Hamburg: Drzwi wejściowe/wyjściowe do przedziału pasażerskiego w pojazdach komunikacji miejskiej
W drugim przykładzie, Hamburg HOCHBAHN AG w swoich pociągach metra DT4 serii 1. i 2., instaluje wykrywanie zacisków pneumatycznie sterowanych drzwi pasażerskich później. Istnieje 50 pojazdów i cztery wagony z łącznie 800 podwójnymi rozsuwanymi drzwiami. Średnia liczba operacji otwierania/zamykania w ciągu roku na jedne drzwi wynosi około 50 000. Ze względu na ruchy boczne w obszarze łożyska obrotowego, w ciągu 6 miesięcy eksploatacji pojawiły się pierwsze problemy z miedzianym przewodem, co skłoniło firmę HOCHBAHN do poszukiwania alternatywnego rozwiązania. Przewód sterowniczy chainflex® CF98 stanowi potencjalne rozwiązanie. Zastosowany tutaj kabel stopowy jest bardziej miękki w swojej strukturze molekularnej i dlatego nie jest podatny na kruchość podczas obciążenia zginającego — dzięki czemu wydłuża się czas pracy. Na stanowisku testowym HOCHBAHN przewód sterowniczy wykonał 450 000 cykli otwierania/zamykania drzwi bez żadnych przerw i komunikatów o błędach. Wszystkie pojazdy zostały następnie zmodernizowane w ciągu ostatniego roku. Od tego czasu nie odnotowano żadnych awarii. Z pozytywnych wyników testów wiertniczych wynika, że HOCHBAHN — pomimo dużych obciążeń na kablach w obszarze łożyska obrotowego — może mieć minimalny czas bezawaryjnej pracy wynoszący 20 lat.