Change Language :
Pionoweurządzenia do kompletacji zamówień: Pionowe wózki do kompletacji zamówień serii EK-X są szczególnie imponujące w szerokiej ofercie firmy Still - firma z Hamburga jest częścią Kion Group, która z kolei jest drugim co do wielkości producentem wózków widłowych na świecie z obrotem prawie 4,5 miliarda euro (2013). Ich zadaniem jest podchodzenie do palet, z których kierowca wyjmuje pojedyncze kartony w wąskich korytarzach magazynu wysokiego składowania. Wózki do kompletacji zamówień osiągają wysokość kompletacji do dwunastu metrów i mogą być doskonale dostosowane do indywidualnych zastosowań dzięki modułowej konstrukcji. Nabywca może na przykład wybierać spośród różnych kabin, masztów windowych, paneli sterowania i systemów akumulatorowych, a także opcji niestandardowych.


Firma Still wykorzystuje już zasadę ugięcia do prowadzenia kabli w mniejszych wózkach do kompletacji zamówień i sprawdziła się ona w praktyce. W przypadku serii EK-X boczne prowadzenie rolki zostało nieco poprawione ze względu na dłuższe kable - a następnie pierwsze testy szybko wykazały, że to rozwiązanie niestety nie działa tutaj. Volker Haspel, odpowiedzialny za rozwój elektryczny w Kion Systems: "Kable, których normalnie używamy, skręcały się i wyglądały jak korkociąg. Wkrótce potem zawiodły w teście. Testowanie takich kabli jest skomplikowanym zadaniem samym w sobie. Wykonują one względne ruchy w ramie podnoszącej, a ruch wózków do kompletacji zamówień jest bardzo dynamiczny. Należy również wziąć pod uwagę siłę rozciągającą, która występuje tutaj w przeciwieństwie do energetycznych kabli łańcuchowych."

Testy przeprowadzone w laboratoriach obu firm wykazały, że specjalna konstrukcja kabla chainflex® z wiązkami żył również bardzo dobrze trzyma się na rolkach. Żyły są najpierw skręcane w wiązki, które z kolei są skręcane wokół elementu rdzeniowego o małej długości skoku. Ten element rdzenia służy nie tylko jako wypełniacz, ale jest również zaprojektowany jako element odciążający. Rezultat bardzo przypomina stalową linkę. Aby zapewnić dodatkowe wsparcie dla tej stabilnej struktury splotu, płaszcz jest wytłaczany pod ciśnieniem, aby prowadzić rdzeń w kierunku wzdłużnym. Wszystkie te środki mają na celu zminimalizowanie sił generowanych w kablu i utrzymanie struktury.
Specjalne materiały płaszcza i ich obróbka również znacząco wpływają na trwałość. Wykazano, że kształt koła pasowego nie ma wpływu na żywotność. To sprawiło, że decyzja projektantów Still była jasna, a kabel został zdefiniowany jako standard dla masztu EK-X. Zastosowano kabel chainflex® ze splotem wiązkowym i płaszczem TPE, który ma długość od 4,50 do 16 metrów w wózkach do kompletacji zamówień. Nie ma wątpliwości, że są one narażone na duże obciążenia. W wielu zastosowaniach urządzenia są w ciągłym użyciu, więc maszt jest zawsze w ruchu. Kable chainflex® poruszają się w tych warunkach tak samo, jak w wielu tysiącach zastosowań łańcuchów energetycznych. W ten sposób firma Still znalazła rozwiązanie problemu, który pojawił się z powodu zmodyfikowanej geometrii masztu i koła pasowego. Specjaliści od przewodów z firmy igus® również zyskali nową wiedzę: Teraz wiedzą, że ich przewody nadają się nie tylko do łańcuchów, ale sprawdzają się również w prowadnicach rolkowych.
Osobista:
Od poniedziałku do piątku: 7:00–20:00
Sobota: 8:00–12:00
Online:
Umów spotkanie z ekspertem