Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

e-prowadniki w zastosowaniach przy temperaturze -40 stopni

Produkty firmy igus zapewniają beztarciowe działanie w pełni automatycznego systemu konserwacji samolotów

Mycie i odladzanie samolotów to nadal proces w większości wykonywany ręcznie. Aby zredukować czas, opóźnienia, a tym samym koszty, firma MSG Production AS opracowała w pełni zautomatyzowaną koncepcję "wszystko w jednym", która może myć oraz odladzać samoloty. Norweska firma opiera się wyłącznie na zaletach motion plastics firmy igus: e-prowadniki serii E2 i E4 zapewniające niezawodne prowadzenie przewodów, a łożyska stojakowe igubal są stosowane do mocowania dysz czyszczących.

Profil

  • Co było potrzebne: e-prowadniki serii E4.1 i 2400 oraz łożyska stojakowe igubal
  • Wymagania: systemy zasilania i łożyska stojakowe, które są niezawodne pomimo działania wilgoci, chemikaliów i ekstremalnie niskich temperatur
  • Przemysł: lotnictwo
  • Sukces dla klienta: wytrzymałe produkty do zastosowania w niesprzyjających warunkach środowiskowych, wysoka przewidywalność żywotności produktu dzięki wsparciu narzędzi online

Problem

Odladzanie samolotów jest kosztowne i czasochłonne, ponieważ wiele etapów wymaga ręcznej interwencji. Ponieważ wiele samolotów jednocześnie musi zostać oczyszczonych z lodu, odladzanie staje się szczególnym utrudnieniem na lotnisku. To samo dotyczy czyszczenia samolotów: mycie Boeinga 737 jest szczególnie czasochłonnym procesem, na który trzeba przeznaczyć do dziesięciu godzin. MSG Production AS podjął te wyzwania i po raz pierwszy opracował stacjonarny, w pełni zautomatyzowany system, który spełnia dwa cele: odladzanie i mycie. Skraca czas odladzania samolotu do siedmiu minut, a czas mycia do dwudziestu minut. System składa się z trzech belek, do których przymocowane są dwa teleskopowe ramiona i listwy. W listwach i na podłodze znajduje się system dysz. Kiedy samolot wchodzi do hangaru, jest ciągnięty przez elektryczny wózek i czyszczony lub odladzany przez system podobny do tego w myjni samochodowej. Ponieważ musi to działać niezawodnie pomimo wilgoci, chemikaliów i zimna, producent stawia specjalne wymagania komponentom systemu.

Rozwiązanie

Projektanci wybierają zatem e-prowadniki firmy igus, które zapewniają bezpieczne prowadzenie węży i przewodów.  W systemie występuje w sumie 25 e-prowadników. Oprócz 19 e-prowadników serii E4.1, MSG Production AS zainstalowało również sześć systemów zasilania z serii 2400. Materiał igumid G zapewnia, że prowadniki są niewrażliwe na wilgoć i chemikalia. Nawet temperatury do -40 stopni Celsjusza nie stanowią problemu. Oba e-prowadniki są odporne na zabrudzenia i nie wymagają smarowania, dzięki czemu idealnie nadają się do odlodzenia samolotów lub ich czyszczenia.
Produkty firmy igus, oprócz prowadzenia przewodów, są także używane do montażu dysz. Łożyska stojakowe igubal niezawodnie zapewniają mobilność poszczególnych dysz. Ich pozycja na podłodze i listwach również trwale naraża je na działanie chemikaliów i wilgoci. Podobnie jak wszystkie produkty specjalisty motion plastics firmy igus, łożyska te są bezsmarowe, niekorodujące, odporne na zużycie oraz charakteryzują się niskim tarciem. Kolejną zaletą jest to, że żywotność łożysk oraz e-prowadników można szybko i łatwo obliczyć za pomocą narzędzi online. Prognozy oparte są na ponad 12 000 testów trybologicznych i 10 miliardach cykli testowych rocznie, przeprowadzanych we własnym laboratorium badawczym o powierzchni 3 800 m2. Daje to klientowi wiarygodne oświadczenie o żywotności używanych łożysk, a także e-prowadników i przewodów. Pomaga to zapobiec nieplanowanym przestojom maszyny.
Mycie i odladzanie samolotów
e-prowadnik


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.