Change Language :
Dane techniczne
Specyfikacja ogólna
Jednostka
iglidur® RW370
Metoda badania
gęstość
g/cm³
1,34
DIN EN ISO 1183-1
Kolor
beżowy
maks. Absorpcja wilgoci przy 23°C/50% wilgotności w pomieszczeniu.
% wag.
0,25
ISO 175
maks. całkowita absorpcja wilgoci
% wag.
1,2
ISO 62
współczynnik tarcia dynamicznego o stal
µ
0,13 - 0,17
wartość pv, maks. (na sucho)
MPa - m/s
1,20
Specyfikacja mechaniczna
moduł zginania
MPa
2.997
DIN EN ISO 178
wytrzymałość na zginanie w temperaturze +20°C
MPa
100
DIN EN ISO 178
Wytrzymałość na ściskanie
MPa
129
maks. zalecany nacisk powierzchniowy (+20°C)
MPa
75
Twardość Shore D
80
DIN 53505
Specyfikacja fizyczna i termiczna
Górna temperatura długotrwałego stosowania
°C
+170
Górna temperatura zastosowania krótkotrwała
°C
+190
Niższa temperatura stosowania
°C
-50
przewodność cieplna
[W/m · K]
0,22
ASTM C 177
współczynnik rozszerzalności cieplnej (przy +23°C)
[K-1 · 10-5]
5
DIN 53752
Specyfikacja elektryczna
Rezystywność objętościowa
Ωcm
> 1012
DIN IEC 93
Rezystancja powierzchniowa
Ω
> 1012
DIN 53482
Tabela 01: Właściwości materiału

Wykres 01: Dopuszczalne wartości pv dla iglidur® RW370 o grubości ścianki 1 mm przy pracy na sucho względem stalowego wału w temperaturze +20°C, zamontowanego w stalowej obudowie.
**Oś X = prędkość powierzchni [m/s]**Oś Y = obciążenie [MPa]
Łożyska iglidur® RW370 zostały opracowane specjalnie z myślą o wysokich wymaganiach w zakresie ochrony przeciwpożarowej w kolejnictwie. Spełnia zatem wymagania normy DIN EN 45545. Łożyska iglidur® RW370 są stosowane w technologii kolejowej głównie w systemach drzwiowych, regulatorach siedzeń i przegubach, a także w zawiasach.

wykres. 02: maksymalne zalecane ciśnienie powierzchniowe w funkcji temperatury (75 MPa przy +20 °C)
**X = temperatura [°C]**Y = obciążenie [MPa]
Specyfikacja mechaniczna
Wytrzymałość na ściskanie łożysk ślizgowych iglidur® RW370 maleje wraz ze wzrostem temperatury. wykres. 02 ilustruje tę zależność. Maksymalny zalecany nacisk powierzchniowy jest parametrem mechanicznym materiału. Na tej podstawie nie można wyciągać wniosków na temat trybologii.

Wykres 03: Odkształcenie pod wpływem ciśnienia i temperatury
**X = obciążenie [MPa]**Y = odkształcenie [%]
Wykres 03 przedstawia odkształcenie sprężyste igliduru® RW370 pod różnymi obciążeniami. Możliwe odkształcenie może zależeć między innymi od cyklu pracy obciążenia.

Wykres 04: Współczynnik tarcia w funkcji prędkości powierzchniowej, p = 1MPa
**X = prędkość powierzchni [m/s]**Y = współczynnik tarcia μ
Tarcie i zużycie
Bardzo dobry współczynnik tarcia iglidur® RW370 podczas pracy na sucho spada jeszcze bardziej wraz ze wzrostem prędkości do wartości 1,1 m/s. Wykres 04 pokazuje tę korelację na stalowym wale. Od prędkości 1,25 m/s współczynnik tarcia gwałtownie wzrasta, ponieważ osiągnięta zostaje granica obciążenia materiału.

Wykres 05: Zużycie, obrót z różnymi materiałami wału, ciśnienie, p = 1MPa, v = 0,3m/s
X = materiał wału****Y = zużycie [μm/km]
Materiały wałów
Wykresy 05 i 06 przedstawiają rozszerzenie wyników testów z różnymi materiałami wałów, które zostały przeprowadzone z łożyskami ślizgowymi wykonanymi z iglidur® RW370. Przy prędkości 0,3 m/s i nacisku powierzchniowym 1 MPa, wały wykonane z twardego anodyzowanego aluminium i twardego chromowanego Cf53 są najbardziej odpowiednimi partnerami ślizgowymi. Wały wykonane z 304 SS lub stali wysokiej jakości również zapewniają dobre wyniki. Jeśli materiał, z którego wykonany jest wałek, nie został uwzględniony w przedstawionych tu wynikach testów, prosimy o kontakt.

Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem