Panie Stratmann, dlaczego wybrał Pan igus® ?
Eike Stratmann: Po prostu, dzięki technologii śrub pociągowych, igus® spełnił wszystkie nasze wymagania w zakresie walidacji. Jak już wspomniano, jednym z głównych wymagań naszych klientów podczas prac rozwojowych była zwiększona żywotność. Zastosowaliśmy 12 milionów cykli obciążenia w zespole wrzeciona HLU LE-X (E) i wytrzymało. To nas przekonało. Co więcej, firma igus® dostarczyła nam obliczenia i odpowiednie wartości.
Ostatecznie decyzja została podjęta na korzyść technologii śrub pociągowych dryspin® i materiału iglidur® J. Dlaczego?
Julian Liebsch: Pierwotnym wymogiem było, aby materiał był w stanie wytrzymać milion cykli. Z tego powodu początkowo zdecydowaliśmy się na materiał iglidur® E7 dla nakrętki śruby pociągowej. Jako miękki, tłumiący drgania materiał, jest on idealny do takich warunków. Już pierwsze testy wykazały, że możemy wykonać ponad dziesięć milionów cykli bez zużycia. W miarę postępu projektu geometria nakrętki gwintowanej została ponownie dostosowana przez HAWE i dodano gwint zewnętrzny. Aby nadal gwarantować niezbędną wytrzymałość, ostatecznie zdecydowaliśmy się użyć naszego wszechstronnego materiału iglidur® J do produkcji nakrętek gwintowanych. Również w tym przypadku wymagana wydajność nie stanowiła żadnego problemu.
Eike Stratmann: " To doświadczenie było dla nas bardzo cenne. Unikanie ścierania jest niezwykle ważne w naszym zamkniętym obwodzie hydraulicznym w cylindrach. ścieranie w systemie niesie ze sobą ryzyko, że zawór bezpieczeństwa nie może się prawidłowo zamknąć, a w najgorszym przypadku poprzeczka przedłużacza może się otworzyć podczas jazdy. Dzięki iglidur® J możemy być teraz pewni, że poprzeczka przedłużacza pozostaje zamknięta przez cały czas.
Inteligentne przetwarzanie danych już dawno znalazło zastosowanie nie tylko w przemyśle, ale także w kolejkach górskich. Jak korzystają na tym parki rozrywki?
Eike Stratmann: System zamykania HLU LE-X (E) jest wyposażony w bardzo szczegółową akwizycję danych. Dane o stanie są przechowywane w elektronice, a następnie analizowane w chmurze za pomocą sztucznej inteligencji. Algorytmy obliczają następnie przewidywaną datę wymiany na długo przed wystąpieniem awarii. Jedną z wartości jest na przykład szczelność cylindra: wartość graniczna jest zapisywana w elektronice już podczas produkcji. Jeśli wartość graniczna zostanie faktycznie przekroczona, użytkownik zostanie natychmiast powiadomiony na komputerze po przesłaniu danych. Dane o stanie są wizualizowane na przejrzystym pulpicie nawigacyjnym. W naturalny sposób zmniejsza to obciążenie personelu na miejscu, ponieważ duża liczba czasochłonnych inspekcji nie jest już konieczna. Dokładnie tak samo jest w parkach rozrywki. Obecnie w parkach przeprowadzane są cotygodniowe inspekcje. Oznacza to, że raz w tygodniu mechanik musi sprawdzić każdy system blokujący siedzenia za pomocą specjalnego urządzenia napinającego, które sprawdza szczelność cylindra. Siłownik działa, jeśli nie ustępuje. Dzięki technologii czujników w LE-X możemy to sprawdzić automatycznie, dzięki czemu urządzenie do wstępnego napinania nie jest już potrzebne. Test ręczny z dwoma siłownikami na fotel trwa około dziesięciu minut. Przy dużej liczbie siedzeń i wielu różnych przejażdżkach w parkach rozrywki mechanicy oszczędzają dużo czasu.