Change Language :
Wersja I, stoisko targowe 01 stycznia 2024 r.
Procedura reklamacyjna igus® GmbH umożliwia wszystkim potencjalnie poszkodowanym osobom zwrócenie uwagi na zagrożenia dla praw człowieka lub środowiska oraz naruszenia obowiązków, które powstały w wyniku działalności gospodarczej igus® GmbH w jej własnym obszarze biznesowym lub w obszarze biznesowym dostawcy w całym łańcuchu dostaw.
igus® poważnie traktuje wymogi LkSG, a naszym celem jest wczesna identyfikacja potencjalnych nadużyć w łańcuchu dostaw i podjęcie odpowiednich działań.
igus® osiąga to w szczególności poprzez zapewnienie, że informacje o możliwych naruszeniach w związku z LkSG mogą być nam zgłaszane i że są one konsekwentnie monitorowane.
Wszyscy pracownicy i osoby w naszym łańcuchu dostaw mogą skorzystać z procedury składania skarg ustanowionej przez igus®, aby poinformować igus® o zagrożeniach lub naruszeniach praw człowieka lub środowiska.
Zapewnia się możliwość anonimowego i poufnego zgłoszenia. Umożliwia to firmie igus® rozpoznanie ryzyka na wczesnym etapie i, w najlepszym przypadku, rozwiązanie go, zanim ludzie lub środowisko zostaną poszkodowani.
Dostępne są różne wewnętrzne kanały zgłaszania naruszeń zgodności (np. zgłaszanie do przełożonych lub przedstawicieli pracowników), a system informowania o nieprawidłowościach igus® jest dostępny zarówno dla zgłoszeń wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Może z niego korzystać bez ograniczeń każda osoba w naszym łańcuchu
dostaw.Naruszenia zgodności można zgłaszać na całym świecie, przez całą dobę, w różnych językach i bezpłatnie za pomocą zaledwie kilku kliknięć "" za pośrednictwem naszego
internetowego systemu zgłaszania niepraw idłowości(reporting-channel.com). Przy składaniu raportu należy skupić się na zagrożeniach dla praw człowieka i środowiska lub naruszeniach obowiązków określonych w niemieckim kodeksie ładu korporacyjnego. § 2 ust. 2 i 3 LkSG.
Zakazy
związane zprawami człowieka obejmują
W ramach wstępnej oceny dział kadr ustala, czy zgłoszenie jest istotne z punktu widzenia praw człowieka, zagrożeń dla środowiska lub naruszeń obowiązków oraz czy przedłożone zgłoszenie jest prawidłowe. Następnie przeprowadzana jest ocena ryzyka możliwych konsekwencji, na przykład przy użyciu matrycy ryzyka.
Osoba dokonująca zgłoszenia otrzymuje szybką informację zwrotną, że zgłoszenie zostało zarejestrowane. Ponadto raporty okresowe dotyczące każdego etapu przetwarzania i wyniku końcowego są wysyłane do sygnalistów za pośrednictwem portalu w chronionym środowisku.
Jeśli zasadność i wstępne podejrzenia zostaną potwierdzone, jak najszybciej rozpoczniemy wewnętrzną procedurę dochodzeniową w celu wyjaśnienia faktów. Raport zostanie szczegółowo przeanalizowany.
Po zakończeniu postępowania wyjaśniającego igus® sprawdza, czy wymagane są środki w celu wyeliminowania, zminimalizowania lub zapobieżenia naruszeniu w przyszłości. W tym celu analizujemy konkretną potrzebę korekty i poprawy. Częścią tej analizy jest również uwzględnienie oczekiwań grupy osób, których dotyczy naruszenie. Niezbędne środki mogą być czysto wewnętrznymi środkami w naszym dziale biznesowym, takimi jak dostosowanie procesów, nowe wytyczne lub ulepszone koncepcje szkoleniowe. Niezbędne mogą być jednak również środki podejmowane wobec stron trzecich. Wdrażanie środków jest odpowiednio monitorowane, a ich skuteczność jest szczegółowo analizowana w małych krokach procesowych.
Wszystkie raporty, działania dochodzeniowe i wyniki dochodzeń są dokumentowane i archiwizowane w określonych lokalizacjach. Są one przechowywane zgodnie z odpowiednimi wymogami prawnymi i okresami ochrony danych. Prawa do przeglądania i dostępu do tych dokumentów są ściśle regulowane. Ponadto, tam gdzie jest to wymagane przez prawo, informujemy wszystkie zainteresowane strony o przeprowadzonych dochodzeniach i przetwarzanych w tym kontekście danych osobowych.
Wyniki przetwarzania zgłoszeń są uwzględniane w analizie ryzyka. Przygotowywany i publikowany jest roczny raport dotyczący liczby i obsługi zgłoszeń. Ponadto kierownictwu przedkładane są raporty ad hoc.
Dokonujemy przeglądu skuteczności wszystkich systemów i procesów opisanych powyżej w związku z naszą procedurą rozpatrywania skarg w trybie doraźnym, ale nie rzadziej niż raz w roku.
Informacje o możliwych zagrożeniach lub naruszeniach praw człowieka lub środowiska mają ogromną wartość dla igus® i naszego łańcucha dostaw.
Z tego powodu anonimowy dialog jest możliwy w trakcie całej procedury składania skarg. Poufność anonimowej wymiany informacji jest zapewniona przez cały czas. Adres IP nie jest rejestrowany. W celu technicznej ochrony osoby zgłaszającej wprowadzono następujące procedury:
Przesyłając zgłoszenie za pośrednictwem procedury składania skarg igus®, osoba zgłaszająca nie ponosi żadnych negatywnych konsekwencji. Poufność wymiany danych jest zapewniona przez cały czas (patrz punkt 3) i jest również gwarantowana wewnętrznie za pomocą odpowiednich środków.
Jeśli masz jakiekolwiek uwagi lub sugestie dotyczące naszej procedury składania skarg, skontaktuj się z naszym działem HR pod numerem 02203/9639-151.