Technologia w górę
Dzięki technologii śrub pociągowych drylin®



Napędy śrubowe są elementami mechanicznymi, które zamieniają ruch obrotowy na ruch liniowy (gwinty transmisyjne). Śruby pociągowe z gwintem wielozwojowym i trapezowym igus® są dostępne w trzech różnych materiałach (stal nierdzewna, stal i aluminium) oraz w połączeniu z ponad siedmioma różnymi materiałami nakrętek pociągowych. Materiały iglidur zoptymalizowane pod kątem tarcia umożliwiają szybką, prostą konfigurację i zamawianie aplikacji, które nie wymagają smarowania ani konserwacji.
 Asymetryczne gwinty  opracowanej przez nas technologii dryspin zwiększają żywotność, a  płaski kąt boku zwiększa wydajność. Geometria nakrętki śruby pociągowej odpowiedniej dla pręta gwintowanego jest zmienna, nawet w przypadku standardowego elementu. Istnieją geometrie do wszystkiego, od konstrukcji cylindrycznych po konstrukcje z kołnierzami lub spłaszczeniem do nakrętek śrub pociągowych zmniejszających luz, takich jak nakrętki śrub pociągowych o zerowym bądź niskim luzie oraz przeciwluzowe.

W 100% bezsmarowe

Bezsmarowe

W 100% niekorodujące

Nierdzewne

50% niższa masa

Lekkie

30% dłuższa żywotność

Zwiększenie żywotności

W 100 % bezsmarowe


W 100% bezsmarowe

Metalowe systemy śrub pociągowych wymagają regularnego smarowania. Bez odpowiedniego smarowania w krótkim czasie zaczynają korodować lub odkształcać się podczas pracy. Powoduje to awarię aplikacji, jeśli nie jest odpowiednio konserwowana.  
 
Bezsmarowe, bezobsługowe systemy śrub pociągowych drylin są doskonałą alternatywą dla konwencjonalnych metalowych napędów śrubowych. Wszystkie nakrętki śrub pociągowych drylin są wykonane z wysokowydajnych polimerów iglidur. Zoptymalizowane trybologicznie tworzywa sztuczne charakteryzują się specjalnymi właściwościami: ich wyjątkowy skład sprawia, że są szczególnie odporne na zużycie, wytrzymałe i samosmarowe. Specjalne smary stałe zapewniają płynną pracę samosmarowych nakrętek śrub pociągowych.
 
Samosmarowość ogranicza konserwację do minimum. Wbudowane smary stałe eliminują potrzebę regularnego smarowania.  Praca na sucho zapewnia znacznie mniejsze występowanie cząstek, takich jak kurz i włókna. W zabrudzonym środowisku, znacznie wydłuża to żywotność w porównaniu z konwencjonalnymi materiałami, które wymagają smarowania.


Rozmiar gwintu



 
Cylindryczna nakrętka śruby pociągowej


 
Kołnierzowa
nakrętka śruby pociągowej


 
Cylindryczna nakrętka śruby pociągowej

ze spłaszczeniami


 
Kołnierzowa nakrętka śruby pociągowej

ze spłaszczeniami


 
Śruby pociągowe


 
Akcesoria i specjalne geometrie

Przykłady zastosowań

W 100% bezsmarowe

W 100 % bezsmarowe


W 100% niekorodujące

Pod wpływem wilgoci, metalowe nakrętki śrub pociągowych szybko zaczynają korodować. Oznacza to, że powierzchnia takich nakrętek jest niszczona przez reakcje elektrochemiczne zachodzące w środowisku. W większości zastosowań związanych z metalowymi nakrętkami śrub pociągowych występuje korozja. Powoduje to, że systemy śrub pociągowych tracą ważne cechy, takie jak wytrzymałość.
 
Z drugiej strony, technologia śruby pociągowej drylin jest całkowicie wolna od korozji dzięki naszym, wysokowydajnym polimerom iglidur. Wszystkie nakrętki śrub pociągowych drylin wykonane są z trybologicznie zoptymalizowanych polimerów. Dodatkowe śruby pociągowe są dostępne ze stali nierdzewnej 1.4031, stali nierdzewnej 1.4021, stali C15 AISI 1015 i aluminium EN AQ 6082. Zapewnia to całkowitą ochronę przed korozją przez cały okres użytkowania.
 
Materiały, z których wykonane są śruby pociągowe, takie jak iglidur A180 i iglidur J, są odpowiednie do zastosowań w wilgotnym i mokrym środowisku. Charakterystyczne dla tych materiałów jest to, że pochłaniają bardzo mało wilgoci.
Jednak wilgotne środowiska nie są jedynymi miejscami, w których sprawdza się technologia śrub pociągowych drylin. W przypadku zabrudzonych lub gorących zastosowań, polimerowe nakrętki śrub pociągowych są optymalną alternatywą dla konwencjonalnych, metalowych śrub kulowych.
 
Dozowanie smaru umożliwia pracę na sucho przy niskim tarciu. Zaletą jest to, że kurz i włókna znacznie rzadziej przyklejają się do układu śruby pociągowej. Wydłuża się żywotność, szczególnie w brudnym środowisku.
 
Nakrętki śrub pociągowych, które są wykonane z bezobsługowych, zoptymalizowanych trybologicznie materiałów iglidur®, mogą być stosowane w zakresie temperatur od -20 °C do +90 °C. Ponadto, istnieją wersje odporne na ekstremalne temperatury +150 °C. Należy zwrócić uwagę na fakt, że rozszerzanie materiału spowodowane temperaturą ma również wpływ na luz nakrętki oraz jej maksymalną nośność. Jeśli aplikacja przewiduje, że nakrętki śrub pociągowych mogą zostać wystawione na działanie ekstremalnych temperatur, zalecamy przeprowadzenie dodatkowych testów praktycznych sprawdzających zastosowanie w realnych warunkach.


Dobór materiału dryspin


Do różnorodnych obszarów zastosowań
 
 

iglidur J
iglidur®JWysoka wydajność przy każdej szybkości
● Wysoka szybkość
● Niskie zużycie
● Najlepszy współczynnik tarcia



iglidur J350
iglidur® J350Wysoka efektywność przy każdej szybkości
● Do wysokich temperatur
● Dobry współczynnik tarcia przy średnich obciążeniach



iglidur J
iglidur® RWysoka efektywność przy każdej szybkości
● Wysoka odporność na zużycia przy niskich obciążeniach
● Niska absorpcja wilgoci
● Tłumienie drgań



iglidur J
iglidur® A180Zgodny z wymogami FDA dla przemysłu spożywczego i farmaceutycznego
● Zgodne z wymogami FDA
● Do kontaktu z żywnością



iglidur J200
iglidur® J200Najlepszy materiał do pracy z aluminium:
● Niski współczynnik tarcia i zużycia
● Długa żywotność



iglidur J200
iglidur® E7Dla wysokich szybkości
● Niskie obciążenia (do 200 N)
● Szybkości do 1200 obr./min.


Przykłady zastosowań

W 100% niekorodujące

50% redukcja masy


50% redukcja masy

Lekka konstrukcja staje się coraz ważniejsza dla wielu użytkowników z różnych branż. Technologia śruby pociągowej drylin oferuje innowacyjne rozwiązania dla takich zastosowań, jak  na przykład, zastąpienie ciężkich nakrętek z recyrkulacją kulek, lekkimi nakrętkami śrub pociągowych z tworzywa sztucznego. Integracja funkcjonalna jest niezwykle ważna podczas takiej wymiany. To zwykle jasno definiuje zadania użytkownika: więcej funkcji i mniejsza masa w coraz krótszym czasie.
Aby osiągnąć wszystkie te cele, można zastosować technologię śrub pociągowych drylin. Polimerowe nakrętki śrub pociągowych są nie tylko lekkie, ale także całkowicie bezobsługowe i bezsmarowe. Identyczne wymiary umożliwiają bezproblemową wymianę. Aby precyzyjnie przewidzieć oczekiwaną żywotność, nasz ekspert w zakresie napędów śrubowych oblicza okres żywotności systemu śrubowego, online i bezpłatnie. Tutaj możesz samodzielnie obliczyć żywotność.  


Nakrętka kołnierzowej śruby pociągowej

Konwencjonalna nakrętka trapezowej śruby pociągowej z kołnierzemw porównaniu z nakrętką trapezową śruby pociągowej z drylin® JFRM z kołnierzem

Identyczne wymiary

Metalowe nakrętki śrub pociągowych


 
Cylindryczne nakrętki śrub pociągowych

Konwencjonalne cylindryczne nakrętki śrub pociągowych cylindryczne nakrętki śrub pociągowych drylin® JSRM

Identyczne wymiary

Metalowe nakrętki śrub pociągowych


 
Przykłady zastosowań

Oszczędność masy do 50%

30% zwiększenie żywotności


30% zwiększenie żywotności

Technologia dryspin®

Wysoka wydajność i niskie zużycie

Opatentowana technologia gwintów wielozwojnych dryspin została opracowana przez igus w 2015 roku i oferuje wiele zalet w porównaniu z konwencjonalnymi gwintami wielozwojnymi. Ze względu na płaski kąt gwintu, efektywnie przekształcają wywieraną moc w ruch translacyjny. Dzięki cechom i kształtom odpowiadającym nakrętkom z tworzyw sztucznych i śrubom pociągowym, technologia dryspin gwarantuje jeszcze dłuższą żywotność i wyższą efektywność gwintów wielozwojnych. Dzięki zaokrąglonej geometrii zęba, powierzchnia styku pomiędzy nakrętką a śrubą pociągową jest ograniczona, a systemy pociągowe działają cicho i bez wibracji pod obciążeniem.
 
Większe przestrzenie między poszczególnymi gwintami dryspin powodują większy udział (współczynnik 1,3) trybologicznie zoptymalizowanego polimeru w gwintach. Bardziej odporny na zużycie materiał i wyższy poziom wydajności mają kluczowe znaczenie dla żywotności, która jest nawet pięciokrotnie dłuższa w porównaniu do konwencjonalnych gwintów wielozwojnych.
 
Zachęcamy do korzystania z naszych  usług obróbki – wykonujemy gotowe do montażu śruby pociągowe dostosowane do indywidualnych wymagań. W tym celu, skorzystaj z naszego konfiguratora śrub pociągowych lub prześlij nam szkic. My przygotujemy wycenę.
Przejdź do sklepu ze śrubami pociągowymi
Technologia dryspin


Darmowa próbka dryspin®

Twój własny, przykładowy system śrubowy z podsumowaniem informacji

  • Bezsmarowe i bezobsługowe
  • Zwiększona wydajność
  • Dłuższa żywotność dzięki asymetrii
  • Odporne na media
  • Promienista geometria zębów zapewnia cichą pracę oraz niski poziom drgań
  • Możliwość obliczenia żywotności online
Zapytaj o darmową próbkę tutaj
Test zużycia

Test zużycia: nowy pomiar Ds10x3

Technologia dryspin® pokonuje konkurencję i gwint trapezowy

Zużycie jest ważnym aspektem części w aplikacjach ruchomych. Odporne na zużycie polimery, takie jak nasze wysokowydajne polimery iglidur, stanowią rozwiązanie minimalizujące zużyciezwiększające żywotność części . Właściwości trybologiczne i zharmonizowana geometria doskonale pasują do technologii śruby pociągowej drylin dla wszystkich obszarów zastosowań, w których ważne są dobre współczynniki tarcia i zminimalizowane zużycie.   Największe laboratorium testowe w tej branży zajmuje 3800 m², a firma igus prowadzi tam badania oraz szereg eksperymentów.
 
Technologia dryspin jest również testowana pod kątem jej właściwości trybologicznych w różnych seriach testów, aby zminimalizować zużycie i interwały konserwacyjne:
 
Ocena testu zużycia produktu o wymiarach 10x3 wykonanego ze stali nierdzewnej wykazała, że nasz gwint dryspin® Ds10x3 może osiągnąć wskaźnik zużycia do 25% niższy, żywotność do 25% dłuższą i większą wydajność w porównaniu z konkurencją i gwintem trapezowym Tr10x3 .
Przejdź do wyników laboratoryjnych


Nakrętki śrub pociągowych

Sklep online z nakrętkami śrub pociągowych

Akcesoria i specjalne geometrie

Sklep online z akcesoriami

Określ swój indywidualny potencjał oszczędności TERAZ*
 

 
*Niezależnie czy mówimy o oszczędności czasu czy pieniądzach wydanych na montaż, dobór, projekt itp., lub o ulepszeniach technicznych w postaci łatwości montażu, trwałości itp., Jeśli nie jesteśmy w stanie wskazać żadnych oszczędności lub ulepszeń technicznych, zaproponujemy alternatywne rozwiązanie.
dryspin


Technologia w górę,
& Koszty w dół

dzięki innym produktom igus®