Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Reguły projektowania drylin® T

Regulacja i montaż

Kompensacja odchylenia równoległości szyn jest możliwa przy zastosowaniu pary łożysk: swobodnego i utwierdzonego w zakresie do 0.5 mm. W czasie montażu należy upewnić się, czy łożysko swobodne ma jednakowy luz po obu stronach.

Na rysunkach obok widać zalecaną przez nas konstrukcję układu z łożyskiem swobodnym i stałym.

Powierzchnie montowania szyn powinny być gładkie i płaskie (tj. poddane obróbce), aby zapobiec skręcaniu całości układu. Małe nierówności mogą być skompensowane regulacją luzu, w zakresie do 0.5mm. Regulacja luzu jest możliwa tylko bez obciążenia.

W przypadku jakichkolwiek pytań odnośnie projektowania i/lub instalacji, prosimy o kontakt z naszymi ekspertami.

1

Szyna

2

Elementy ślizgowe

3

Wózek poślizgowy

4

Wózek swobodny LLZ lub LLY

Montaż poprzeczny poziomy z łożyskiem swobodnym w kierunku Z
Montaż poziomy z łożyskiem swobodnym w kierunku Z
Wersja z montażem poziomym i łożyskiem swobodnym w kierunku Y i wózkiem poprzecznym

Łozyska swobodne do prowadnic

Przy aplikacji z dwoma równoległymi szynami, jedna strona musi zawierać łożysko swobodne. Zawsze istnieje rozwiązanie w postaci połączenia łożyska swobodnego i stałego, niezależnie, czy jest to instalacja pionowa, pozioma czy poprzeczna. Ta metoda projektowania zapobiega powolności i zacięciom w wypadku małych odchyleń równoległości szyn. Łożysko swobodne może być zamontowane z kontrolowanym luzem w kierunku przewidywanego odchylenia równoległości. W ten sposób powstaje dodatkowy margines luzu.

W czasie montażu należy upewnić się, czy łożysko swobodne ma jednakowy luz po obu stronach. Zalecane przez nas systemy zawierające łożyska stałe i ruchome pokazanę są na rysunkach w odpowiednich rozdziałach. Powierzchnie montowania szyn powinny być gładkie i płaskie (tj. poddane obróbce), aby zapobiec skręcaniu całości układu. Małe nierówności powierzchni montażowych mogą być kompensowane do pewnej granicy łożyskiem swobodnym.
Automatyczne wyrównanie odchyłek równoległości,
1. Łożysko swobodne, 2. Łożysko stałe

Siły mimośrodowe

Aby zapewnić prawidłowe użytkowanie bezobsługowych łożysk liniowych drylin® należy przestrzegać pewnych zasad:Jeśli odległość pomiędzy wektorem siły napędowej i łożyskami stałymi jest większa, niż dwukrotność rozstawy łożyska (zasada 2:1), wpółczynnik tarcia statycznego równy 0,25 może teoretycznie powodować zacinanie na prowadnicy.

Zasada ta obowiązuje niezależnie od wartości obciążenia lub siły napędowej. Iloczyn tarcia jest zawsze związany z łożyskami stałymi. Im większa odległość pomiędzy siłą napędową a łożyskami, tym większe jest zużycie i wielkość niezbędnej siły napędowej.

Nieprzestrzeganie zasady 2:1 podczas użytkowania liniowych łożysk ślizgowych może powodować nierównomierną pracę lub nawet zablokowanie układu. Takie sytuacje można często wyeliminować za pomocą stosunkowo prostych modyfikacji.

W przypadku jakichkolwiek pytań odnośnie projektowania i/lub instalacji, prosimy o kontakt z naszymi ekspertami.
Zasada 2:1,
1. Łożysko swobodne, 2. Łożysko stałe


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.