Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Płynne otwieranie i zamykanie

Przewód sterowniczy o najmniejszych promieniach gięcia zapewnia bezpieczeństwo eksploatacji w tramwajach niskopodłogowych

Transport publiczny musi być bezpieczny w każdych okolicznościach. Nie może być przerw w działaniu. Głównym punktem skupienia często są drzwi. W tym przykładzie przewód zastosowany w ruchomym systemie zasilania zapewnia płynne otwieranie i zamykanie. Udoskonalone przewodniki i materiały płaszcza sprawiają, że pomimo ciągłych wysokich naprężeń nie dochodzi do kolejnych awarii.

Cel w zakresie technologii i efektywności kosztowej

Współpraca z igus® rozpoczęła się ponad dwa lata temu. Pierwszym krokiem w ramach prac konserwacyjnych było wprowadzenie przewodu chainflex® CF98, opracowanego specjalnie do takich zastosowań, do istniejącego systemu zasilania igus® w elektrycznych drzwiach wahadłowo-przesuwnych w tramwaju niskopodłogowym. Ta rodzina przewodów została zaprojektowana do bardzo szybkich aplikacji z bardzo dużą liczbą cykli w połączeniu z małymi promieniami gięcia i ciasną przestrzenią montażową. Po ponad dwóch latach codziennych testów praktycznych potwierdzono to, co już od lat jest standardem w innych usługach transportu publicznego w Niemczech. Kable muszą działać całkowicie bezproblemowo, a tym samym niezawodnie otwierać i zamykać drzwi. „Wytrzymały wszystkie niesprzyjające warunki i nie zawiodły ani pod wpływem gorąca, zimna, śniegu ani lodu!” — wyjaśnia zwięźle Hans Bennerscheid.
Tramwaj niskopodłogowy Bezpieczeństwo pasażerów ma najwyższy priorytet. Drzwi otwierają się, gdy tylko pojawi się przeszkoda.

Kabel sterowniczy zapewniający wąski promień gięcia wynoszący zaledwie 4 xd

Przewód sterowniczy odpowiada przede wszystkim za kontrolowane otwieranie i zamykanie drzwi. Dotyczy to części istotnej dla bezpieczeństwa, której z pewnością poświęci się wiele uwagi podczas wszystkich kontroli. „Aby utrzymać koszty na jak najniższym poziomie, staramy się wymieniać tylko wysokojakościowe części zużywające się, najnowocześniejsze komponenty” — wyjaśnia Ernst Baerhausen. „Im dłuższy czas eksploatacji kabla, tym bardziej skraca się okresy konserwacyjne, a tym samym nasze wydatki”, dodaje Hans Bennerscheid.
„Główna różnica w porównywalnych przewodach tkwi w przewodniku” — wyjaśnia w wywiadzie Rainer Rössel, kierownik ds. rozwoju i marketingu chainflex® i readychain® w firmie igus®. „Miedź starzeje się i z czasem zaczyna być krucha. Przewód CF98 nie jest już czysto miedziany, ale ze specjalnego stopu, który został zaprojektowany z myślą o znacznie wyższych obciążeniach mechanicznych. “

Testy trwające lata wykazały brak zużycia przewodników nawet przy promieniach <3xd i ponad 60 milionach cykli. „Przez ponad dwa i pół roku prowadziliśmy szczegółowe badania materiałowe w naszym laboratorium w Kolonii, aby móc zaoferować użytkownikom bardzo małe prowadniki kablowe i zwykle związane z nimi niewielkie promienie gięcia, a także dużą liczbę skoków, czyli odpowiedni przewód” — informuje Rainer Rössel. „I w końcu pojawiło się klasyczne rozwiązanie. Jeśli chodzi o minimalną przestrzeń montażową i wąskie promienie gięcia, w tym przypadku 18 mm, jesteśmy w stanie dostarczyć niezawodną serię przewodów z CF98/CF99. “
Charakteryzuje się tylko nieznacznie niższą przewodnością w porównaniu z czystą miedzią, co zostało skompensowane nieco większymi przekrojami — około 10% większą średnicą zewnętrzną niż porównywalne rozwiązania. Wobec znacznie wyższych wymagań ostatnich kilku lat, pewne jest jednak, że tak wysokiej jakości rozwiązania będą potrzebne częściej, aby zapewnić bezpieczeństwo pracy w krytycznym obszarze bardzo małych przekrojów. Umożliwiają nowe zastosowania w systemach zasilania — na przykład w przemyśle automatyki, opakowaniowym, przemyśle montażowym i półprzewodników, a także w sektorze motoryzacyjnym i bankowym.

Przewody do wszystkich zastosowań

„Chociaż naszą główną działalnością jest budowa maszyn i zakładów, nasze przewody mogą pokazać swoje mocne strony w wielu istotnych dla bezpieczeństwa elementach, takich jak automatyczne drzwi w autobusach i pociągach” — podkreśla Rainer Rössel. „Szczególnie w sektorze transportu publicznego, na przykład, byliśmy w stanie wypracować rozwiązania w niektórych przypadkach z bardzo wysokimi obciążeniami rozciągającymi, co ostatecznie doprowadziło do większego bezpieczeństwa pasażerów, większej dostępności, a tym samym wyższej opłacalności. „W międzyczasie bardzo wiele drzwi pociągów zostało wyposażonych w nasze przewody, aby zapewnić znacznie wyższą niezawodność. Ponieważ nie ma również minimalnej ilości zamówienia ani dopłat, zmniejszają się również koszty z nimi związane. Ponad 750 rodzajów przewodów może być dostarczonych prosto z magazynu na całym świecie.
Spośród 24 tramwajów niskopodłogowych w Bonn, 21 jest w ciągłej eksploatacji. „Nie możemy sobie pozwolić na żadne awarie” — podsumowuje Alexander Wingen. „Techniczne, a co za tym idzie również ekonomiczne zalety przewodów CF98/CF99 przekonały nas od samego początku. A jego kolega Oliver Walbröhl dodaje: „Połączyliśmy się, aby stworzyć sojusz miast między innymi z Dreznem, Erfurtem, Mülheimem i Brandenburgią. Stosowane są tutaj nie tylko te same serie pojazdów, ale również części zamienne są zamawiane razem. Na regularnych spotkaniach nacisk kładzie się nie tylko na koszty operacyjne, ale także na żwawą wymianę doświadczeń. Chętnie przekazujemy nasze doświadczenia z przewodami sterowniczymi do niezawodnych drzwi. “
f.l.t.r: Oliver Walbröhl, Alexander Wingen, Hans Bennerscheid, Ernst Baerhausen, Rainer Rössel

Więcej informacji na temat zastosowanych produktów tutaj

Dalsze, interesujące aplikacje z bardzo różnych obszarów można znaleźć tutaj.



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.