Dostępna jest szeroka gama różnych nakrętek i śrub pociągowych o różnych wymiarach. Asortyment gwintów wielozwojnych dryspin® obejmuje średnice od 4 do 20 mm przy skokach od 2,4 do 100 mm. Dzięki różnorodności asortymentu, gwinty dryspin można zastosować w prawie wszystkich aplikacjach.
W zasadzie, tak. Konieczne jest przestrzeganie granicznych warunków pracy (obciążenie osiowe, prędkość przesuwu, prędkość obrotowa itp.) i zapewnienie wymaganej dokładności pozycjonowania. Nasz ekspert w zakresie napędów śrub pociągowych oferuje pomoc przy wyborze idealnego systemu śrubowego do każdego zastosowania.
Wyższa sprawność
Niski poziom hałasu i wibracji
Dłuższa żywotność dzięki asymetrii
Zmniejszone zużycie
Wyższa wydajność
Nasze nakrętki śrub pociągowych drylin są nawet o 50,9% tańsze niż ich metalowe odpowiedniki.
Samohamowne oznacza, że nakrętek i śrub pociągowych nie można przesuwać bez zastosowania siły zewnętrznej. Ma to związek ze skokiem i współczynnikiem tarcia.
Nakrętki śrub pociągowych, które są wykonane z bezobsługowych, zoptymalizowanych trybologicznie materiałów iglidur®, mogą być stosowane w zakresie temperatur od -20 °C do +150 °C.
Nasze podpory są dostępne dla śrub rozmiarach 6-24 mm. Wybór montażu: łożyskowanie ślizgowe, a przy wyższej dynamice również łożyska kulkowe (BB). Wszystkie bloki wsporcze, podobnie jak pasujące do nich pierścienie zaciskowe, są dostarczane z twardo anodowanego aluminium.
Oprócz prawidłowego doboru materiału nakrętki, w praktyce skutecznym środkiem, okazał się mechanizm wstępnego obciążenia zapobiegający niepożądanemu luzowi. Dla gwintów trapezowych i wielozwojnych dryspin®, są dostępne nakrętki ze zminimalizowanym luzem osiowym.
Dodatkowe smarowanie śrub pociągowych nie jest konieczne. Wszystkie używane przez nas materiały zostały już zoptymalizowane trybologicznie i przygotowane do pracy na sucho. Jeśli jednak chcesz używać smaru, możesz to zrobić stosując smar niezawierający silikonu.
► Jaka jest różnica między gwintami pojedynczymi i wielokrotnymi gwintami?
Śruby z pojedynczym gwintem posiadają tylko jeden zwój. Oznacza to, że odległość między poszczególnymi wierzchołkami gwintu, opisywana jako podziałka, jest jednocześnie skokiem liniowym (przesunięciem) w milimetrach na obrót śruby pociągowej.
Jeśli dodamy kolejny zwój, skok śruby pociągowej będzie dwukrotnie większy (2x podziałka) przy jednym obrocie. Wyliczenie skoku liniowego pozostaje zawsze takie samo w zależności od liczby zwojów gwintu, różni się tylko skok pojedynczego zwoju. Ta procedura może być również zastosowana w przypadku naszych wielokrotnych, wielozwojnych śrub pociągowych dryspin®.
Materiał | MPa |
---|---|
iglidur® J | 4 MPa |
iglidur® W300 | 5 MPa |
iglidur® A180 | 3,5 MPa |
iglidur® J350 | 2 MPa |
iglidur® E7 | 0,5 MPa |
iglidur® J200 | 2 MPa |
Nośność trapezowych nakrętek śruby pociągowej, wykonanych z wysokowydajnych polimerów, zależy od nacisku powierzchniowego, szybkości ślizgu i wynikającej z tego temperatury. Wpływ temperatury jest również zależny od długości cyklu pracy oraz materiału z jakiego śruba jest wykonana i jego przewodności cieplnej.
Szybkości powierzchniowe materiałów iglidur® w m/s:
iglidur® materiał | Obrotowe długotrwałe |
---|---|
iglidur® J | 1,5 |
iglidur® W300 | 1,0 |
iglidur® A180 | 0,8 |
iglidur® J350 | 1,3 |
Dla każdego rozmiaru gwintu, dopuszczalną szybkość ślizgu oraz wynikającą z niej szybkość przesuwu można wyznaczyć na podstawie wartości pv oraz procentowych udziałów powierzchni stykowych podanych w tabelach z wymiarami.
Wartości standardowe przy zastosowaniu polimerowych nakrętek drylin® bez smarowania (ze skokiem 500 mm). Przy bardzo małych lub dużych skokach konieczne jest uwzględnienie współczynnika korekcyjnego.
Czas pracy ED | Wartość pvmax.[MPaxm/s] |
---|---|
100 % | 0,08 |
50 % | 0,2 |
10 % | 0,4 |
Fosiowa | Siła osiowa |
Pdopuszalna | Maks. dopuszczalny nacisk powierzchniowy 5 N/mm2 |
przeczywisty | Faktycznie występujący nacisk powierzchniowy dla wybranego rozmiaru |
Ae rzeczywisty | Efektywna powierzchnia wspierająca wybranej nakrętki trapezowej śruby pociągowej |
P | Skok |
d1 | Średnica skoku |
Mta | Moment napędowy [Nm] przy zamianie obrotu - na ruch wzdłużny |
Mte | Moment napędowy [Nm] przy zamianie ruchu wzdłużnego na ruch obrotowy |
v | Szybkość powierzchniowa [m/s] |
Ø s | Szybkość posuwu [m/s] |
n | Szybkość [min-1] |
η | Sprawność |