Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Najlepsze zawieszenie na siodełku z bezobsługowymi łożyskami kołnierzowymi iglidur

Profil

  • Co było potrzebne:Łożyska ślizgowe dla czterech punktów łożyskowania w punktach obrotu sztycy równoległobocznej
  • Wymagania: Odporność na zużycie, niski współczynnik tarcia, bezsmarowość/bezobsługowość, niewrażliwość na nacisk krawędziowy
  • Zakres zastosowania: Przemysł rowerowy, komponenty rowerowe
By.schulz GmbH opracowuje wysokiej jakości komponenty rowerowe, które są używane w oryginalnym wyposażeniu producentów rowerów premium, ale są również dostępne jako akcesoria w handlu. Atrakcja produktu: amortyzowana sztyca równoległoboczna G.2. Została przetestowana przy dwóch długościach przesuwu zawieszenia (30 i 50 mm) dla różnych wag do 150 kg, a magazyn rowerowy po prostu ocenił to rozwiązanie jako: "Super".
Amortyzowana sztyca firmy by.Schulz

Problem

Dla projektantów ważna była wysoka jakość komponentów. Gerd Brücker, inżynier ds. projektowania w by.schulz: „Aluminiowa tuba jest wytwarzana w 3D i ma różne grubości ścianek — to oszczędza masę. Sprężyna z drutu płaskiego znajduje się bezpośrednio w strumieniu siły i jest ściśliwy w 50 procentach. Dobrze przyjmuje obciążenie i reaguje szybciej niż sprężyny z drutu okrągłego”. Elementy elastomerowe służą jako ograniczniki końcowe. Wybór materiału na cztery punkty łożyskowania w punktach obrotu podpory, której sprężyna jest praktycznie zaciśnięta w równoległoboku, był również kwestią znalezienia najlepszego rozwiązania pod względem jakości. Wyzwanie: „Oś wykonuje ruchy oscylacyjne, gdy jest obciążona sprężyną. W tym procesie łożyska poddawane są wysokim naprężeniom na małym odcinku” — mówi Brücker. W pierwszej serii zastosowano tuleje mosiężne i osie ze stali nierdzewnej. Oznaczało to, że łożyska musiały być regularnie smarowane, a producenci chcieli tego uniknąć w dalszym rozwoju eksponatu. Wtedy pojawiły się łożyska firmy igus wykonane z wysokowydajnego polimeru z wbudowanym smarem — i początkowo spotkały się z zastrzeżeniami. „Na początku nie wierzyliśmy, że łożyska z tworzyw sztucznych spełnią nasze wysokie wymagania” — mówi założyciel Markus Schulz. Ale twórcy — zawsze otwarci na nowe pomysły — byli chętni do spróbowania. Obejmowały one zarówno testy jazdy by.schulz z przerobionymi sztycami, jak i specjalne serie testów w laboratorium igus.

Rozwiązanie

Łożyska kołnierzowe wykonane z materiału iglidur W360 osiągnęły obliczoną długą żywotność, a także oferują dodatkowe korzyści. Gerd Brücker: „Wartość tarcia jest niska, podobnie jak moment rozruchowy. Oznacza to, że zawieszenie jest bardziej czułe i nie ma szarpnięć”. Ze względu na bardzo dobrą i powtarzalną dokładność wymiarową łożysk formowanych wtryskowo, obróbka CNC sąsiednich elementów metalowych może być również przeprowadzana bardzo precyzyjnie: ponieważ nie ma luzów bocznych, podczas obróbki możliwe są bardziej węższe tolerancje. Kolejna zaleta: łożyska z tworzywa sztucznego są bardziej odporne na naciski krawędziowe niż łożyska mosiężne: ponieważ luz występuje tylko wtedy, gdy łożyska są wciśnięte, lepiej dopasowują się do otaczającej struktury. Pomaga to również zapewnić, że zawieszenie zawsze reaguje optymalnie. Wreszcie łożyska są lekkie i nie wymagają dodatkowego smarowania.

Markus Schulz zwraca uwagę, że pytanie „mosiądz czy plastik?” nie było przede wszystkim kwestią kosztów: „Dla nas zawsze chodzi o optymalną funkcjonalność”. Jednak wygląd również odgrywa rolę, dlatego igus produkuje łożyska dla firmy by.schulz w specjalnym, czarnym kolorze.
Dowiedz się więcej o łożysku kołnierzowym iglidur W360

„Na początku nie wierzyliśmy, że łożyska z tworzyw sztucznych spełnią nasze wysokie wymagania”.

Markus Schulz, założyciel firmy by.schulz GmbH


Markus Schulz i Gerd Brücker z by.schulz Markus Schulz, założyciel by.schulz GmbH (z lewej), z Gerdem Brückerem, projektantem amortyzowanej sztycy.
Łożysko ślizgowe iglidur W360 zwykłe i czarne Łożysko ślizgowe iglidur W360 wykonane z wysokowydajnego tworzywa sztucznego z wbudowanym środkiem smarnym. Po lewej standardowy materiał iglidur W360, po prawej w specjalnym kolorze dla by.schulz.

Dodatkowe informacje

Nasze łożyska ślizgowe

Przegląd wszystkich ważnych informacji dotyczących naszych łożysk ślizgowych iglidur: części standardowe i specjalne, nowe produkty, badania laboratoryjne itd.
Przejdź do widoku ogólnego

Produkty dla technologii rowerowej

Trójkąt tylny, widelec, sztyca i inne — obszary zastosowań motion plastics w rowerach
Odkryj teraz


Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.