Wszystkie te czynniki przemawiają na niekorzyść prowadnic z łożyskami kulkowymi. Z tego powodu projektanci z biura inżynieryjnego szukali alternatywnego rozwiązania. Zdecydowali się na łożysko ślizgowe z tworzywa sztucznego drylin® T firmy igus®. W łożysku tym wózek z elementami ślizgowymi wykonanymi z odpornego na ścieranie polimeru o wysokiej wydajności "iglidur® J" porusza się w profilu prowadzącym wykonanym z anodowanego na twardo aluminium. Jest to idealne połączenie ślizgowe, ponieważ jest około trzy razy bardziej odporne na ścieranie niż elementy ślizgowe wykonane ze stali.
Dobre właściwości ślizgowe
Dzięki doskonałym właściwościom ślizgowym system pracuje cicho. Jest również niewrażliwy na korozję i zabrudzenia. Tak zwana praca na sucho "" jest decydująca dla tej specyfikacji. Ponieważ łożyska drylin® T nie wymagają smarowania, elementy ślizgowe działają jak wycieraczki i po prostu odpychają wióry i kurz od prowadnicy ślizgowej. Osiągnięcie tak dobrych właściwości ślizgowych jest możliwe dzięki zastosowaniu wysokowydajnego polimeru iglidur® J. Smary są na stałe "wbudowane" w ten wysoce odporny na ścieranie materiał opracowany przez igus®. Prowadnica liniowa drylin® T jest obecnie z powodzeniem stosowana, szczególnie w zanieczyszczonych środowiskach. Na przykład w maszynach do obróbki drewna, w przetwórstwie papieru i tekstyliów oraz w maszynach pakujących. Prowadnica liniowa sprawdza się również w środowiskach, w których woda, zasady lub kwasy atakują większość systemów prowadnic kulkowych.
Brak oznak zużycia
Nie jest to oczywiste, ponieważ maszyna jest poddawana dużym obciążeniom. Jednostki prowadzące muszą wykonać około 300 000 skoków rocznie - z wibracjami, dużymi obciążeniami mechanicznymi i w środowisku zanieczyszczonym wiórami aluminiowymi i pyłem. Niewielkie zużycie byłoby zrozumiałe, ale jednostki prowadzące drylin®nadal pracują bez luzu łożyskowego nawet po trzech latach i 900 000 suwów.