Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

drylin® – nakrętki trapezowe – instrukcja montażu

Nakrętki trapezowe drylin® muszą być zabezpieczone przed obróceniem oraz poślizgiem osiowym.

Nakrętki trapezowe z kołnierzem

Maksymalny moment dokręcający 2,5 Nm dotyczy śrub M6 mocujących nakrętkę kołnierzową. Zalecamy zabezpieczenie śrub mocujących przy użyciu środków innych producentów (np. płynny środek do blokowania śrub). W przypadku większych momentów dokręcania zalecane jest użycie wciskanych tulei metalowych.

Cylindryczne nakrętki śruby pociągowej

Zewnętrzna średnica cylindrycznej nakrętki śruby pociągowej ma tolerancję h9. Z tego powodu, w celu niezawodnego zamocowania zalecamy połączenie kształtowe, np. z wykorzystaniem rowków klinowych. W praktyce, gdy występują małe siły sprawdzają się też połączenia śrubowe. Zasadniczo nie zaleca się klejenia nakrętek śrub pociągowych. Gdy jednak nakrętki te mają być klejone, zawsze trzeba przeprowadzić odpowiednie próby.

System nakrętki z kasacją luzu

1. Nakrętka nośna
2. Pierścień blokujący ze sprężyną skrętną
3. Podkładka cierna
4. Element osiowy
 
Przy użyciu sprężyny skrętnej (2.), wkręcić pierścień blokujący do połowy nakrętki nośnej (1.) oraz umieścić ramię sprężyny w otworze.
W celu napięcia sprężyny skrętnej, pierścień blokujący trzeba wkręcić aż do końca nakrętki nośnej.
Ustawić podkładkę cierną (3.) oraz element osiowy (4.) w jednej płaszczyźnie z pierścieniem blokującym. Upewnić się, czy pierścień blokujący nie obraca się.
Docisnąć nakrętkę nośną (1.) do elementu osiowego (4.) i przez nakrętkę wkręcić śrubę pociągową. Jednocześnie zwrócić uwagę na utrzymanie dociążenia pierścienia blokującego.
Teraz można zwolnić pierścień blokujący, tak aby dociążyć nakrętkę na śrubie pociągowej.

Filmy z instrukcją montażu

Zespół nakrętki bezluzowej śruby pociągowej (zdemontowany) (niemiecki)
Zespół nakrętki bezluzowej śruby pociągowej (przy dostawie) (niemiecki)
Zespół nakrętki śruby pociągowej zapobiegającej luzom przy zmianie kierunku (Anti-Backlash) (niemiecki)


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.