Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Pełne zawieszenie z podwójnym wahaczem —
bezpiecznie zamontowane za pomocą iglidur G

Profil

  • Co było potrzebne: Łożyska ślizgowe dla kilku miejsc łożyskowania w nowatorskim układzie zawieszenia NOAH
  • Wymagania: Odporność na zużycie, bezsmarowość/bezobsługowość, niewrażliwość na wibracje i zabrudzenia, opłacalność
  • Zakres zastosowania: Przemysł rowerowy, budowa ram
Specjalista od ręcznie składanych rowerów COFA Engineering opracował nowy i jak dotąd unikalny system zawieszenia. Projektant Steve Major wykorzystał swoje doświadczenie w inżynierii mechanicznej, kolarstwie górskim i motocrossie. Cechą szczególną układu zawieszenia NOAH (Normally Operated Articulated Hybrid) jest to, że zrywa z konwencją, zgodnie z którą amortyzację musi zapewniać przede wszystkim przednie koło. Zamiast tego nowy system przenosi obciążenie na środek roweru za pomocą podwójnego wahacza A. Ten podwójny wahacz kieruje siły bezpośrednio do centralnego układu zawieszenia, który następnie absorbuje wstrząsy. 
Rower od COFA Engineering

Problem

Gdy rower jest używany w terenie, NOAH umożliwia dłuższy skok sprężyny przednich widelców (230 mm) dzięki systemowi zawieszenia prowadzonemu w centralnym podwójnym wahaczu. Podobnie jak w przypadku standardowego widelca teleskopowego, przednie koło porusza się liniowo przez cały skok sprężyny — ale z tą zaletą, że kąt skrętu zmienia się w zależności od głębokości zanurzenia widelca. To wyjątkowe centralne zawieszenie zapewnia również, że środek ciężkości znajduje się pośrodku roweru. W trudnym, stromym i wyboistym terenie rowerzysta może lepiej kontrolować rower. Aby uzyskać płynny ruch zawieszenia, należało znaleźć odpowiednie łożyska, które byłyby idealnie lekkie i opłacalne.

Rozwiązanie

Wybór padł na łożyska ślizgowe wykonane z materiału iglidur G. Dzięki niewielkiemu profilowi przekroju poprzecznego tylko w nieznacznym stopniu zwiększają rozmiar środowiska łożyskowego i masę roweru. Dzięki niskiemu tarciu, wysokiej odporności na zużycie i niewrażliwości na brud oraz kurz doskonale nadają się do zastosowania w układzie zawieszenia NOAH. Są również ekonomiczne i — jak wszystkie łożyska ślizgowe igus — samosmarowne, eliminując potrzebę konserwacji i smarowania. „To było nasze pierwsze doświadczenie z firmą igus i byli idealnym dostawcą dla tego projektu”, mówi Major. „Służyli nam pomocą od samego początku. Zaprosili nas do firmy, udzielili cennych porad, wysłali próbki produktów i zapewnili wsparcie. Każdy rozmiar, którego potrzebowaliśmy, mogliśmy zamówić natychmiast ze strony internetowej — a nawet lepiej — w naprawdę dobrej cenie. Łożyska te są idealne do systemu zawieszenia NOAH w swoim zakresie rozmiarów”.
Dowiedz się więcej o łożyskach ślizgowych iglidur G

„Dzięki zastosowaniu łożysk ślizgowych igus udało nam się w pełni wykorzystać zalety konstrukcyjne układu zawieszenia NOAH”.

Steve Major, projektant w COFA Engineering


Szczegółowe zdjęcie układu zawieszenia Noah
Szczegółowy szkic układu zawieszenia Noah

Dodatkowe informacje

Nasze łożyska ślizgowe

Przegląd wszystkich ważnych informacji dotyczących naszych łożysk ślizgowych iglidur: części standardowe i specjalne, nowe produkty, badania laboratoryjne itd.
Przejdź do widoku ogólnego

Produkty dla technologii rowerowej

Trójkąt tylny, widelec, sztyca i inne — obszary zastosowań motion plastics w rowerach
Odkryj teraz


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.