Change Language :

Zdolność przeładunkowa przy nabrzeżu decyduje o rentowności terminalu. Przy codziennych przypływach i odpływach statków elastyczne planowanie pozycji ich cumowania jest zatem absolutnie niezbędne.
Ponieważ system zarządzania przewodami na pokładzie statku może być umieszczony w różnych miejscach, a maksymalna długość przedłużenia jest ograniczona (35–55 m), stacjonarne połączenia brzegowe na nabrzeżu ograniczają obszar połączeń.Mobilna technologia SPO igus zapewnia elastyczność terminala i pomaga obniżyć koszty.

W przypadku żeglugi kontenerowej norma IEC 80005-1 stanowi, że system podawania przewodów musi być zamontowany na statku. Kontenerowce pływają po wszystkich morzach świata, zmagając się z wiatrem i pogodą w najtrudniejszych warunkach.
System zarządzania przewodami jest przenoszony na pokład, albo jako system półmobilny w kontenerze 40'HC w przestrzeni kontenerowej w pobliżu rufy statku, albo jako system zamontowany na stałe, zwykle umieszczony na śródokręciu, w zależności od położenia maszynowni.
System igus e-spool oferuje niezbędne specyfikacje, jest elastyczny w użyciu i wymaga niewielkiej konserwacji.
Terminale morskie i statki stawiają wysokie wymagania w zakresie elastyczności i niezawodności rozwiązań prowadników kablowych, zwłaszcza w połączeniu z ekstremalnymi warunkami pogodowymi i zmieniającymi się pozycjami cumowania. Z kolei terminale LNG wymagają solidnych i niewymagających konserwacji rozwiązań zasilania z lądu, które mogą sprostać wyzwaniom związanym z dużymi odległościami, trudnymi warunkami środowiskowymi i stałą gotowością operacyjną, do czego idealnie nadaje się system zasilania OSC. Oba obszary potrzebują systemów, które mogą kompensować ruchy spowodowane pływami, wiatrem i falami oraz wdrażać mechanizmy awaryjne. Taki system można również znaleźć w naszym raporcie użytkownika dotyczącym FSU w Bahrajnie.
Jako przyjazna dla środowiska alternatywa dla zasilania statków w porcie, zasilanie brzegowe jest decydującym czynnikiem w zmniejszaniu wpływu na środowisko na terenie portu. Rozporządzenie wydane przez Unię Europejską, które wymaga zasilania brzegowego w większości przypadków, sprawia, że wyzwanie dla operatorów portów staje się jeszcze ważniejsze. Prowadzi to do presji na zapewnienie funkcjonalnych rozwiązań na nabrzeżu, która wzrośnie w nadchodzących latach.
Zasilanie brzegowe będzie zatem obowiązkowe we wszystkich głównych portach UE w przyszłości, wpływając nie tylko na statki towarowe, ale także na statki wycieczkowe. Wymagania dotyczące aplikacji różnią się pod względem długości czasu bezczynności, potrzeby elastycznych połączeń, a także rodzaju zasilania, szczególnie w odniesieniu do napięcia i połączeń wtykowych. Firma igus oferuje różne systemy, które spełniają wymagania operatorów portów i specyfikacje systemów zasilania przewodami na statkach.
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem