Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Rękawy lotnicze

Bez nich latanie byłoby znacznie bardziej niewygodne: pomost pasażerski (zwany również pomostem lub mostem pasażerskim) umożliwia osłonięte, płaskie wejście do samolotu na tysiącach lotnisk na całym świecie. Na początku latania wejście było znacznie łatwiejsze. Małe maszyny śmigłowe miały wbudowane niewielkie schody, które po prostu obniżano. Nawet dzisiaj mniejsze samoloty zwykle używają wbudowanych schodów, ponieważ nachylenie pomostu pasażerskiego byłoby zbyt strome.
Jak by to wyglądało bez pomostu pasażerskiego? Nowoczesne samoloty komercyjne mają wysokość wejścia do 4 metrów nad ziemią. W przypadku gigantycznych odrzutowców, takich jak Airbus A380, pasażerowie muszą pokonać dwa poziomy. Wymagałoby to bardzo wysokich schodów. A rodzinom z dziećmi, starszym i niedołężnym pasażerom byłoby o wiele trudniej wsiąść do samolotu. Nie wspominając już o ochronie przed wiatrem i pogodą.
 
Zasada pomostu pasażerskiego jest prosta: z reguły część systemu jest mocno zakotwiczona w budynku lotniska. Kolejna część jest elastycznie zamontowana na łożyskach, aby móc zadokować różne typy samolotów. Dlatego ważne jest, aby zrekompensować różnice w wysokości drzwi samolotu, a także różne długości i szerokości samolotu. W tym celu trap zwykle składa się z kilku tub, które mogą się teleskopować i rozsuwać, oraz jednej lub więcej jednostek podnoszących. Ten teleskopowy pomost jest najbardziej elastycznym modelem pomostu pasażerskiego. Mniej elastyczne projekty są często odpowiednie tylko dla niektórych typów samolotów, co ogranicza elastyczność operatorów portów lotniczych.
Pomost pasażerski jest przemieszczany za pomocą silników elektrycznych. Do sterowania potrzebują przewodów zasilania i danych. Ruchy poszczególnych elementów nie są zbyt szybkie. Niemniej jednak przewody muszą być chronione przed uszkodzeniem. Ponieważ zwykle znajdują się poza przejściem, muszą przeciwstawić się wiatrowi i pogodzie.
Konstrukcja rękawa lotniczego.

Korzyści z zastosowania produktów igus w rękawach lotniczych

Ponieważ przestoje samolotu stają się coraz krótsze, a rękawy lotnicze mają działać niezawodnie, ruch mechaniczny musi przebiegać płynnie. Zatrzymanie rękawa lotniczego może oznaczać natychmiastowe straty finansowe dla operatora lotniska, linii lotniczej, a także dla pasażerów, którzy chcą latać wygodnie, bezpiecznie i na czas.
Wysoka niezawodność produktów przemawia za korzystaniem z produktów igus w rękawie lotniczym Ruchy przewodów w przejściu można bezpiecznie prowadzić za pomocą naszych systemów e-prowadników. W tunelach teleskopowych są to głównie ruchy poziome, a w jednostkach podnoszących - pionowe. e-prowadniki są trwałe, więc można liczyć na ich długą żywotność. Mogą być montowane w sposób oszczędzający miejsce, tak aby żadne przewody nie zwisały i nie wpływały negatywnie na wygląd. e-prowadniki mogą być wykorzystywane do dostarczania całej niezbędnej energii (przewody zasilające i sterownicze, hydraulika, pneumatyka, itp.)
 
Systemy e-prowadników zmniejszają wymagane długości przewodów o ponad 50% (przy średnim posuwie) i zapobiegają zewnętrznym obciążeniom mechanicznym, takim jak niekontrolowane kołysanie, zakleszczanie itp. Niskie wymagania konserwacyjne skracają czas przestojów. Systemy e-prowadników idealnie współpracują z przewodami chainflex firmy igus, które podobnie jak e-prowadniki, są odporne na ciepło, słońce, deszcz i śnieg.

Produkty do stosowania w rękawach lotniczych
 

e-prowadniki - systemy prowadzenia przewodów

  • Ochrona przewodów i węży
  • Oszczędność miejsca przy montażu i zmniejszona długość przewodu (alternatywa dla firanek kablowych)
  • Możliwe przesuwy na odległość 800 m i więcej
  • Łatwy montaż, dzięki szybkiemu otwarciu i oddzieleniu ogniw prowadnika
  • Niskie zużycie, dzięki specjalnie zoptymalizowanym, wysokowydajnym polimerom igus
  • Niezwykle stabilne, przyjazne dla przewodów, zaokrąglone poprzeczki
  • Modułowy zestaw podziału wewnętrznego zapewniający dłuższą żywotność
  • Duża różnorodność produktów do niemal każdego zastosowania
  • Specjalne materiały dostępne dla specjalnych zastosowań
  • Dostępność bezpośrednio z magazynu wraz z wieloma akcesoriami
  • Ruchy obrotowe do 7000°
Szczególnie odpowiednie dla rękawów lotniczych: seria E2/000seria E4.1seria E4/00, e-prowadniki triflex R 3D
E4.1L

Przewody do zastosowań ruchomych

  • 25 lat doświadczenia - 36 miesięcy gwarancji
  • Największy asortyment, obejmujący 1354 typów przewodów do systemów transmisji danych, BUS'owych i hybrydowych.
  • Bez kosztów cięcia
  • Przewidywalna żywotność
  • Możliwe są różne rodzaje ruchów: poziomy, pionowy, skrętny
  • Dostępne bezpłatne próbki
  • o 50% krótszy czas rozbierania przewodów, dzięki zastosowaniu unikalnej technologii CFRIP
  • Dostępne z magazynu, od długości nawet 1 m, w ciągu 24 godzin
Przewód chainflex CF270.UL.D

Sprawdzone zastosowania

Pomost dla pasażerów z prowadnikiem kablowym

Nowoczesny system e-prowadników na lotnisku Kolonia/Bonn

Aby zapewnić bezpieczne poprowadzenie kabli zasilających system sterowania mostkiem odrzutowca oraz samolotu, na lotnisku Kolonia/Bonn przerobiono kolejno osiem pomostów pasażerskich i zmodernizowano je tak, aby przetrwały kilkadziesiąt lat.
Prowadniki kablowe pod mostkiem dla pasażerów

e-prowadniki zastępują festony na lotnisku w Utah

W tym przypadku e-prowadniki są używane do prowadzenia kabli na mostach pasażerskich , które są przesuwane jeden nad drugim w sposób teleskopowy. Zastępują one dotychczasowe systemy festonowe, które okazały się zawodne. Po zamontowaniu z boku prowadniki te są również szczególnie kompaktowe.



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.