Change Language :
Niezawodne systemy wsiadania. Podczas podróży tramwajem lub pociągiem pasażerowie napotykają pierwsze komponenty igus® zaraz po wejściu na pokład. Przewód chainflex®, technologia śrub pociągowych dryspin® i zasilanie energią służą do obsługi systemów wsiadania w sposób bezobsługowy, a przede wszystkim niezawodny.
Bezobsługowe i czyste zastosowania w kabinie pasażerskiej. iglidur® Polimerowe łożyska ślizgowe i prowadnica liniowa drylin® zapewniają czystą regulację, niski współczynnik tarcia i ciche ruchy bez dodatkowego smaru. Jest to możliwe dzięki suchym smarom zawartym w materiałach igus®.
Tworzywa motion plastic są stosowane od kabiny maszynisty do hamulców. Prowadnice liniowe drylin® są stosowane na przykład w dźwigniach hamulcowych. Aby zapewnić wysoką odporność na zużycie, punkty łożyskowania w panelach sterowania i hamulcach awaryjnych są wyposażone w łożyska ślizgowe iglidur® G. Same hamulce są również wyposażone w łożyska ślizgowe iglidur®, ponieważ są one odporne na korozję i zapewniają doskonałe działanie w przypadku uderzeń i zabrudzeń.

Opracowanie kompaktowych drzwi pasażerskich dla nowych lekkich pojazdów szynowych na linii Metro del Valles w Barcelonie: To zadanie hiszpańskiej firmy Masats. Inżynierowie wykorzystują przewód sterujący chainflex® i łańcuch energetyczny® w mechanizmach otwierania drzwi. Dzięki specjalnej konstrukcji kable sterujące umożliwiają pracę z niezwykle małym promieniem gięcia wynoszącym zaledwie 20 milimetrów. Kable są zatem idealne do drzwi pasażerskich, które są jednymi z najbardziej oszczędzających miejsce systemów na rynku.

Ideenzug to inicjatywa Deutsche Bahn poświęcona transportowi pasażerskiemu jutra. Jedna z opracowanych koncepcji: podnośnik do hulajnóg elektrycznych zapewniający oszczędność miejsca i ładowanie hulajnóg podczas podróży pociągiem. Skutery dwukołowe są mocowane do uchwytu i mogą być elektrycznie przesuwane w górę i w dół na osi liniowej. W tym miejscu do gry wkraczają stoły liniowe drylin® z napędem do pracy bez smarowania.

Schody przesuwne muszą działać w każdych warunkach pogodowych i być bezpieczne, aby pasażerowie z wózkami dziecięcymi lub o ograniczonej sprawności ruchowej mogli samodzielnie wsiadać i wysiadać z pociągu.® Centralnymi komponentami nowego rozwiązania firmy Knorr-Bremse GmbH, dział IFE są bezsmarowe, a tym samym bezobsługowe śruby pociągowe o wysokiej spirali i nakrętki śrub pociągowych firmy igus®. Są one odporne na korozję i media oraz zapewniają długą żywotność - przy znacznie obniżonych kosztach.

Te pociągi dużych prędkości jeżdżą z prędkością do 350 km/h między Pekinem a Szanghajem. Zewnętrzne drzwi są prowadzone przez prowadnice szybowe z serii drylin® R. Zaleta: Folie ślizgowe łożysk liniowych są wykonane z niewymagającego smarowania i konserwacji materiału iglidur®. Łożyska pracują wyjątkowo cicho i niezawodnie nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych.

System mycia pociągów Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL) codziennie czyści pociągi lokalne i dalekobieżne w hali myjni o długości 200 metrów. Kilka łańcuchów energetycznych jest wykorzystywanych wraz z inteligentną technologią czujników, aby zapewnić, że wózki myjące poruszają się po obu stronach pociągu, monitorując stan systemu i planując konserwację zapobiegawczą.

Ten stół transferowy w porcie Felixstowe w Anglii zapewnia szybkie przemieszczanie lokomotyw na właściwy z ośmiu torów. Lokomotywy ważące do 170 ton są przesuwane na odległość do 30 metrów. Aby zapewnić bezpieczne prowadzenie przewodów od jednostki sterującej do stołu transferowego przez długi czas, nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych i słonym powietrzu w porcie, oraz aby ograniczyć czas konserwacji do minimum, operatorzy zdecydowali się na system flizz® firmy igus® wykonany ze stali nierdzewnej, w którym zastosowano e-łańcuch® z serii E4 i przewody chainflex®.

Firma Zweiweg International opracowała dwukierunkowy pojazd czyszczący dla metra w Rijadzie w Arabii Saudyjskiej, który charakteryzuje się szczególnie elastyczną technologią czyszczenia. Przyczyniły się do tego również systemy liniowe z naszego zestawu konstrukcyjnego. Bezsmarowna i bezobsługowa technologia liniowa jest kompaktowa po wsunięciu i nadal umożliwia długi wysuw bez nadmiernego uginania się pod wysokim ciśnieniem wody. Ponieważ nie wymagają one smarowania, brud i kurz również nie mają na nie wpływu.

Grzmią po szynach z prędkością ponad 300 km/h: pociągi dużych prędkości. Nawet najmniejsze pęknięcia w szynach mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. Aby wykrywać takie wady, turecka firma Burak Cevik buduje system testowy, który porusza się wzdłuż szyn. W punktach łożyskowania stosowane są łożyska liniowe wykonane z wysokowydajnego tworzywa sztucznego firmy igus®. Łożyska polimerowe działają przez wiele lat bez użycia smarów. Są również odporne na zapylone i wilgotne środowisko, a także na zmienne temperatury.
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem