Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

drylin® T - Projektowanie układu, pionowy, 1 szyna i 1 wózek

Krok 2:

Sprawdź czy działające siły zawierają się w dopuszczalnym zakresie (patrz Maksymalne dopuszczalne zakresy)

Maksymalne dopuszczalne zakresy

Wariant: 1 szyna, 1 wózek
sy + sz < 2 Lx - Y0
ay + az < 2 Lx - Y0
sy < 5 Zm
sz < 5 Zm

Krok 3:

Oblicz wymaganą moc napędową

Na początku należy przeprowadzić cztery obliczenia:
Siła napędowa Fa odpowiada obliczonej maksymalnej wartości:



Krok 4:

Oblicz maksymalne obciążenie łożyska:

4.1

Maksymalne obciążenie łożyska w kierunku y

4.2

Maksymalne obciążenie łożyska w kierunku z


Zmienne do kalkulacji

Fa: Moc napędowa [N]
Fs: Siła ciężkości [N]
Fy, Fz: Obciążenie łożyska w osi y lub z [N]
sx, sy, sz: Widełki siły ciężkości w kierunku x, y lub z [mm]
ay, az: Widełki mocy napędowej w kierunku osi y lub z [mm]
wx: Luz wózka na szynie [mm]
LX: Stała w zależności od rozmiaru układu [mm]
Zm: Stała w zależności od rozmiaru układu [mm]
Y0: Stała w zależności od rozmiaru układu [mm]
b: Luz prowadnic [mm]
µ: Współczynnik tarcia
µ = 0 przy obciążeniach statycznych,
µ = 0.2 przy dynamicznych
 
ZW: Ilość wózków na szynie  


Stałe wartości:

Nr zamówienia LX ZM Y0
  [mm] [mm] [mm]
TW-01-15 29 16 11,5
TW-01-20 35 23 15,0
TW-01-25 41 25 19,0
TW-01-30 49 29 21,5


Współczynniki

  1 szyna,
1 wózek
K1 |(ay+Y0)/Lx|
K2 (sy+Y0)/Lx
K3 |az/Lx|
K4 |sx/Lx|
K5 sz/Lx
K6 |(sy+Y0)/Zm|
K7 |sz/Zm|

Krok 5:

Sprawdź maksymalne obciążenie najbardziej obciążonego łożyska przy użyciu obliczonego obciążenia w kroku 4.

Maksymalne dopuszczalne obciążenie:

Nr zamówienia Fymax, Fzmax
[N]
TW-01-15 2000
TW-01-20 3700
TW-01-25 5000
TW-01-30 7000

Krok 6:

Wyznaczenie maksymalnej prędkości dla obciążenia z kroku 4
Wykres do wyznaczenia maksymalnej prędkości dla określonego obciążenia


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.