Firma ITW Highland UK poszukiwała trwałego i niezawodnego rozwiązania do łożyskowania pokryw bagażników. Podczas różnych testów pojawiły się dwa główne problemy związane z wysokimi wymaganiami stawianymi łożyskom. Po pierwsze, poszukiwano trwałego rozwiązania, które byłoby w stanie wytrzymać co najmniej 30 000 cykli, nawet w niekorzystnych warunkach środowiskowych, charakteryzujących się przede wszystkim pyłem i słoną wodą. Poprzednie rozwiązanie wytrzymywało jedynie 10 000 ruchów. Otwory w obudowach są wykonane ze stali o grubości 3,5 mm, co powoduje powstawanie zadziorów, które wrzynają się w tuleje aż do ich całkowitego zniszczenia. Problem ten został tymczasowo rozwiązany poprzez wklejenie łożyska. Oprócz testów wytrzymałościowych, muszą zostać spełnione również inne wymagania, takie jak całkowita absorpcja wilgoci, sztywność, przemieszczenie boczne i zachowanie pod długotrwałym obciążeniem statycznym. W celu przeprowadzenia dalszych testów, klient wysłał pojazdy wraz z zamontowanym łożyskiem do komór klimatycznych, aby symulować zimne i gorące warunki pustynne przez około osiem tygodni. Drugim wymogiem było podparcie łożyska. Poprzednie łożyska wypadły z obudowy podczas procesu montażu. Chociaż problem ten został rozwiązany poprzez improwizowane wklejenie obudowy w otwory, nie był to rozsądny i ekonomiczny proces w przypadku produkcji na linii montażowej. Producent samochodów poszukiwał zatem zoptymalizowanego rozwiązania, które spełniałoby wysokie wymagania i było łatwe w montażu.