"Mamy wiele ruchomych części w podnośniku, z których wszystkie muszą być podparte. igus® - jako specjalista od łożysk ślizgowych - cieszy się doskonałą reputacją w Szwajcarii. Było więc dla mnie jasne, że będzie to igus®, i natychmiast zamówiłem 100 tulei ze standardowego materiału ze strony głównej iglidur® G do celów testowych," mówi Thomas Hollenstein o powodach. Łącznie w Schleppfix zastosowano 28 takich tulei, rozmieszczonych na całym wysięgniku. Dwa boczne ramiona są zawieszone indywidualnie, dzięki czemu mogą się swobodnie obracać. "W przypadku ramion bocznych zdaliśmy sobie sprawę, że na te punkty łożyskowania działają ogromne siły. Po konsultacji z ekspertami z igus®, zdecydowaliśmy się na materiał kompozytowy z włóknami od igus®, igutex® TX1", potwierdza Hollenstein, a Axel Ebert, Key Account Manager w igus® Szwajcaria, dodaje: "iglidur® G jest jednym z naszych opłacalnych standardowych materiałów w sektorze łożysk ślizgowych, a przy nacisku powierzchniowym do 80 MPa, idealnie nadaje się do większości zastosowań. Jednak w punkcie łożyskowania na ramieniu bocznym Schleppfix na materiał działają znaczne siły pęcznienia. Właśnie do takich zastosowań opracowaliśmy nowy asortyment kompozytów włóknistych igutex® - odpornych na zużycie i stabilnych wymiarowo do 200 MPa nacisku powierzchniowego." Materiały igutex® do wysokich obciążeń łączą wysoką odporność na zużycie ze zdolnością do wytrzymywania wysokich (statycznych) obciążeń, uderzeń i obciążeń krawędziowych - co czyni je idealnymi do tego zastosowania.
Firma Schleppfix stosuje specjalne rozwiązanie ze stosunkowo długim łożyskiem wynoszącym 120 milimetrów, aby wypchnąć cały element, a tym samym osiągnąć najwyższą przewidywaną powierzchnię do absorpcji obciążeń. Podkładki oporowe igutex® TX1są również stosowane w Schleppfix, aby zapewnić optymalny rozruch osiowy. Kompozyt włóknisty igutex® ma te same zalety, co materiał iglidur®: nie wymaga smarowania i konserwacji, jest odporny na korozję, zanieczyszczenia i media oraz wiele innych.