Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)
Nowe rozmiary śrub pociągowych

Płynna i cicha praca, długa żywotność

Nowe wymiary dryspin®: rozszerzenie asortymentu gwintów ślizgowych i wielozwojnych

Wielozwojne śruby pociągowe są częścią naszego asortymentu dryspin®, który został specjalnie zaprojektowany do szybkich i bardzo wydajnych zastosowań. Tutaj dostępne są rozmiary gwintów od DS4x2,4 do DS18x100. Zakres produktów śrub pociągowych oferuje również małe skoki z dobrze znanymi zaletami dryspin®.

Cicha praca bez drgań 
► Obróbka śruby pociągowej online bez konieczności znajomości CAD
► Przewidywana żywotność napędów śrubowych dostępna online
► Określona długość bez odpadów
► Do 30% dłuższa żywotność dzięki asymetrii gwintu
 
Przejdź do sklepu online

Oszczędności ze śrubami pociągowymi: dane techniczne i zakres produktów [mm]

Wszystkie śruby pociągowe dryspin® mogą zostać poddane indywidualnej obróbce. Prosimy o konfigurację online lub wysłanie nam swojego rysunku. Następnie możemy przedstawić szybką wycenę.
Nr art.
Gwint
d1 (-0,1)
d3 (-0,1)
P
L maks.
Masa [kg]
Liczba biegów
Kąt skoku [°]
DST-LS-10x20-R-□-ES
DS10x20
10
7,0
20
1.000
0,44
6
32,48
DST-LS-12.7x10-R-□-ES
DS12,7x10
12,7
9,6
10
1.000
0,81
4
14,07
DST-LS-25x5-R-□-ES
DS25x5
25 (-0,25)
20,6
5
1.000
3,18
1
3,64
□ = zmienna długość
 
  • Cicha praca dzięki geometrii gwintu 
  • Do 30% dłuższa żywotność dzięki asymetrii gwintu
  • Ciągłe serie testów w wewnętrznym laboratorium badawczym 
  • Bezsmarowna praca i łatwe czyszczenie dzięki odpornej na korozję stali nierdzewnej AISI 304
  • Bezpłatne narzędzie online do obróbki śrub pociągowych, bez konieczności wcześniejszej znajomości CAD, w tym rysunek wymiarowy 2D i aktualna cena

Rzut okiem na nowe wymiary wielozwojnych śrub pociągowych dryspin®


Więcej ważnych informacji:


Geometria gwintu dryspin®

Płynna praca, mniej wibracji — alternatywa dla gwintów trapezowych

Co oznacza technologia śrub pociągowych i co przez nią rozumiem?
Technologia śrub pociągowych jest częścią technologii napędowej i, mówiąc w skrócie, opisuje powtarzalne przekształcenia ruchu obrotowego w ruch translacyjny o regularnych cyklach. Technologia śrub pociągowych dryspin® została opatentowana w 2014 przez zespół zajmujący się rozwojem technologii śrub pociągowych dryspin®. Szczególny nacisk położono na wydłużenie żywotności i poprawę wydajności. Portfolio produktów dryspin® obejmuje (wielozwojne) śruby pociągowe wykonane ze stali nierdzewnej lub aluminium, a także dopasowane nakrętki wykonane z wysokowydajnych polimerów igus®. Są one dostępne ze skokiem od 1 mm do 100 mm. Geometria gwintu dryspin® jest rozszerzeniem tradycyjnych technologii gwintowania, takich jak gwinty metryczne i trapezowe. Technologia śrub pociągowych dryspin® ma wiele zalet w porównaniu z konwencjonalnymi geometriami śrub pociągowych.Jak mogę sprawdzić kierunek gwintu mojej śruby pociągowej?
Kierunek obrotu gwintu w prawo lub w lewo można łatwo określić za pomocą kontroli wzrokowej. Jeśli spojrzeć na śrubę pociągową od przodu, najlepiej widać różnicę między gwintem lewo- i prawoskrętnym.  W przypadku śrub z gwintem prawoskrętnym, boki gwintu wznoszą się od lewego dolnego do prawego górnego rogu. Na rysunkach produkcyjnych gwinty prawoskrętne są często oznaczane literami RH, np.DS10x20-RH. Więcej informacji.

Samohamowne — co to oznacza?
Samohamowność oznacza, że nakrętki i śruby pociągowe nie mogą być poruszane bez użycia siły zewnętrznej. Gdy tylko wartość tarcia statycznego zostaje przekroczona, komponenty przestają być samohamowne. Napędy śrubowe z trapezowym gwintem wielozwojnym cechuje ograniczona samohamowność; natomiast napędy śrubowe wielozwojne są jej pozbawione. Ponieważ samohamowność zależy zarówno od kąta skoku, jak i od współczynnika tarcia pary ślizgowej, utrata samohamowności może wystąpić przy bardzo niskich współczynnikach tarcia, nawet w przypadku pojedynczych gwintów trapezowych. Więcej informacji. 

Cicha i bezwibracyjna praca oraz wyższe prędkości
Dzięki zaokrąglonym bokom zębów i ściślejszym tolerancjom produkcyjnym geometrii gwintu dryspin® zredukowano możliwą, powodującą hałas powierzchnię styku pomiędzy nakrętką śruby pociągowej a śrubą pociągową. Wynika to z faktu, że im większa powierzchnia stykowa dwóch powierzchni poruszających się względem siebie, tym więcej drgań jest przekazywanych, co może być słyszane jako grzechot lub skrzypienie. Oznacza to, że można osiągnąć wyższe prędkości przesuwu bez powodowania hałasu.

Do 30% dłuższa żywotność  — dzięki asymetrii gwintu
Dzięki większym odległościom pomiędzy poszczególnymi skokami gwintu dryspin®, gwint idealnie dopasowuje się do właściwości bezsmarowych, wysokowydajnych polimerów igus®. Proporcje trybologicznie zoptymalizowanego polimeru w zwojach gwintu mogą być zwiększone o współczynnik 1,3. Materiały o większej odporności na zużycie oraz wyższe współczynniki efektywności decydują o dłuższej — nawet do 5 razy — żywotności w porównaniu ze standardowymi geometriami. Więcej informacji.

Czy mogę smarować polimerową śrubę pociągową?
Nie jest tajemnicą, że firma igus® jest zwolennikiem bezsmarowych łożysk. Mówiąc prościej, smarowanie nie jest wymagane w przypadku produktów igus®. Wiele osób uważa, że smarowanie niektórych produktów jest niezbędne, aby zapewnić brak zakleszczania i ciągły, płynny ruch. Łatwo jednak zapomnieć, że smarowanie nie jest warunkiem koniecznym dla wszystkich produktów. W przypadku nakrętek śrub pociągowych igus® smarowanie nie jest wymagane. Konieczne jest sprawdzenie odporności na stosowane smary.

Przetestuj technologię dryspin®

Zapytaj o bezpłatną próbkę śruby pociągowej

Trzymanie prawdziwej części w dłoniach jest ważną częścią zrozumienia danego elementu. W tym celu z przyjemnością prześlemy Państwu próbkę naszych śrub pociągowych dryspin. W próbce podsumowaliśmy wszystkie dane techniczne i zalety technologii śrub pociągowych dryspin. Zapraszamy do samodzielnego sprawdzenia, a jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania, nasi eksperci chętnie pomogą.
Zapytaj o bezpłatną próbkę śruby pociągowej


Wyślij prośbę o kontakt:

Prośba o kontakt
Przejdź do formularza



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "tribotape", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.