Odporna na słoną wodę technologia napędu elektrycznych okien
W przypadku elektrycznych okien do łodzi w segmencie premium firma Glaskeil polega na technologii napędu drylin®. Spełnia ona wysokie wymagania dotyczące kompaktowych wymiarów, cichej pracy i odporności na agresywną słoną wodę i wysokie wahania temperatury.
W swoich systemach napędowych wspomaganych wiatrem (wingsails) firma bound4blue wykorzystuje łożyska kulkowe xiros i łożyska iglidur ® wykonane z wysokowydajnego tworzywa sztucznego. Są one lżejsze niż konwencjonalne łożyska metalowe i odporne na korozję.
Wytrzymała końcówka drążka dla bezluzowego podwójnego steru
W układzie sterowania łodzi żaglowej Seascape 24,końcówki drążków igubal® są używane w połączeniach między rumplem, wałem napędowym i płetwami sterowymi. Fakt, że są one wytrzymałe, charakteryzują się wyjątkowo niskim tarciem, prześwitem i są odporne na korozję sprawia, że są one idealnym komponentem do tego zastosowania.
W tej łodzi motorowej położenie konsoli kierowcy można zmieniać między kabiną a kokpitem dziękiłożyskom wałeczkowymrylin® WJRM zamontowanym na podwójnych prowadnicach wykonanych z anodyzowanego aluminium. System liniowy jest łatwy w montażu i całkowicie bezobsługowy.
Żuraw łodziowy obraca się niezawodnie dzięki bezsmarowym łożyskom wieńcowym
Podnoszenie pontonu do tylnego garażu za pomocą żurawia obrotowego: Do tego ruchu wykorzystywane są innowacyjne łożyska obrotowe PRT. Dzięki elementom ślizgowym wykonanym z odpornego na zużycie tworzywa sztucznego, są one idealne do stosowania w środowisku słonej wody i charakteryzują się cichą, lekką i płynną pracą.
Hydrogenerator z łożyskami igubal® idealnie wyrównanymi z przepływem
Ocean Power polega na łożyskach igubal ® ESTM-pillow block do liniowego opuszczania hydrogeneratora. Umożliwiają one obrót o maksymalnie 20 stopni, a tym samym dostosowanie do przepływu. Sferyczna kulka zapobiega siłom ograniczającym i zapewnia ruch o niskim tarciu przez cały czas.
System podnoszenia bezpiecznie prowadzony dzięki technologii łożysk igus® i łańcuchowi elektronicznemu®
W jaki sposób ponton dostaje się na jacht lub skuter wodny do wody? Ten producent systemów zna odpowiedź. Firma projektuje systemy wind dla jachtów - i polega na łańcuchu energetycznym, prowadnicach profilowych drylin® iłożyskach ślizgowych iglidur®.
Dźwigi te są używane do podnoszenia łodzi z wody w Fort Meyers na Florydzie. W obu przypadkachłożyska iglidur® P są stosowane bezpośrednio w wale napędowym wciągarki linowej, która wykonuje ruch skoku i opuszczania, aby całkowicie podnieść łodzie z wody.
Wytrzymałe łożyska ślizgowe do zawiasów w przemyśle stoczniowym
Na dużych jachtach w nadburciu montowane są ciężkie drzwi, których zawiasy muszą być zaprojektowane pod kątem wysokiej nośności i być szczególnie odporne na korozję. Wcześniejsze rozwiązania były często bardzo podatne na korozję i zużycie w obszarze punktów zawiasów. Zastosowanie łożysk ślizgowych iglidur ® było w stanie zrekompensować wady poprzedniej konstrukcji. Konstrukcja jest teraz całkowicie bezobsługowa.