Firma Glaskeil, założona w 1898 roku przez mistrza szklarskiego Augusta Keila w Würzburgu, stała się specjalistą w zakresie gotowych do montażu i niestandardowych produktów ze szkła i tworzyw sztucznych do budowy jachtów.
Okna elektryczne oferują większy komfort i luksus niż konwencjonalne okna, ponieważ można je otwierać i zamykać za naciśnięciem przycisku. Chociaż jest to od dawna standardem w samochodach, takie okna są nadal rzadkością na jachtach. Tutaj komponenty elektryczne muszą być nie tylko kompaktowe, ale także odporne na agresywną słoną wodę i ekstremalne wahania temperatury. Powinny też być możliwie bezobsługowe.
"Poszukiwanie dostawcy technologii elektrycznych prowadnic liniowych, który byłby w stanie sprostać wysokim wymaganiom przemysłu jachtowego, było odpowiednio trudne," wspomina Mirco Eisenhauer, projektant Glaskeil.
Projektanci Glaskeil stanęli przed kilkoma wyzwaniami: Produkty musiały zajmować bardzo mało miejsca, ponieważ dostępna przestrzeń na łodziach jest ograniczona. Ponadto poważnym problemem jest korozja, zwłaszcza spowodowana słoną wodą.
Ponieważ są to łodzie z segmentu premium, zainstalowane silniki musiały być tak bezobsługowe i ciche, jak to tylko możliwe, aby zapewnić klientom satysfakcjonujące wrażenia. System sterowania również powinien być wygodny. Nowoczesne programowalne systemy sterowania logicznego (PLC) są często zbyt duże do prostych zadań automatyzacji, takich jak podnoszenie i opuszczanie szyby.
"Dzięki igus® z Kolonii w końcu znaleźliśmy system, który zajmuje niewiele miejsca, jest solidny, odporny na zużycie i praktycznie bezobsługowy. A dzięki zasadzie plug-and-play oszczędza nam pracy projektowej."