Prosimy wybrać kraj dostawy

Wybór kraju/regionu może mieć wpływ na różne czynniki, takie jak cena, opcje wysyłki i dostępność produktów.
Moja osoba do kontaktu
igus® Sp. z o.o.

ul. Działkowa 121C

02-234 Warszawa

+48 22 863 57 70
+48 22 863 61 69
PL(PL)

Złoty manus - pojazd gąsienicowy


Opis zastosowania

System: pojazd gąsienicowy
Branża: pojazdy terenowe
Wymagania klienta: bezawaryjne punkty łożyskowe pomimo błota, szlamu i bagna
Rozwiązanie igus: Łożyska ślizgowe iglidur TX1
 
Kässbohrer Geländefahrzeug AG otrzymuje złotego manusa za zastosowanie łożysk ślizgowych iglidur na osiach wahliwych i napinających PowerBully. 

Transport zespołów wiertniczych, żurawi, podnośników i koparek w trudnym terenie to zadanie pojazdu gąsienicowego PowerBully firmy Kässbohrer Geländefahrzeug AG z Laupheim. Wszystkie podzespoły muszą być absolutnie niezawodne i zdolne do wytrzymania podróży przez błoto, szlam i bagno. Arawie nie mogą występować, ponieważ najbliższa droga jest często oddalona o  wiele kilometrów.
 
Tak samo wytrzymałe muszą być łożyska ślizgowe w podwoziu. Pomimo dokładnego uszczelnienia, do punktów łożyskowania docierają czasami zanieczyszczenia. Jeśli łożyska się zaklinują, prowadnik może, w najgorszym wypadku, zostać zerwany. Aby temu zapobiec, producenci pojazdów stosują tuleje łożysk ślizgowych iglidur TX1 na czterech osiach wahadłowych i osi napinającej. Firma igus wyprodukowała specjalne tuleje dla Kässbohrer Geländefahrzeug AG w niespotykanych dotąd wymiarach i przetestowała je.

W poszukiwaniu odpowiedniego materiału

„Ze względu na pozytywne doświadczenia z łożyskami ślizgowymi igus w innych projektach, skontaktowałem się z Reinerem Nusserem w maju 2020” — wspomina Marius Holder. „Następnie zorganizowaliśmy test przy zastosowaniu trzech różnych materiałów igus, łożyska metalowego i łożyska tocznego należącego do asortymentu konkurencji, a także przeprowadziliśmy długoterminowy test w rzeczywistych warunkach na wale firmy Kässbohrer” — wyjaśnia Reiner Nusser, konsultant ds. sprzedaży technicznej w firmie igus GmbH.

„Tutaj iglidur TX1 okazał się optymalnym materiałem do zastosowania w PowerBully”. Testy zostały przeprowadzone w wewnętrznym laboratorium igus, o powierzchni 3800 metrów kwadratowych w Kolonii, na standardowych obrotowych stanowiskach testowych do najbardziej wymagających zastosowań. Aby określić szybkość zużycia, za pomocą mikrometru zewnętrznego, mierzono wewnętrzną średnicę łożysk przed i po teście. Test pokazuje, że TX1 ma ośmiokrotnie dłuższą żywotność niż poprzednie łożysko ślizgowe. Przedstawienie w liczbach: toczone łożysko z tworzywa sztucznego ma najwyższy stopień zużycia — bez zastosowania smaru — wykazując około 832 µm/km, podczas gdy iglidur Q2 posiada najniższy wynoszący ok. 73,5 µm/km. W stanie nasmarowanym, łożysko metalowe wykazuje największą szybkość zużycia (ok. 199 µm/km), najniższy iglidur TX1 (ok. 70 µm/km.
PowerBully z łożyskami ślizgowymi iglidur
Pojazd terenowy z łożyskami ślizgowymi iglidur
Pojazd terenowy z łożyskami ślizgowymi iglidur



Terminy "Apiro", "AutoChain", "CFRIP", "chainflex", "chainge", "chains for cranes", "ConProtect", "cradle-chain", "CTD", "drygear", "drylin", "dryspin", "dry-tech", "dryway", "easy chain", "e-chain", "e-chain systems", "e-ketten", "e-kettensysteme", "e-loop", "energy chain", "energy chain systems", "enjoyneering", "e-skin", "e-spool", "fixflex", "flizz", "i.Cee", "ibow", "igear", "iglidur", "igubal", "igumid", "igus", "igus improves what moves", "igus:bike", "igusGO", "igutex", "iguverse", "iguversum", "kineKIT", "kopla", "manus", "motion plastics", "motion polymers", "motionary", "plastics for longer life", "print2mold", "Rawbot", "RBTX", "readycable", "readychain", "ReBeL", "ReCyycle", "reguse", "robolink", "Rohbot", "savfe", "speedigus", "superwise", "take the dryway", "tribofilament", "triflex", "twisterchain", "when it moves, igus improves", "xirodur", "xiros" oraz "yes" są prawnie chronionymi znakami towarowymi firmy igus® GmbH/ Kolonia w Federalnej Republice Niemiec oraz, w przypadku niektórych, również w innych krajach. Jest to niepełna lista znaków towarowych (np. oczekujące na rozpatrzenie wnioski o rejestrację znaków towarowych lub zarejestrowane znaki towarowe) firmy igus GmbH lub spółek powiązanych z igus w Niemczech, w Unii Europejskiej, USA i/lub innych krajach lub jurysdykcjach.

igus® GmbH podkreśla, że nie sprzedaje żadnych produktów firm Allen Bradley, B&R, Baumüller, Beckhoff, Lahr, Control Techniques, Danaher Motion, ELAU, FAGOR, FANUC, Festo, Heidenhain, Jetter, Lenze, LinMot, LTi DRiVES , Mitsubishi, NUM, Parker, Bosch Rexroth, SEW, Siemens, Stöber oraz wszystkich innych producentów napędów wspomnianych na tej stronie. Produkty oferowane przez igus® należą do igus® GmbH.