Przełożenie: 1:1–1:5
Moduł: 1–3,5
Ilość zębów: 12–150
Moduł: 0,5–3
Moduł: 0,5–3
Długość: 250 mm
Przełożenie: 1:1–1:5
Moduł: 1
Nie mogę znaleźć w sklepie wymaganych wymiarów lub potrzebuję indywidualnego koła zębatego do mojego zastosowania.
Chciałbym przejrzeć dane CAD kół / listew zębatych w bazie danych lub bezpośrednio pobrać je bezpłatnie.
Zamówienie bezpłatnej próbki kół zębatych teraz lub pobranie broszury informacyjnej.
Z tego seminarium online dowiesz się więcej na temat:
Koła zębate wykonane z wysokowydajnych polimerów iglidur® umożliwiają bezsmarowe i bezobsługowe użytkowanie.
Dzięki specjalnej kombinacji polimerów bazowych, włókien, wypełniaczy i smarów stałych są one wyjątkowo odporne na zużycie. Nasze koła zębate sprawdziły się już z powodzeniem w różnych zastosowaniach.
Materiały iglidur® są dokładnie testowane w naszym [Link pagenr="10571" title="laboratorium testowym"].
Oferujemy Państwu bezpłatne, niewiążące konsultacje w zakresie doboru odpowiedniego materiału, technologii produkcji oraz wytwarzania narzędzi i wykonać koło zębate (element zębaty) podczas niezawodnego procesu.
Mogą Państwo złożyć zamówienie w firmie igus bez wymogu minimalnej ilości.
Technologia w górę, koszty w dół: zawsze zapewnimy przynajmniej jedno z tych dwóch. Jest to nasze zadanie od wielu lat. Zapraszamy do zapoznania się z innowacjami w zakresie kół zębatych iglidur® w 2022.
Udział elementów elektronicznych i elektromechanicznych w pojazdach od lat stale rośnie. Zwiększony komfort i rosnące wymagania w zakresie bezpieczeństwa sprzyjają temu rozwojowi. Konfekcjonowanie przewodów, które jest odpowiedzialne za zasilanie wszystkich tych komponentów, jest drugim po silniku najcięższym elementem w wielu pojazdach mechanicznych. Siłowniki stanowią dużą część elementów, które muszą być zaopatrywane w energię i sygnały.
Aby ograniczyć przerwy w ruchu kolejowym, stosuje się zwrotnice torowe. Zapewniają one bezproblemowe przejście pojazdów szynowych z jednego toru na drugi. Niezawodne zwrotnice torowe mają zasadnicze znaczenie dla sprawnego funkcjonowania transportu pasażerskiego i towarowego.
Rowery elektryczne stają się coraz lżejsze i dodatkowo bardzo ciche. Podczas pracy prawie nie słychać odgłosów silnika. Jednak zaradni wynalazcy, tacy jak Lars Hartmann z Reichshof, nie do końca są z tego zadowoleni. Hałas łańcucha rowerowego w tle był zbyt wysoki. Metalowe koło łańcuchowe służyło jako rolka prowadząca na łańcuchu, aby zapobiec kolizji z ramą, ale powodowało ogromny hałas podczas pracy. Podczas poszukiwania rozwiązania Lars Hartmann przypomniał sobie ofertę
igus, którą widział na targach: usługa druku 3D , dzięki której produkowano poszczególne komponenty za pomocą drukarki 3D.
Firma Easelink z Grazu opracowała „Matrix Charging”, system ładowania składający się z dwóch komponentów. Podkładka do ładowania podłączona do sieci jest zainstalowana na parkingu. Złącze na spodzie e-samochodu opuszcza się po zaparkowaniu nad podkładką. Proces ładowania rozpoczyna się automatycznie, bez konieczności podłączenia przewodu przez kierowcę - podobnie jak przy ładowaniu indukcyjnym, ale z dziesięciokrotnością mocy ładowania i 99% wydajnością.
Straż pożarna Fraport AG zapewnia bezpieczeństwo przeciwpożarowe na lotnisku we Frankfurcie nad Menem. Lotniskowe wozy strażackie tej firmy mają zamontowane na dachu armatki wodne, które wykorzystują serwosilnik do zmiany kąta dyszy rozpylającej. Ponieważ kąt ten jest zmieniany również podczas rozpylania wody, obciążenie serwosilnika jest znaczne. Po dziesięciu latach użytkowania, koła zębate uległy zużyciu, w związku z czym armatki zamontowane na dachu muszą zostać naprawione.
Do naszych polimerowych kół zębatych nie jest wymagana ani jedna kropla smaru. Korzystają na tym nie tylko nasi użytkownicy, ale także środowisko. Ponadto nasze trybologicznie zoptymalizowane materiały generują mniej ścierania, co oznacza, niższe zapotrzebowanie na energię.
Koła zębate iglidur® sprawdziły się w różnego typu przekładniach, a także zostały przetestowane w realistycznych warunkach użytkowania w laboratorium badawczym igus. Na przykład wahania momentu obrotowego, wydajność i luz przekładni z kołami zębatymi są mierzone elektrycznie i oceniane. Zgromadzone doświadczenie pozwala na ciągłą optymalizację naszych kół zębatych i zastosowanie ich podczas intensywnej pracy ciągłej.
Koła zębate
iglidur® charakteryzują się przede wszystkim odpornością na zużycie. Ze względu na specjalny skład materiału złożonego z polimerów bazowych, włókien i wypełniaczy oraz smarów stałych, posiadają bardzo niskie współczynniki zużycia i nie wymagają dodatkowych smarów. Wydłuża to interwały konserwacyjne i skraca kosztowne przestoje.
Czym jest koło zębate?
Koło zębate to okrągły element, który ma równomiernie rozmieszczone zęby na swoim obwodzie. Służy do przenoszenia siły pomiędzy dwoma obracającymi się kołami zębatymi lub pomiędzy kołem zębatym a listwą zębatą. W zależności od aplikacji stosowane są inne rodzaje.
Jakie rodzaje kół zębatych są dostępne?
Najczęstsze typy kół zębatych/elementów przekładni to:
"Szukaliśmy materiału bezsmarowego, wytrzymałego i ekonomicznego, dlatego zdecydowaliśmy się na łożyska ślizgowe iglidur® firmy igus”
Odkryj kolejne skuteczne realizacje z ponad 60 różnych gałęzi przemysłu na całym świecie.
Polimerowe koła zębate są ekonomiczne, nie wymagają zewnętrznego smarowania czy konserwacji.
W przeciwieństwie do metalowych kół zębatych, nasze polimerowe odpowiedniki zawierają smary stałe, które zmniejszają tarcie.
Ponadto niektóre wypełniacze zapewniają dodatkowo
poprawę właściwości mechanicznych.
Przegląd korzyści
Dowiedz się wszystkiego o naszych, trybologicznie zoptymalizowanych materiałach i ich właściwościach.
Przeprowadzamy testy, abyś nie musiał eksperymentować. Dowiedz się, jak nasze polimerowe łożyska ślizgowe iglidur® są testowane w największym laboratorium badawczym w branży. Przeprowadzamy również indywidualne testy do wymagań klientów.
Z czego wykonane są materiały iglidur? Co kryje się za efektem samosmarowania? Dowiedz się więcej o funkcjonalności iglidur®.