Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Testy porównawcze łożysk ślizgowych iglidur® oraz łożysk igiełkowych w ruchu wahliwym

Klient dostarczył do laboratorium igus® wykorzystywane w swojej aplikacji wały, celem przeprowadzenia serii testów. Testy przeprowadzono w firmowym laboratorium testowym przy użyciu standardowego urządzenia testującego (Zdjęcie 1). W aplikacji występuje sporadyczne ryzyko wystąpienia dużej ilości zanieczyszczeń. W związku z tym smarowanie jest niepożądane, a ponadto niezbędne dla działania łożysk igiełkowych smarowanie można zagwarantować tylko w ograniczonym zakresie w stosunku do całego czasu pracy. W związku z tym łożyska ślizgowe poddano testom przy pracy normalnej, tj. na sucho bez smarowania, zaś łożyska igiełkowe przetestowano ze smarowaniem i bez. W pierwszym kroku wszystkie testy przeprowadzono bez udziału zanieczyszczeń. W przypadku łożysk ślizgowych iglidur® zużycie mierzono w oparciu o wzrost średnicy wewnętrznej w kierunku obciążenia. W tym celu średnicę wewnętrzną zmierzono mikrometrem przed i po testach. Różnica pomiędzy tymi dwoma pomiarami stanowi zużycie. W oparciu o liczbę cykli obliczono przebieg, aby umożliwić porównanie zużycia. Pomiar średnicy wewnętrznej łożysk igiełkowych przy użyciu przyrządów dostępnych w laboratorium był niemożliwy. W związku z tym w ich przypadku zużycie ustalono w oparciu m.in. o utratę masy.
Testy zużycia w ruchu wahliwym Zdjęcie 1: testy przeprowadzono w firmowym laboratorium testowym przy użyciu standardowego urządzenia testującego


 
 

1

Układ dźwigni do zadawania obciążenia

2

Obciążenie

3

Miejsce badania

Test zużycia przeprowadzono przy następujących parametrach:

  
Parametr  Wartość   
Łożyskoiglidur® P210iglidur® Qiglidur® Q2Łożysko igiełkoweŁożysko igiełkowe
WałWał dostarczony
przez klienta (azotowany)
Wał dostarczony
przez klienta (azotowany)
Wał dostarczony
przez klienta (azotowany)
Wał dostarczony
przez klienta (azotowany)
Wał dostarczony
przez klienta (azotowany)
Obciążenie4 MPa4 MPa4 MPa4 MPa4 MPa
Rodzaj ruchuWahliwyWahliwyWahliwyWahliwyWahliwy
Kąt wychylenia60°60°60°60°60°
Prędkość0,01 m/s0,01 m/s0,01 m/s0,01 m/s0,01 m/s
SmarowaniebrakbrakbrakbrakOKS 400 (jednorazowo)
Docelowa liczba cykli600000600000600000600000600000
iglidur® P210 Zdjęcie 2: łożysko iglidur® P210 oraz wał, testowane bez smarowania
iglidur® Q Zdjęcie 3: łożysko iglidur® Q oraz wał, testowane bez smarowania
iglidur® Q2 Zdjęcie 4: łożysko iglidur® Q2 oraz wał, testowane bez smarowania
Łożysko igiełkowe Zdjęcie 5: łożysko igiełkowe oraz wał, testowane bez smarowania

Porównanie średniego zużycia

iglidur® P210, iglidur® Q, iglidur® Q2; p=4 MPa; v=0,01 m/s; kąt wychylenia 60°

Wynik:

Niesmarowane łożyska igiełkowe uległy awarii po zaledwie ok. 1/10 do 1/3 docelowego czasu pracy. Ponadto wał uległ znacznemu uszkodzeniu. Smarowane łożyska igiełkowe stały się cięższe. Prawdopodobnie zostało to spowodowane przez cząstki brudu, które dostały się do łożyska i związały ze smarem. Jednakże łożysko uległo tylko nieznacznemu zużyciu. Podobnie jak smarowane łożyska igiełkowe, wszystkie łożyska ślizgowe iglidur® osiągnęły docelowy czas pracy pozostając w pełni sprawne. Na wałach także widoczne są tylko nieznaczne ślady. Najlepsze wyniki pod względem zużycia osiągnęły łożyska ślizgowe wykonane z materiału iglidur® P210; również ślady na wale wyglądają najmniej niepokojąco w połączeniu z tymi łożyskami. Biorąc pod uwagę powyższe wyniki, jako bezsmarowe łożysko w zastosowaniu zalecamy łożysko ślizgowe wykonane z materiału iglidur® P210. W razie potrzeby istnieje możliwość przeprowadzenia w kolejnym korku dalszych testów w warunkach zabrudzenia.

Więcej informacji

24 - 48 godzin - Magazyn Polska iglidur® przegląd produktów

iglidur: szeroki asortyment łożysk i akcesoriów od firmy igus®

Laboratorium testowe łożysk

W laboratorium testowym łożysk co roku wykonywanych jest ponad 135 bilionów ruchów testowych.

24 - 48 godzin - Magazyn Polska

Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.