W zawodach Formula SAE, w których biorą udział uniwersytety z całego świata, tworzone są rozwiązania techniczne, które konkurują ze sobą. Formula Seven, mała firma składająca się z byłych członków zespołu biorącego udział w zawodach, komercjalizuje najbardziej udane i skuteczne rozwiązania techniczne zaprezentowane w tym konkursie.
Jednym z rozwiązań technicznych wyłonionych w konkursie była przekładnia kierownicza z zębnikiem śrubowym i zębatką do prototypu jednomiejscowego samochodu wyścigowego. W ramach Formuły SAE istniało kilka wymagań, które musiały zostać spełnione podczas tworzenia komponentu. Po pierwsze, cały układ kierowniczy musiał być wyjątkowo lekki, aby utrzymać całkowitą masę samochodu wyścigowego na jak najniższym poziomie, a tym samym umożliwić pojazdowi większą dynamikę. Materiały musiały być szczególnie niezawodne, tj. musiały umożliwiać bezpieczną i prawidłową jazdę samochodu wyścigowego przez długi czas, jednocześnie narażając go na duże obciążenia związane z wyścigami. Szczególnie ważne jest, aby wymagały jak najmniej prac konserwacyjnych. I wreszcie, należało znaleźć ekonomiczne rozwiązanie, dlatego koncepcja skupiała się na wykorzystaniu standardowych komponentów.