Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)
Nowe rozmiary gwintu

Minimalny luz osiowy

Nakrętki śrub pociągowych o zmniejszonym luzie, z naprężeniem wstępnym

Nakrętkę śruby pociągowej z naprężeniem wstępnym charakteryzuje minimalny luz osiowy i najwyższa dokładność pozycjonowania. Jest to ekonomiczna alternatywa dla nakrętek typu zero-backlash, stworzona do realizacji krótkich skoków. Jest to sprawdzona funkcja naprężenia wstępnego z modułów liniowych SHT-PL.

Stały, minimalny luz dla wysokiej dokładności pozycjonowania
Bardziej ekonomiczne niż nakrętka ZB z powodu mniejszej liczby komponentów i formowania wtryskowego
► Zmniejszony luz osiowy za pomocą naprężenia wstępnego sprężyny na nakrętce śruby pociągowej
Śruba pociągowa jest bezsmarowa

Zmniejszenie czasu projektowania i optymalizacja procesu zakupu technologii śrub pociągowych.
 
Przejdź do sklepu online

Zakres produktu

Maksymalna dokładność pozycjonowania

Nr art.
Gwint
d1
d2
d3
d4
d5
b1
b2
Maks. obciążenie osiowe [N]
DST-JFRM-PL-0001-DS8X2DS8x2
8
20
38.1
28,2
5,2
41-46
4,8
40
DST-JFRM-PL-0001-DS8X8DS8x8
8
20
38.1
28,2
5,2
41-46
4,8
40
DST-JFRM-PL-0001-DS8X10DS8x10
8
20
38.1
28,2
5,2
41-46
4,8
35

 Stale minimalny luz osiowy dla wysokiej dokładności pozycjonowania
 Bardziej ekonomiczne w porównaniu do nakrętki śruby pociągowej ZB dzięki mniejszej liczbie komponentów i procesowi produkcji metodą formowania wtryskowego
  Zmniejszony luz osiowy dzięki sprężynowemu naprężeniu wstępnemu na nakrętce śruby pociągowej
  Brak smarów i olejów w napędzie śruby pociągowej

Wymiary nowej nakrętki śruby prowadzącej dryspin® z napięciem wstępnym w skrócie



Więcej ważnych informacji:


Co należy zrobić w przypadku wystąpienia niepożądanego luzu osiowego?

Wstępnie obciążona nakrętka śruby pociągowej z gwintem dryspin®

Luz osiowy — co to dokładnie jest? Jak się go definiuje i na co należy zwrócić uwagę?
Pytanie o luz jest często zadawane w przypadku polimerowych nakrętek śrub pociągowych. Opisuje on utracony ruch, tzn. "martwy przesuw" na śrubie pociągowej. Inaczej mówiąc, jest to szczelina między bokami gwintu śruby pociągowej a nakrętką śruby pociągowej. Często mówi się ogólnie o "luzie". W tym kontekście prawidłowy termin techniczny to luz osiowy. Nakreśla ruch nakrętki śruby pociągowej w kierunku osiowym bez ruchu śruby pociągowej. Napędy śrubowe wymagają minimalnego luzu, aby zachować swoje funkcje. Jeżeli luz osiowy jest zbyt mały, zwiększa się również moment obrotowy potrzebny do poruszenia nakrętki śruby pociągowej.

Co należy mieć na uwadze:
Oprócz luzu osiowego wynikającego z tolerancji produkcji należy uwzględnić również specyficzne elementy wpływające na dane zastosowanie. Oprócz wpływu temperatury oraz wilgotności, trzeba uwzględnić minimalny luz w danej aplikacji, a także ciepło wytwarzane podczas tarcia w trakcie pracy. Odgrywa to kluczową rolę w związku z rozszerzalnością zastosowanego polimeru. Oznacza to, że luz osiowy w systemie może się zmieniać wraz z wahaniami temperatury.

Jak można zmniejszyć luz osiowy?
Oprócz prawidłowego doboru materiału, mechanizm naprężenia wstępnego okazał się skutecznym środkiem zmniejszania niepożądanego luzu osiowego. Dla naszych gwintów wielozwojnych dryspin® i gwintów trapezowych, istnieją cztery wersje z naprężeniem wstępnym: Zero-Backlash, Preload, Low-Clearance oraz nakrętka śruby pociągowej AB.Zasada działania wstępnie obciążonej nakrętki śruby pociągowej
Nakrętki śruby pociągowej PL zmniejszają luz osiowy w napędzie śrubowym poprzez wstępne obciążenie dwóch części śruby pociągowej sprężyną zaciskową. Sprężyna rozsuwa obie połówki nakrętki śruby pociągowej osiowo w kierunku boków śruby pociągowej. Dopóki obciążenie osiowe w napędzie śruby pociągowej jest mniejsze niż napięcie wstępne sprężyny, cały napęd śruby pociągowej ma zmniejszony luz międzyzębny. To również trwale redukuje luz spowodowany zużyciem.

Potencjalne aplikacje w technologii medycznej
Bezsmarowa praca i wysoka precyzja są bardzo ważne, zwłaszcza w technologii medycznej. Dzięki bezluzowej i ekonomicznej funkcji nakrętki śruby pociągowej PL, można osiągnąć liczne korzyści zarówno dla ruchów poziomych, jak i pionowych:
  • Czyste działanie dzięki właściwościom bezsmarowym i bezobsługowym
  • Minimalny osiowy luz międzyzębny bez konieczności regulacji
  • Precyzyjne pozycjonowanie i ruchy posuwowe
  • Płynniejsza praca i mniej drgań dzięki połączeniu profilu gwintu dryspin® i obciążenia wstępnego nakrętki śruby pociągowej
Korzyści w zakresie cen i technologii mogą być optymalnie połączone zarówno w przypadku regulacji głowic pipety, jak i przy pobieraniu próbek. W przypadku zastosowań z wysokimi obciążeniami, wysokimi temperaturami lub w silnie zanieczyszczonym środowisku, należy zawsze stosować standardową nakrętkę śruby pociągowej. Wynika to z faktu, że wszystkie cztery zasady są łamane przez zbyt wysokie obciążenia. Z tego powodu maksymalne, statyczne obciążenia osiowe są określone oddzielnie dla każdego modelu nakrętki śruby pociągowej.

Przetestuj technologię dryspin®

Zapytaj o bezpłatną próbkę śruby pociągowej

Trzymanie prawdziwej części w dłoniach jest ważną częścią zrozumienia danego elementu. W tym celu z przyjemnością prześlemy Państwu próbkę naszych śrub pociągowych dryspin. W próbce podsumowaliśmy wszystkie dane techniczne i zalety technologii śrub pociągowych dryspin. Zapraszamy do samodzielnego sprawdzenia, a jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania, nasi eksperci chętnie pomogą.
Zapytaj o bezpłatną próbkę śruby pociągowej


Wyślij prośbę o kontakt:

Prośba o kontakt
Przejdź do formularza



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.