Wynik testu: w zależności od rodzaju materiału oraz metody produkcji, odporność na zużycie materiałów do druku 3D jest od 6 do 18 razy wyższa niż w przypadku konwencjonalnych materiałów.
Stanowisko testowe w laboratorium badawczym z wydrukowanymi w 3D nakrętkami napędowymi
Tom Krause, kierownik produkcji addytywnej w firmie igus, przedstawia test zużycia nakrętek napędowych wydrukowanych w 3D w zastosowaniu liniowym.
Na stanowisku testowym: nakrętka napędowa wykonana z konwencjonalnego materiału ABS w porównaniu do nakrętki napędowej ze zoptymalizowanego materiału igus iglidur I3 zawierającego smary stałe.
Przykłady zastosowania przez klientów
Automatyczna regulacja tacy na filiżanki do w pełni automatycznych ekspresów do kawy
Aby zautomatyzować regulację wysokości tacy na filiżanki we w pełni automatycznym ekspresie do kawy, zespół projektowy, ze szkoły inżynierii mechanicznej w Ansbach, opracował czujnik i napędzany silnikiem mechanizm. Wymagane części - podpora końcowa wału i wrzeciono - zostały wyprodukowane metodą selektywnego spiekania laserowego z wykorzystaniem zoptymalizowanego trybologicznie polimeru iglidur I6, który został stworzony specjalnie do tego celu. Oprócz dobrych właściwości użytkowych, wysokowydajny polimer przekonał zespół swoją zgodnością z wymogami dotyczącymi kontaktu z żywnością według FDA i rozporządzenia UE 10/2011.
Ekstremalnie odporna na ścieranie, drukowana w 3D nakrętka śruby pociągowej w małej rakiecie
UB-Space, projekt studencki, zajmuje się analizą złomu kosmicznego na orbicie okołoziemskiej. System ten, zbudowany przez studentów, jest nowym mechanizmem wyrzutowym do podróży kosmicznych. Mechanizm składa się z dwóch silników krokowych, z których każdy jest połączony za pomocą sprzęgła ze śrubą pociągową. Przeciwległa strona jest przymocowana do ściany rakiety za pomocą wydrukowanej w 3D nakrętki wykonanej z iglidur J260. Obok odporności na nacisk i temperaturę, wytrzymałości i niewielkiej masy, decydującymi czynnikami były optymalne właściwości ślizgowe, które gwarantują wysuwanie bez przechylania i zakleszczania.
50% oszczędności dzięki wydrukowanemu w 3D wałkowi z gwintem krzyżowym
Do nawijarki firma Conti Tech Schlauch GmbH potrzebowała wrzeciono z gwintem krzyżowym , które zapewnia układanie nici bezpośrednio lub za pomocą prowadzenia przez rowek. Ze względu na skomplikowaną geometrię wrzeciona z gwintem krzyżowym, wymiana poszczególnych elementów była zawsze bardzo kosztowna i czasochłonna. Usługa druku 3D firmy igus oferowała szybką alternatywę, która była również ekonomiczna w przypadku pojedynczych elementów. Teraz wrzeciono z gwintem krzyżowym jest wykonane z iglidur I3 i produkowane metodą produkcji addytywnej.
Inne zastosowania z odpornymi na zużycie materiałami do druku 3D
Komponenty wydrukowane w 3D są używane do prototypów, części zamiennych i serii w wielu różnych gałęziach przemysłu. Od fortepianów po pojazdy i zastosowania lotnicze - każdy znajdzie coś dla siebie. Oprócz indywidualnych wymiarów i specjalnych kształtów elementów, takich jak koła zębate, łożyska ślizgowe i chwytaki, elementy wykonane z materiałów iglidur są konstruowane i wykorzystywane w wielu indywidualnych zastosowaniach.
Bezsmarowa technologia śrub pociągowych z największego na świecie sklepu online z gwintami
Gwinty trapezowe, wielozwojne i metryczne z wysokowydajnych tworzyw sztucznych z ponad 5000 wariantów dostępnych bezpośrednio z magazynu. Odkryj części katalogowe drylin®, specjalne rozwiązania i konfiguratory do gwintów, nakrętek śrub pociągowych i napędów śrubowych jako kompletne rozwiązania.
Technologia gwintów dryspin®: Wysoka wydajność i niskie zużycie Opatentowana technologia gwintów wielozwojnych dryspin® została opracowana przez igus® i oferuje wiele zalet w porównaniu z konwencjonalnymi gwintami wielozwojnymi:
Płaski kąt gwinta skutecznie przekształca wywieraną moc w ruch translacyjny.
Zharmonizowane geometrie plastikowej nakrętki i śruby pociągowej zapewniają gwintom wielozwojnym wyjątkowo długą żywotność i wysoką wydajność.
Zaokrąglona geometria zęba pozwala systemom gwintów pracować cicho i bez wibracji pod obciążeniem.
Większe przestrzenie między poszczególnymi gwintami zwiększają udział zoptymalizowanego pod względem ślizgu polimeru w gwintach o współczynnik 1,3. Ten efekt i większa wydajność pozwalają na pięciokrotnie dłuższą żywotność niż w przypadku konwencjonalnych gwintów wielozwojnych.
Bezpłatny konfigurator CAD dla nakrętek śrub pociągowych
Jak zaprojektować idealne nakrętki śruby pociągowej dla swojego zastosowania:
Wybierz wymagany kształt trapezowej nakrętki śruby pociągowej.
Wybierz kierunek i rodzaj gwintu.
Podaj szerokość i średnicę zewnętrzną. Widok 360° został zaktualizowany, aby odzwierciedlić Twoje wpisy.
Pobierz plik w wymaganym formacie, dodaj go do oprogramowania CAD i edytuj dalej lub prześlij go bezpośrednio w formacie STEP do naszej usługi drukowania 3D i zamów część.
Drukowane gwinty wewnętrzne: gwinty wewnętrzne mogą być wytwarzane oddzielnie od rozmiaru M6. Mniejsze gwinty wymagają sprawdzenia przez naszych inżynierów, ale za niezbędne czyszczenie naliczona zostanie dodatkowa opłata. Projekt gwintu musi zostać ukończony w modelu 3D na zamówienie. Prosimy przestrzegać odstępu 0,1 mm dla gwintów wewnętrznych.
Cięte gwinty: Małe gwinty mogą być później cięte podczas obróbki mechanicznej. Otwór nieprzelotowy należy uwzględnić w modelu 3D podczas projektowania. Za przeróbkę zostanie naliczona dodatkowa opłata w wysokości 1 €.
Metalowe wkładki (tylko gwinty mocujące): W celu zwiększenia sił zaciskających, elementy wydrukowane w 3D można wyposażyć w metalowe wkładki gwintowe. Wkładki o rozmiarach od M3 do M6 są zawsze dostępne.