze podpory są dostępne dla śrub rozmiarach 6-24 mm. Wybór montażu: łożyskowanie ślizgowe, a przy wyższej dynamice również łożyska kulkowe (BB). Wszystkie bloki wsporcze, podobnie jak pasujące do nich pierścienie zaciskowe, są dostarczane z twardo anodowanego aluminium.

► Jak zapobiec niepożądanemu luzowi łożyska?

Oprócz prawidłowego doboru materiału nakrętki, w praktyce skutecznym środkiem, okazał się mechanizm wstępnego obciążenia zapobiegający niepożądanemu luzowi. Dla gwintów trapezowych i wielozwojnych dryspin®, są dostępne nakrętki ze zminimalizowanym luzem osiowym. 

► Czy napędy śrubowe igus należy smarować?

Dodatkowe smarowanie śrub pociągowych nie jest konieczne. Wszystkie używane przez nas materiały zostały już zoptymalizowane trybologicznie i przygotowane do pracy na sucho. Jeśli jednak chcesz używać smaru, możesz to zrobić stosując smar niezawierający silikonu.


Nakrętki śrub pociągowych

Nakrętki śrub pociągowych

► Jakie obciążenie może wytrzymać zwykła nakrętka śruby pociągowej?
Specjalny rodzaj gwintowanej nakrętki JGRM w połączeniu z płytką ze stali nierdzewnej, umożliwia przyjęcie obciążeń statycznych do 6 MPa.
► Co muszę wziąć pod uwagę podczas montażu kołnierzowej nakrętki śruby pociągowej
Najważniejszą rzeczą do zapamiętania podczas montażu polimerowej , kołnierzowej nakrętki śruby pociągowej jest to, aby nie przekroczyć maksymalnego momentu dokręcania wynoszącego 2,5 Nm.  Zaleca się również zabezpieczenie śrub mocujących trzecim środkiem, np. półtrwały klej zabezpieczający gwint.
► Co należy wziąć pod uwagę podczas montażu cylindrycznej nakrętki śruby pociągowej?
Podczas montażu polimerowej, cylindrycznej nakrętki śruby pociągowej konieczne jest osiowe i promieniowe zabezpieczenie. Zastosowanie śrub ustalających stanowi opcję blokowania promieniowego. Możliwe mocowanie osiowe za pomocą pierścienia z blachy.
Śruby pociągowe

Śruby pociągowe

► Jaka jest różnica między gwintami pojedynczymi i wielokrotnymi gwintami?

Śruby z pojedynczym gwintem posiadają tylko jeden zwój. Oznacza to, że odległość między poszczególnymi wierzchołkami gwintu, opisywana jako podziałka, jest jednocześnie skokiem liniowym (przesunięciem) w milimetrach na obrót śruby pociągowej.
 
Jeśli dodamy kolejny zwój, skok śruby pociągowej będzie dwukrotnie większy (2x podziałka) przy jednym obrocie. Wyliczenie skoku liniowego pozostaje zawsze takie samo w zależności od liczby zwojów gwintu, różni się tylko skok pojedynczego zwoju. Ta procedura może być również zastosowana w przypadku naszych wielokrotnych, wielozwojnych śrub pociągowych dryspin®.

► Czy mogę indywidualnie skonfigurować moją śrubę pociągową online?
Od koncepcji do gotowej śruby pociągowej w zaledwie 5 minut.   Konfigurator pozwala konstruktorom szybko dopasować odpowiednią śrubę pociągową oraz określić rodzaj obróbki trzpieni z obu stron. Aplikacja generuje szkic wymiarowy dla wprowadzonej konfiguracji.
Materiały

Materiały

► Z jakich materiałów są dostępne nakrętki śrub pociągowych dryspin?
Nasze nakrętki śrub pociągowych są dostępne z 6 różnych materiałów: iglidur J, iglidur 350, iglidur R, iglidur A180, iglidur J200 oraz iglidur E7. Różnice i zalety poszczególnych materiałów można znaleźć tutaj:  
► Nacisk powierzchniowy
MateriałMPa
iglidur® J4 MPa
iglidur® W3005 MPa
iglidur® A1803,5 MPa
iglidur® J3502 MPa
iglidur® E70,5 MPa
iglidur® J2002 MPa
Tolerancje

Tolerancje

► Jaka jest tolerancja produkcyjna?
Oprócz dokładności skoku 0,1 na 300 mm, w obróbce końcowej śrub pociągowych i nakrętek stosowane są tolerancje określone przez klienta.
► Jaką tolerancę posiadają trapezowe śruby pociągowe z pojedynczym, wielokrotnym i odwrotnym gwintem?
DIN 103, klasa tolerancji 7e
Wzory obliczeń

Wzory obliczeń

► Wymagana efektywna powierzchnia podparcia:
Ae = Fosiowa / pdopuszczalna [mm2]
► pv-wartość:
pv = przeczywisty x v
► Szybkość powierzchniowa
v = nxd1xπ/60 000 [m/s]
► Szybkość
n = vx1000x60/πxd1 [1/min]
► Szybkość posuwu:
s=nxP/60 000 [m/s]
► Moment napędowy:
Mta= Fosiowa x p/2000 x π x η
Mte= Fosiowa x p x η/2000 x π
► Jak obliczyć nośność trapezowego gwintu?

Nośność trapezowych nakrętek śruby pociągowej, wykonanych z wysokowydajnych polimerów, zależy od nacisku powierzchniowego, szybkości ślizgu i wynikającej z tego temperatury. Wpływ temperatury jest również zależny od długości cyklu pracy oraz materiału z jakiego śruba jest wykonana i jego przewodności cieplnej.
 
Szybkości powierzchniowe materiałów iglidur® w m/s:

iglidur® materiałObrotowe
długotrwałe
iglidur® J1,5
iglidur® W3001,0
iglidur® A1800,8
iglidur® J3501,3

 
► Maks. dopuszczalna wartość PV

Dla każdego rozmiaru gwintu, dopuszczalną szybkość ślizgu oraz wynikającą z niej szybkość przesuwu można wyznaczyć na podstawie wartości pv oraz procentowych udziałów powierzchni stykowych podanych w tabelach z wymiarami.
 
Wartości standardowe przy zastosowaniu polimerowych nakrętek drylin® bez smarowania (ze skokiem 500 mm). Przy bardzo małych lub dużych skokach konieczne jest uwzględnienie współczynnika korekcyjnego.

Czas pracy EDWartość pvmax.[MPaxm/s]
100 %0,08
50 %0,2
10 %0,4
► Zbiór wzorów
FosiowaSiła osiowa
PdopuszalnaMaks. dopuszczalny nacisk powierzchniowy 5 N/mm2
przeczywistyFaktycznie występujący nacisk powierzchniowy
dla wybranego rozmiaru
Ae rzeczywistyEfektywna powierzchnia wspierająca wybranej
nakrętki trapezowej śruby pociągowej
PSkok
d1Średnica skoku
MtaMoment napędowy [Nm] przy zamianie obrotu -
na ruch wzdłużny
MteMoment napędowy [Nm] przy zamianie ruchu wzdłużnego na
ruch obrotowy
vSzybkość powierzchniowa [m/s]
Ø sSzybkość posuwu [m/s]
nSzybkość [min-1]
ηSprawność
► Dobór odpowiedniego rozmiaru gwintu i określenie rzeczywistego nacisku powierzchniowego:
przeczywisty = Fosiowa / Ae rzeczywista [MPa]

Wyślij prośbę o kontakt:

Prośba o kontakt