motion plastics w siedzeniu pojazdu

Liniowe, wahliwe lub obrotowe: do każdego rodzaju ruchu mamy odpowiedni produkt


Łożysko ślizgowe w regulacji wysokości siedzenia

  • Co jest potrzebne: rozwiązanie z łożyskiem ślizgowym do regulacji wysokości siedzenia
  • Wymagania: redukcja hałasu, płynna praca, niewielkie zaparowanie, duża nośność, niska masa, niski współczynnik tarcia, kompensacja tolerancji, zastosowanie również do katodowym lakierowaniu zanurzeniowym przy wysokich temperaturach suszenia, brak korozji
  • Odpowiednie produkty: Łożyska zaciskowe wykonane z elastycznego materiału iglidur M250 i iglidur K230, łożyska ślizgowe wykonane z materiału iglidur GLW i iglidur G dla wyższych obciążeń
  • Sukces klienta: trybologicznie zoptymalizowane łożyska ślizgowe mają niską masę, długą żywotność i gwarantują stale cichą regulację dzięki ich właściwościom redukującym hałas (NVH/BSR). Specjalne konstrukcje, takie jak nasze łożyska zaciskowe, również skróciły czas montażu. Oszczędność kosztów uzyskuje się dzięki cenie części i krótszemu procesowi montażu. Nie ma potrzeby ponownej kalibracji i procesów kołnierzowych — czasy opracowywania są bardzo krótkie — nasi pracownicy techniczni oferują kompleksowe i wszechstronne porady: od rozplanowania po projekt. Próbki prototypów wykonane z trybologicznie zoptymalizowanego materiału są dostępne w druku za pośrednictwem spiekania laserowego w ciągu 24 godzin.
Łożysko ślizgowe w regulacji wysokości siedzenia
Do regulacji wysokości siedzenia:
regulacja wysokości siedzenia w samochodzie jest ważnym elementem zapewniającym wygodę i bezpieczeństwo. Ponadto zauważalnie ożywia się rozwój pojazdów autonomicznych i zapotrzebowanie na usługi car-sharingu. Zwiększa to również liczbę różnych kierowców tego samego samochodu i coraz powszechniejszą regulację wysokości siedzenia. Jest to również powód coraz powszechniejszego stosowania elektrycznej regulacji foteli za pomocą siłowników i kompaktowych silników.
 
Więcej informacji na temat regulacji wysokości siedzenia za pomocą naszych łożysk ślizgowych ▸ można znaleźć w naszym poście na blogu.

Łożysko ślizgowe w regulacji oparcia

  • Co jest potrzebne: bezgłośne łożysko o niewielkim luzie do regulacji nachylenia
  • Wymagania: minimalizacja hałasu, tłumienie drgań, niski luz, niewielkie zaparowanie, duża nośność, niska masa, bezsmarowość
  • Pasujące produkty: różne indywidualne części specjalne np. wykonane z iglidur X, iglidur G i iglidur GLW
  • Sukces klienta: nasze trybologicznie zoptymalizowane materiały ze zintegrowanymi smarami stałymi zapewniają niski współczynnik tarcia, a tym samym minimalizują hałas podczas procesu regulacji. Konstrukcja łożyska dostosowana przez firmę igus do sytuacji montażowej działa z niewielkim luzem i skraca czas opracowywania oraz projektowania.
Koła zębate i łożyska ślizgowe w układzie regulacji oparcia
Do regulacji oparcia:
Niezależnie od tego, czy jest to ręczne, czy elektryczne, regulacja oparcia od dawna występuje we wszystkich rodzajach pojazdów. Umożliwia wygodną i bezpieczną pozycję siedzącą. Minimalizacja hałasu, redukcja masy, a także brak smarów to podstawowe wymagania dla nowoczesnej konstrukcji siedzeń i cech jakościowych zainstalowanych komponentów igus. Zastosowane łożyska ślizgowe iglidur charakteryzują się niskimi współczynnikami tarcia i niskim zużyciem bez dodatkowego smarowania.
W fazie rozwoju lub walidacji łożyska były poddawane wyjątkowym obciążeniom podczas testów zderzeniowych. Testy wytrzymałościowe, które między innymi sprawdzają zużycie i generowanie hałasu w zakresie temperatur od -20° do +80°C. Nasze łożyska ślizgowe przeszły te testy bez konserwacji i awarii. Wspomniane wyżej materiały iglidur spełniają również wymagania dotyczące zaparowania wnętrza pojazdu i mają działanie tłumiące na system siedzeń w przypadku wibracji.
 

Wspornik śruby pociągowej w regulacji oparcia dla odcinka lędźwiowego

  • Co jest potrzebne: podkładki oporowe do podparcia śruby pociągowej w napędzie
  • Wymagania: minimalizacja hałasu, płynna praca, brak korozji, niewielkie zamglenie, duża nośność przy wysokiej wartości p x v = 1, niska masa, niski współczynnik tarcia, dopasowane do materiałów współpracujących z POM i PP GF30
  • Odpowiednie produkty: podkładki oporowe iglidur W300
  • Sukces klienta: podkładki oporowe są ekonomiczną i płynnie działającą alternatywą dla osiowych łożysk kulkowych
Do regulacji oparcia odcinka lędźwiowego:
Aktualne trendy w branży motoryzacyjnej wymagają nowych, dynamicznych koncepcji wnętrz z większym naciskiem na komfort pasażerów pojazdu. Elementem zapewniającym komfort fotela jest elektryczna regulacja oparcia odcinka lędźwiowego: podpierając kręgi lędźwiowe, pomaga utrzymać wyprostowaną postawę, odciąża mięśnie i zapobiega bólom pleców. W napędzie do indywidualnej regulacji konturu oparcia, łożyska ślizgowe iglidur zapewniają minimalizację hałasu i płynną pracę. Zoptymalizowane pod kątem tarcia i zużycia, mają niski współczynnik tarcia ślizgowego i długą żywotność. Dzięki zawartym w materiale smarom stałym eliminuje się wysiłek i koszt dodatkowego smarowania.
Łożyska ślizgowe w regulacji oparcia dla odcinka lędźwiowego

Łożysko ślizgowe w podnóżku

  • Co jest potrzebne: rozwiązanie z łożyskiem ślizgowym wewnątrz samochodu dla wygodnej regulacji i rozłożenia siedzenia oraz podnóżka samochodowego
  • Wymagania: płynna praca, niski współczynnik tarcia, duża nośność, niska masa, niewielkie zaparowanie, minimalizacja hałasu
  • Odpowiednie produkty: łożyska ślizgowe wykonane z iglidur M250 i iglidur G
  • Sukces klienta: łożyska ślizgowe iglidur umożliwiają cichą regulację, zapobiegając przeszkadzającym hałasom BSR i NVH w zawiasach siedzenia. Wykonane z trybologicznie zoptymalizowanych polimerów są do 5 razy lżejsze niż odpowiednie łożyska metalowe.
Do podparcia podnóżka:
Dla większego komfortu fotele samochodowe są wyposażone w regulowane przedłużenia siedzeń lub podnóżki. Te i wiele innych mechanizmów regulacji jest również często oferowanych w fotelach kapitańskich.
Łożysko ślizgowe w podnóżku
Znajdź więcej przykładów zastosowań dla zagłówka i podłokietników:
Łożysko ślizgowe w zagłówku
Łożyska ślizgowe i koła zębate w podłokietniku

Pierścień ślizgowy w uchwytach obrotowych

  • Co jest potrzebne:obrotowe łożysko do przednich siedzeń
  • Wymagania: minimalizacja hałasu, niski współczynnik tarcia, wysoka nośność, niska masa, bezsmarowość, wysoka odporność na zużycie, niskie zaparowanie
  • Odpowiednie produkty: pierścień ślizgowy np. wykonany z iglidur J lub iglidur RN293, dostępne jako łożysko wieńcowe lub niestandardowa część specjalna
  • Sukces klienta: trybologicznie zoptymalizowany materiał ze zintegrowanymi smarami stałymi zapewnia niski współczynnik tarcia, a tym samym minimalizuje hałas i siłę podczas procesu regulacji. Konstrukcja łożyska dostosowana przez firmę igus do sytuacji montażowej działa z niewielkim luzem, skraca czas opracowywania i projektowania oraz oferuje ogromną przewagę kosztową i pod względem masy w porównaniu z alternatywnymi łożyskami rolkowymi.
Pierścień ślizgowy w obrotowym siedzeniu
Dla obrotowych siedzeń:
Obrotowe fotele stosowane są głównie w kamperach i pojazdach użytkowych. Jednak przesunięcie technologii w kierunku autonomicznej jazdy oznacza, że bardziej dynamiczne koncepcje wnętrz są coraz częściej opracowywane w konwencjonalnych samochodach osobowych i wkrótce będą na porządku dziennym. Dzięki obrotowym siedzeniom ograniczona przestrzeń pojazdu może być wykorzystana bardziej efektywnie: zarówno siedzenia kierowcy, jak i pasażera można obracać o 360°, tworząc wygodną grupę siedzeń dla kilku osób w mgnieniu oka.
Pierścień ślizgowy wykonany z materiału iglidur umożliwia prostą regulację ręczną lub elektryczną przy niewielkim momencie napędowym ze względu na niski współczynnik tarcia ślizgowego. Dzięki zintegrowanym smarom stałym system nie wymaga dodatkowego smarowania i pracuje bezobsługowo.
Zastosowane materiały zostały poddane sprawdzeniu w różnych testach wytrzymałościowych, w których między innymi sprawdzono zużycie i hałas w zakresie temperatur od -20° do +80°C, gdzie wytrzymywały bez konserwacji i awarii. iglidur J lub RN293 spełniają również wymagania dotyczące zaparowania wnętrza pojazdu i mają działanie tłumiące na system siedzeń w przypadku wibracji.

Łożyska ślizgowe w kompaktowych silnikach do elektrycznej regulacji siedzeń

  • Co jest potrzebne: rozwiązanie z łożyskiem ślizgowym w kompaktowych silnikach do elektrycznej regulacji, siłownika i napędu regulacji siedzenia
  • Wymagania: wysokie prędkości, mała przestrzeń montażowa, niski współczynnik tarcia, minimalizacja hałasu, duża nośność, płynna praca, niska masa, bezobsługowość, brak zewnętrznego smarowania
  • Odpowiednie produkty: łożyska ślizgowe wykonane z wysoce odpornego na zużycie materiału iglidur J i iglidur H1 w wyższych temperaturach
  • Sukces klienta: redukcja hałasu (NVH i BSR), wysoka wydajność przy niskich i wysokich prędkościach, niski współczynnik tarcia, długa żywotność, brak konieczności smarowania zewnętrznego, oszczędność kosztów i redukcja masy
Siłownik z kołami zębatymi
O kompaktowych silnikach do elektrycznej regulacji siedzeń:
Coraz więcej opcji regulacji elektronicznej za pomocą siłowników pojawia się w seryjnych zastosowaniach producentów samochodów. Minimalizacja hałasu i masy to podstawowe wymagania dla każdego nowoczesnego projektu fotela. Łożyska ślizgowe igus są lżejsze i cichsze niż konwencjonalne rozwiązania. Ich suche smary zapewniają długą żywotność bez zewnętrznego smarowania.
Silniki kompaktowe znajdują zastosowanie w następujących zastosowaniach foteli, m.in.: regulacja długości siedzenia, pochylenie siedzenia, regulacja wysokości siedzenia, regulacja oparcia, regulacja zagłówka, podparcie odcinka lędźwiowego, haptyczne sprzężenie zwrotne siedzenia, napinacz pasów bezpieczeństwa.

Przykłady zastosowań w elektrycznej regulacji długości siedzenia i oparcia:
dryspin w siłownikach liniowych
Łożyska ślizgowe i koła zębate w siłownikach siedzeń

Dynamiczna ochrona kabla w wysokości siedzenia i regulacja liniowa

  • Co jest potrzebne: dynamiczna ochrona przewodu do liniowej regulacji i wysokości siedzenia
  • Wymagania: ochrona promienia kabli, płynna praca, stykanie się wiązek przewodowych w wąskich przestrzeniach montażowych, prosty montaż i skrócenie czasu instalacji, wprowadzenie konfekcjonowanych kabli ze złączami
  • Pasujące produkty: e-prowadniki E2 micro, easy chain seria E06
  • Sukces klienta: skrócony czas instalacji jest jedną z głównych cech prowadników kablowych easy chain. Ich elastyczny i wytrzymały materiał igumid NB oferuje również optymalną elastyczność i klasyfikację UL94-V2.
Zastosowanie e-prowadników jako dynamicznej ochrony kabla zapewnia minimalny promień gięcia i wydłuża żywotność całego systemu. Kompaktowe elementy i prosta instalacja zapewniają korzyści w początkowym montażu i późniejszych naprawach, ponieważ przewody i prowadnik można łatwo wymienić.
e-prowadnik do regulacji liniowej w fotelu samochodowym

Dynamiczna ochrona kabla dla siedzeń obrotowych i wahliwych

  • Co jest potrzebne: dynamiczna ochrona kabla do zastosowań obrotowych i wahliwych w systemach siedzeń
  • Wymagania: ochrona promienia kabli przy kącie wychylenia 200°
  • Pasujące produkty: e-prowadnik E2 micro, zwłaszcza seria E2C.15
  • Sukces klienta: ochrona przewodów i ciągłe zasilanie prądem elementu siedzenia przez e-prowadnik o podwójnych promieniach gięcia (RBR)
Obrotowy e-prowadnik w fotelu samochodowym