Od początku, misją igus było rozwiązywanie problemów naszych klientów!
igus® został założony w podwójnym garażu w Kolonii-Mülheim w 1964 roku. „Pokaż mi swój największy problem, a go rozwiążę.” To była oferta, którą Günter Blase zachęcił swoich pierwszych klientów, Schlafhorst.
Dzisiaj igus® obsługuje ponad 175 000 klientów na całym świecie. Średnio dziennie do klientów wysyłanych jest 4200 paczek, z 13 centrów wysyłkowych na całym świecie. I ciągle zadajemy sobie pytanie: w jaki sposób możemy ulepszyć technologię, jednocześnie obniżając koszty? Przy rozwiązywaniu tego zagadnienia bardzo ważna jest dla nas współpraca z naszymi klientami. W samych Niemczech codziennie ponad 80 inżynierów sprzedaży rozwiązuje problemy trybologiczne łożysk polimerowych.
Różne problemy można często odpowiednio rozwiązać za pomocą produktu dry-tech®. Właściwości materiału trybopolimerowego sprawiają, że są przydatne w przeróżnych aplikacjach. Dla przykładu, łożysko ślizgowe umożliwia realizację różnych rodzajów ruchu jednocześnie. Produkcja metodą wtrysku sprawia, że wytwarzanie elementu o dość złożonej geometrii jest ekonomiczne, umożliwiając jednocześnie zaprojektowanie detalu tak, aby spełniał wymagania. Dotyczy to zarówno standardowych produktów, jak i części wykonanych na specjalne życzenie klienta.
Dobrym przykładem jest kompensacja luzu, wstępnie naprężonego łożyska iglidur® JVFM: