Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Bezobsługowe łożyska w hangarach dronów

Bezwypadkowe inspekcje gazociągów dzięki trwałej technologii łożyskowej drylin

Inspekcja gazociągów za pomocą śmigłowców jest kosztowna i czasochłonna. Alternatywą dla niemieckiej firmy exabotix jest flota dronów, która automatycznie startuje podczas lotów inspekcyjnych. Po zakończeniu misji drony lądują w odległych hangarach, które są bezobsługowe dzięki naszym systemom prowadzącym drylin W.

Profil

  • Co było potrzebne:Technologia łożysk liniowych drylin W
  • Wymagania: Wytrzymała technologia łożyskowa, która jest również niekorodująca i bezsmarowa.
  • Branża: Lotnictwo, drony
  • Sukces klienta: rozwiązania łożyskowe drylin, które nie wymagają smarowania ani konserwacji, eliminują potrzebę kosztownych podróży personelu konserwacyjnego do hangarów. Elementy są również samoczyszczące i odporne na ekstremalne temperatury, wysoką wilgotność i promienie UV.
Hangar dla dronów z platformą Quadrocopter HD 4-1100 przed lotem inspekcyjnym: na pokładzie jest specjalna kamera do mapowania

Problem

Gazociągi są narażone na różne zagrożenia: prace budowlane, roślinność, osuwiska itp. Dlatego wymagają regularnych kontroli wizualnych. Śmigłowce, które są zwykle używane, to ogromne koszty i często powodują dotkliwy hałas dla mieszkańców.
exabotix oferuje alternatywę: Od 2012 wdraża rozwiązania dronowe, a wśród jej klientów są operatorzy gazociągów. Opracowany w tym celu dron HD 4-1100 wykorzystuje inteligentne oprogramowanie GPS do w pełni zautomatyzowanych lotów nad kontrolowanymi rurociągami, zgłaszając wszelkie widoczne cechy krajobrazu, aby w razie potrzeby można było podjąć środki zaradcze. Ponieważ rurociągi mają często długość kilkuset kilometrów, do pracy należy użyć dużej liczby dronów, dzieląc między sobą trasę. Aby właściwie ustawić każdego drona przed lotem inspekcyjnym, exabotix rozmieszcza hangary dla dronów w regularnych odstępach czasu na trasie. Po otrzymaniu polecenia startu z centrum sterowania, bramy otwierają się, a platforma z dronem się wysuwa. Gdy dron wraca, ląduje na wysuniętej platformie, gdzie dzięki wbudowanym stykom w stopach natychmiast ładuje akumulator po dotarciu do powierzchni lądowania.
Projekt hangaru dla dronów musiał być jak najbardziej wytrzymały i bezobsługowy, aby uniknąć kosztownych wizyt konserwacyjnych w odległych lokalizacjach hangarów. Wymagało to systemu wolnego od korozji i smaru, zwłaszcza w przypadku 4,5-metrowych szyn, które wysuwają platformę do startu i lądowania na otwartą przestrzeń.

Rozwiązanie

Do swoich hangarów inżynierowie zdecydowali się na produkty z serii drylin W — szyny liniowe wykonane z aluminium oraz wózki wykonane z odlewu ciśnieniowego cynku — na których dziś montowane są podesty.
System prowadnic drylin W oferuje kilka decydujących zalet, które doprowadziły do tego wyboru. Łożyska liniowe są ekonomiczne i prawie bezobsługowe. Dzieje się tak, ponieważ stojaki wózka wykonane są z wysokowydajnego tworzywa sztucznego iglidur J, którego stałe środki smarne zapewniają bezobsługową pracę na sucho o niskim współczynniku tarcia — bez ani jednej kropli oleju smarującego. To znacznie zmniejsza koszty konserwacji, które wynikałyby z czasochłonnej podróży samego technika. Ponieważ technologia łożyskowa jest samoczyszcząca, nie są konieczne żadne prace związane z czyszczeniem. Łożyska wózka ślizgają się zamiast toczyć po szynach liniowych, więc wypychają brud przed siebie, aż w końcu spadnie z szyn. Szyny z hartowanego, anodowanego aluminium są wyjątkowo odporne na temperaturę (od -20 do +40 stopni Celsjusza), a promienie UV i wilgoć nie stanowią dla nich problemu. Wkładki w wózkach zapewniają również niską absorpcję wilgoci (tylko 0,3 procent).
Hangar dla dronów i podobne rozwiązania już pomogły exabotix w szybkim rozwoju. Firma zatrudnia obecnie 30 pracowników, a liczba ta rośnie. Ma też plany na przyszłość. Na przykład obecnie rozważa powiększenie hangaru. Dzięki temu powstałby kontener, który firmy kurierskie mogłyby załadować pięcioma dronami, aby dostarczać paczki na obszarach wiejskich.

„Komponenty … idealnie nadają się do zwiększenia wytrzymałości naszego hangaru dla dronów i ograniczenia konserwacji”.


Sam Cegarra, inżynier exabotix
Hangar dla dronów z drylin W Platforma porusza się na naszych szynach liniowych drylin. Wykonane z anodowanego aluminium, dzięki swojej odporności na korozję idealnie nadają się do całorocznego użytku na zewnątrz.
Dron na wysuwanej platformie Platforma startowo-lądowa jest jednocześnie stacją ładującą. Quadrocopter wykorzystuje styki na płozach do ładowania akumulatorów. Jego zasięg wynosi 18 kilometrów.

Tutaj można znaleźć więcej ciekawych aplikacji z wielu różnych obszarów zastosowań

Przejdź do konkursu manus



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.