- Co było potrzebne: Łożyska ślizgowe dla kilku pozycji łożysk w nowym systemie tłumienia NOAH
- Wymagania: odporność na zużycie, brak konieczności smarowania/konserwacji, niewrażliwość na wibracje i zabrudzenia, opłacalność
- Obszar zastosowań: Przemysł rowerowy, budowa ram
COFA Engineering, specjalista od ręcznie robionych rowerów, opracował nowy i unikalny system tłumienia drgań. Projektant, Steve Major, wykorzystał swoje doświadczenie w inżynierii mechanicznej, kolarstwie górskim i motocrossie. Co jest wyjątkowego w systemie tłumienia NOAH (Normally Operated Articulated Hybrid)? Zrywa z konwencją, że tłumienie musi odbywać się głównie za pośrednictwem przedniego koła. Zamiast tego nowy system przenosi obciążenie na środek motocykla za pośrednictwem podwójnego wahacza typu A. Ten podwójny wahacz przenosi siły bezpośrednio na centralny system tłumienia, który następnie pochłania wstrząsy.