Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69

Rękawy lotnicze

Bez nich latanie byłoby znacznie bardziej niewygodne: pomost pasażerski (zwany również pomostem lub mostem pasażerskim) umożliwia osłonięte, płaskie wejście do samolotu na tysiącach lotnisk na całym świecie. Na początku latania wejście było znacznie łatwiejsze. Małe maszyny śmigłowe miały wbudowane niewielkie schody, które po prostu obniżano. Nawet dzisiaj mniejsze samoloty zwykle używają wbudowanych schodów, ponieważ nachylenie pomostu pasażerskiego byłoby zbyt strome.
Jak by to wyglądało bez pomostu pasażerskiego? Nowoczesne samoloty komercyjne mają wysokość wejścia do 4 metrów nad ziemią. W przypadku gigantycznych odrzutowców, takich jak Airbus A380, pasażerowie muszą pokonać dwa poziomy. Wymagałoby to bardzo wysokich schodów. A rodzinom z dziećmi, starszym i niedołężnym pasażerom byłoby o wiele trudniej wsiąść do samolotu. Nie wspominając już o ochronie przed wiatrem i pogodą.
 
Zasada pomostu pasażerskiego jest prosta: z reguły część systemu jest mocno zakotwiczona w budynku lotniska. Kolejna część jest elastycznie zamontowana na łożyskach, aby móc zadokować różne typy samolotów. Dlatego ważne jest, aby zrekompensować różnice w wysokości drzwi samolotu, a także różne długości i szerokości samolotu. W tym celu trap zwykle składa się z kilku tub, które mogą się teleskopować i rozsuwać, oraz jednej lub więcej jednostek podnoszących. Ten teleskopowy pomost jest najbardziej elastycznym modelem pomostu pasażerskiego. Mniej elastyczne projekty są często odpowiednie tylko dla niektórych typów samolotów, co ogranicza elastyczność operatorów portów lotniczych.
Pomost pasażerski jest przemieszczany za pomocą silników elektrycznych. Do sterowania potrzebują przewodów zasilania i danych. Ruchy poszczególnych elementów nie są zbyt szybkie. Niemniej jednak przewody muszą być chronione przed uszkodzeniem. Ponieważ zwykle znajdują się poza przejściem, muszą przeciwstawić się wiatrowi i pogodzie.

Konstrukcja rękawa lotniczego.  
Zalety produktów igus® do rękawów lotniczych:

Ponieważ przestoje samolotu stają się coraz krótsze, a pomosty pasażerskie mają działać niezawodnie, ruch mechaniczny musi przebiegać płynnie. Zatrzymanie pomostu pasażerskiego może oznaczać natychmiastowe straty finansowe dla operatora lotniska, linii lotniczej, a także dla pasażerów, którzy chcą latać wygodnie i bezpiecznie na czas.
Wysoka niezawodność produktów przemawia za korzystaniem z produktów igus® na pomoście pasażerskim. Ruchy przewodów w trapie można bezpiecznie prowadzić za pomocą systemów e-prowadników igus®. Skoki to głównie ruchy poziome w tunelach teleskopowych i pionowe w jednostkach podnoszących. e-prowadniki mają długą żywotność, dzięki czemu można uwzględnić wysokie czasy przestojów. Mogą być montowane w sposób oszczędzający miejsce, tak aby żadne przewody nie zwisały i nie wpływały negatywnie na wygląd. Cała wymagana energia może być dostarczona za pomocą e-prowadników, takich jak przewody zasilające i sterujące, hydraulika, pneumatyka itp.
 

1

Systemy e-prowadników do ruchu obrotowego jako rozwiązanie Podówjnego promienia gięcia

2

Systemy e-prowadnikówdo ruchu skokowego - typu „Zig-zag”

3

Systemy e-prowadnikówdo ruchu skokowego - "Wiszący" rodzaj montażu

4

Systemy e-prowadników o ruchu poziomym - Rodzaj montażu samonośny lub ślizgowy

5

Ochrona przewodów w kilku osiachprowadzenie i ochrona systemów e-prowadników w aplikacjach o ruchach trójwymiarowych


 
Systemy e-prowadników zmniejszają wymagane długości przewodów o ponad 50% (przy średnim posuwie) i zapobiegają zewnętrznym obciążeniom mechanicznym przewodów, takim jak niekontrolowane kołysanie, zakleszczanie itp. Niskie koszty utrzymania skracają czas przestoju. Systemy e-prowadników igus® idealnie współpracują z przewodami igus® chainflex®. Wytrzymują ciepło, słońce, deszcz i śnieg, podobnie jak e-prowadniki.

Produkty do stosowania w pasażerskich rękawach lotniczych.

E4.1L  

Systemy zasilania

  • Ochrona przewodów i węży
  • Oszczędność miejsca przy montażu i zmniejszona długość przewodu (alternatywa dla festonowania)
  • Możliwe przesuwy 800 m i więcej
  • Łatwy montaż dzięki szybkiemu otwarciu i oddzieleniu ogniw prowadnika
  • Niskie zużycie dzięki specjalnie zoptymalizowanym, wysokowydajnym tworzywom igus
  • Niezwykle stabilne, przyjazne dla przewodów, zaokrąglone poprzeczki
  • Modułowy zestaw podziału wewnętrznego zapewniający dłuższą żywotność
  • Duża różnorodność produktów do niemal każdego zastosowania
  • Specjalne materiały dostępne do specjalnych zastosowań
  • Dostępność bezpośrednio z magazynu wraz z wieloma akcesoriami
  • Ruchy obrotowe do 7000°

Przewód chainflex CF270.UL.D  

Przewody do stosowania przy pracy w ruchu

  • 25 lat doświadczenia - 36 miesięcy gwarancji
  • Największy zakres z 1354 rodzajami przewodów do systemów danych, magistrali i systemów hybrydowych.
  • Bez kosztów cięcia
  • Możliwość obliczania żywotności
  • Możliwe są różne rodzaje ruchów: poziomy, pionowy, skrętny
  • Dostępne bezpłatne próbki
  • 50% ograniczenia czasu rozbierania przewodów dzięki zastosowaniu unikalnej technologii CFRIP
  • Dostępne z magazynu, od długości nawet 1 m, w czasie od 24 godzin

Typowe produkty igus® stosowane w rękawach lotniczych

Przykłady już wdrożonych zastosowań klientów

Passenger boarding bridge

e-chains® replace festoonings on passenger jetways for increased reliability.

Passenger boarding bridge