Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Żwawy nawet na zakrętach: łożyska igus sprawiają, że zwrotny rower e-cargo wymaga niewielkiej konserwacji



W czasach zanieczyszczenia powietrza i zbliżającego się zatorów drogowych w dużych miastach, alternatywne środki transportu są ważniejsze niż kiedykolwiek. Rowery Cargo stały się wsparciem podczas transformacji ruchu drogowego: w 2018 roku sprzedano 39 200 rowerów elektrycznych typu cargo według Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Dwukołowców (ZIV) - wzrost o 80% w porównaniu z rokiem poprzednim.
 
chike z Kolonii specjalizuje się w rowerach typu e-cargo. Startup zdobył już kilka nagród, między innymi Eurobike Gold Award, jedną z najbardziej prestiżowych nagród w branży rowerowej. Chike osiąga również bardzo dobre wyniki w testach porównawczych w magazynach rowerowych, i jest zwycięzcą dużego, długoterminowego testu rowerów cargo BIKE BILD.
 
Co wyróżnia ich produkt?: rower cargo jest kompaktowy, lekki i zwinny. Amortyzowane zawieszenie wychylne zapewnia, że rowerzysta może pochylić się w zakręt, tak jak w przypadku normalnego roweru.

Rower chike e-cargo Dzięki szerokości 73 cm, chike jest na tyle smukły, że może wić się po wąskich alejkach i parkować w korytarzu.

Problem:

 Twórcy chike szukali odpowiednich głowic przegubowych i łożysk ślizgowych do innowacyjnego, amortyzowanego zawieszenia wychylnego, które sprawiłoby, że ich rower e-cargo byłby równie zwinny jak zwykły rower. Wymagania dotyczące komponentów: powinny być lekkie, łatwe w utrzymaniu i odporne na warunki atmosferyczne.
 

Rozwiązanie:

Głowice przegubowe igubal i cylindryczne łożyska ślizgowe iglidur stanowią idealne rozwiązanie. W drążkach kierowniczych zastosowano głowice przegubowe. Ponieważ składają się w całości z wysokowydajnych polimerów, są odporne na korozję, brud i temperatury do -30 °C. Na wahaczach poprzecznych i blokadzie przechyłu, działające na sucho łożyska ślizgowe zapewniają prawie bezobsługową pracę ciągłą. W przeciwieństwie do rozwiązań metalowych, komponenty produkowane metodą formowania wtryskowego są bardzo lekkie i ekonomiczne.

"Konstrukcja zawieszenia wychylnego z podwójnym wahaczem poprzecznym była jednym z naszych największych wyzwań", wspomina Prager. Konieczne było, między innymi, znalezienie odpowiednich komponentów - takich jak głowice przegubowe do drążków kierowniczych i łożyska ślizgowe wahaczy poprzecznych, które są lekkie, łatwe w utrzymaniu i odporne na warunki atmosferyczne. "
 
Manuel Prager, Dyrektor Generalny chike

Kompaktowy i zwrotny dzięki zawieszeniu wychylnemu

Manuel Prager, dyrektor generalny chike, opowiada nam, jak jego brat Tobias Prager, fizyk, wpadł na pomysł opracowania innowacyjnego systemu transportowego: "Kiedy mój brat i szwagierka mieli drugie dziecko, zaczęli szukać roweru transportowego dla miasta - jako alternatywa dla samochodu. Jednak rowery dostępne na rynku były dla nich zbyt długie lub zbyt obszerne i nieporęczne. Dlatego opracował chike. "Elektryczny rower cargo, który przy szerokości 73 centymetrów jest wystarczająco kompaktowy, aby zmieścić się we wszystkich standardowych drzwiach, a przy długości poniżej 2 metrów jest tak lekki i zwrotny jak klasyczny rower. "
 
Sercem chike jest amortyzowane zawieszenie. Sprawia to, że rower jest zwrotny, a rowerzysta może przechylać się w zakrętach, tak jak na zwykłym rowerze. Możliwe jest również podniesienie środka ciężkości i zamontowanie fotelika nad kołami. Skutkuje to węższym rozstawem kół w porównaniu z klasycznymi, trójkołowymi rowerami cargo. "Konstrukcja zawieszenia wychylnego z systemem podwójnych wahaczy poprzecznych była jednym z naszych największych wyzwań", wspomina Prager. Konieczne było, między innymi, znalezienie odpowiednich komponentów -  takich jak głowice przegubowe do drążków kierowniczych i łożyska ślizgowe wahaczy poprzecznych, które są lekkie, łatwe w utrzymaniu i odporne na warunki atmosferyczne.
Manuel Prager (chike) i Kai Schmitz (igus) Wspólnie, znaleźli idealne głowice przegubowe i łożyska ślizgowe do zawieszenia wychylnego: Manuel Prager, dyrektor generalny chike (po prawej) i Kai Schmitz, konsultant ds. sprzedaży technicznej w igus.

Odporne na zużycie i nie wymagające konserwacji: głowice przegubowe i łożyska ślizgowe firmy igus to idealne rozwiązanie

, które chike odnalazł w firmie igus. Głowice przegubowe igubal są stosowane na drążkach kierowniczych, które przenoszą ruchy kierownicy na przednie koła. Cechą szczególną jest to, że nie są wykonane z metalu, ale wykonane są w całości z tworzywa sztucznego. "Łożyska są odporne na korozję w wilgotnym lub mokrym środowisku, niewrażliwe na zabrudzenia, odporne na temperatury do -30 stopni Celsjusza, a tym samym idealnie nadają się do użytku w rowerze cargo" - wyjaśnia Kai Schmitz, konsultant ds. sprzedaży technicznej w firmie igus. "Ponadto, łożyska mają właściwości tłumiące, co poprawia wrażenia z jazdy. Wreszcie, ważą tylko jedną piątą konwencjonalnych metalowych opraw łożyskowych i są bardziej ekonomiczne". "
 
Produkty firmy igus są również stosowane w łożyskach wahaczy poprzecznych i blokadzie przechyłu: cylindryczne łożyska ślizgowe iglidur. Ich szczególną cechą jest to, że w przeciwieństwie do rozwiązań metalowych nie wymagają smarowania. Wynika to z faktu, że smar stały jest zintegrowany z materiałem. Podczas działania, mikro-ścieranie zapewnia uwalnianie cząstek smaru i tworzenie efektu samosmarowania na powierzchni wału. Zaleta: odporna na zużycie i bezobsługowa praca na sucho, która delikatnie traktuje portfel właściciela. "Nasze rowery cargo nie wymagają więcej konserwacji niż zwykłe rowery, ponieważ technologia przechyłu jest praktycznie bezobsługowa”, potwierdza Prager.
Rower Chike cargo z łożyskami ślizgowymi iglidur i głowicami przegubowymi igubal Idealnie dopasowane do rowerów cargo: łożyska ślizgowe iglidur i głowice przegubowe igubal są odporne na warunki atmosferyczne, zużycie i wymagają niewielkiej konserwacji
Łożyska ślizgowe iglidur w wahaczu poprzecznym Cylindryczne łożyska ślizgowe iglidur są stosowane w łożysku wahacza poprzecznego.
Głowice przegubowe igubal na drążkach kierowniczych Głowice przegubowe igubal są zamontowane na drążkach kierowniczych. Czarna, gumowa wyściółka zapewnia dodatkową ochronę.
Łożyska stojakowe iglidur w mechanizmie blokującym skrzyni transportowej Produkty igus są również stosowane w mechanizmie blokującym skrzyni transportowej: łożyska stojakowe igubal.

Zastosowane produkty można znaleźć tutaj



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.